IT rekvalifikace s garancí práce. Seniorní programátoři vydělávají až 160 000 Kč/měsíc a rekvalifikace je prvním krokem. Zjisti, jak na to!
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Lekce 18 - UI 100 % v kódu - První constraints a view debugging

V předchozí lekci, Úvod do uživatelského rozhraní 100 % v kódu s Auto Layout, jsme si připravili základ našeho uživatelského rozhraní.

Ve třídě RecipeView nastavíme ještě constraints. Kód nám dovoluje řadu možností, jak constraints nastavit. Doporučil bych používat pouze tzv. anchors, protože je to nejčitelnější varianta.

Auto Layout constraints v kódu

Ukážeme si nastavení constraints pro první label. Protože náš RecipeView bude mít později nastavené odsazení, nemusíme ho zde řešit.

Horní hrana

Začneme připnutím k horní hraně:

recipeNameLabel.topAnchor.constraint(equalTo: topAnchor)

Kód to ještě není celý, ale protože začínáme, tak si ho vysvětlíme. Kód výše by se dal přepsat do pseudokódu takto:

[komponenta].[anchor].constraint(equalTo: [anchor])

Vlastně jsme výše definovali, že topAnchor, tedy kotva horní hrany naší komponenty recipeNameLabel, je připnuta na topAnchor našeho RecipeView, protože to je subclass UIView a tyto kotvy máme k dispozici.

Metoda constraint() nabízí mnoho přetížení, např. pro definování konstanty pro odsazení, využití vztahu "větší nebo rovná se" a mnoho dalšího.

Připomeneme si existující kód:


 

...konec náhledu článku...
Pokračuj dál

Znalosti v hodnotě stovek tisíc získáš za pár korun

Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.

Koupit tento kurz

Koupit všechny aktuálně dostupné lekce s funkcí odevzdávání úloh a certifikátem za pouhých 625 Kč
Aktuální stav konta 0 Kč
Koupí tohoto balíčku získáš přístup ke všem 27 článkům (26 lekcí, test) tohoto kurzu.

Před koupí tohoto článku je třeba koupit předchozí díl

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Co od nás v dalších lekcích dostaneš?
  • Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
  • Kvalitní znalosti v oblasti IT.
  • Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

Přidáme první constraints v kódu a iOS aplikaci zapneme. Také si ukážeme, jak Xcode umožňuje debugovat UI vytvořené ve Swift kódu v 3D zobrazení.

Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Článek pro vás napsal Filip Němeček
Avatar
Autor se věnuje vývoji iOS aplikací (občas macOS)
Aktivity