Aktuálně: Postihly zákazy tvou profesi? Poptávka po ajťácích prudce roste, využij slevové akce 30% výuky zdarma!
Pouze tento týden sleva až 80 % na e-learning týkající se PHP

Lekce 17 - Úvod do uživatelského rozhraní 100 % v kódu s Auto Layout

V minulé lekci, Animace v iOS a Swift podruhé, jsme si rozšířili naše znalosti animací.

V tomto již pokročilejším tutoriálu si ukážeme, jak vytvořit celou aplikaci skrze Swift, tedy kódem bez pomoci Main.storyboard a Interface Builder. Existuje celá řada dobrých důvodů, proč Interface Builder nepoužívat a také řada důvodů, proč ano.

Zvlášť v začátcích je Interface Builder určitě lepší volba. Vaše uživatelské rozhraní vidíte před sebou, můžete propojovat obrazovky vizuálně, vidíte dostupné vlastnosti, nastavené Auto Layout constraints a hromadu dalšího.

Jako opravdovou nevýhodu Interface Builder bych uvedl fakt, že je problém pracovat na aplikaci v týmu. Když bude více členů modifikovat Main.storyboard nebo jakýkoliv jiný storyboard, je velký problém následně změny rozumně sloučit. Můžeme sice používat více storyboard souborů a vyhnout se tak konfliktům, ale když celé UI vytvoříme v kódu, tak přesně vidíme, co kdo změnil a čeho se změna týká.

Kód má pro zkušenější vývojáře rovněž výhodu v tom, že přehledněji vidíme, jaké vlastnosti daných komponent jsme měnili (Interface Builder ukazuje vždy všechny vlastnosti a nemusí být zřejmé, co je výchozí hodnota a co naše). Můžeme komponenty nastavovat hromadně a jsou věci, které Interface Builder neumí. Například různě velké mezery mezi komponentami ve Stack View lze nastavit jen v kódu.

Nebudu zde psát, jaký způsob je lepší a jaký byste měli zvolit. Každý má něco do sebe a je v pořádku používat ten, který vám vyhovuje. Myslím si ale, že bychom měli znát alespoň základy obou přístupů.

Úvod by byl za námi a pustíme se do tvorby aplikace. Výsledek bude zobrazovat náhodné recepty a kromě samotné tvorby UI v kódu si ukážeme řadu dalších vychytávek, jako je Dynamic Type, použití komponenty Scroll View, optimalizace textu pro velké displeje a řadu dalších.

Vytvoření projektu

Tradičně vytvoříme nový iOS projekt podle šablony


 

...konec náhledu článku...
Pokračuj dál

Znalosti v hodnotě stovek tisíc získáš za pár korun

Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.

Omezená nabídka: Nauč se vše a ušetři

Koupit lekce a funkce postupně a po jednom 220 bodů
Koupit všechny aktuálně dostupné lekce s funkcí odevzdávání úloh za exkluzivní cenu 187 bodů (467 Kč)
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
Koupí tohoto výhodného balíčku získáš přístup ke všem 30 lekcím s kontrolou a certifikací a ještě navíc ušetříš 83 Kč. Nabídka je omezená pouze pro první lekce z kurzu a obsahuje exkluzivní slevu 15%.
187 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 549 Kč 467 Kč

Pozor, pokud si koupíš pouze tuto lekci, ztratíš nárok na speciální slevu 15% na balíček všech lekcí.

Koupit jen lekci 10 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
10 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 25 Kč

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Co od nás v dalších lekcích dostaneš?
  • Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
  • Kvalitní znalosti v oblasti IT.
  • Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

Ukážeme si, jak se tvoří celé UI v kódu, včetně Auto Layout constraints. Také si řekneme, proč to může být dobrá volba.

Body získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Článek pro vás napsal Filip Němeček
Avatar
Autor se věnuje vývoji iOS aplikací (občas macOS) či těch webových ve frameworku Django. Twitter: @nemecek_f | GitHub nemecek-filip - mrkněte na veřejné projekty
Aktivity (5)