Diskuze: zhodnocení designu
Člen
Zobrazeno 14 zpráv z 14.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
Pokud se to nelíbí zákazníkovi, tak to uprav podle toho, co se nelíbí jemu, né nám. (všichni to známe typickej zákazník neví co chce, ale ví, že to chce hned a že je to špatně )
Bohužel zákazník není jeden, ale několik a ty se teď nemůžou schodnout a tak bych chtěl slyšet vaše názory a podle toho to nějak ovlivnit. Jestli se předtím schodili na 99% teď se schodnou akorát na tom že by se to mělo líbit uživatelům a to myslím posoudit můžete
Prepáč ale toto mi príde ako z roku 2000 ... Toto by som si na web nedal ani ja. Dnes máme toľko možností toľko inšpirácie a ty sa nezmôžeš na nič viac ?!
Tvor tak aby si sa nehanbil to používať sám.
Říkám, že osobně se mi to také zrovna moc nelíbí a přesně to čím argumentuješ ty tvrdí i jedna strana a já se k tomu názoru také přikláním. Na druhou stranu náš zákazník náš pán, že
To, proč to vypadá jako z roku 2000 je, že nevíš, jak vlastně vypadá moderní web. Dřív, než si vůbec sedneš k papíru a tužce, vyhledej si na Googlu "webdesign trends 2015". Zapamatuj si, čím se dnešní moderní weby vyznačují (např. velkou fotkou přes celou obrazovku). Zase ale nepoužívej všechny dnešní trendy. Vyber si dva tři takové, které se k sobě hodí.
Pak si vyhledej "webdesign inspiration 2015". Já používám web http://webdesign-inspiration.com. Tam prohlédni designy, které se ti líbí a poznamenej si, co se ti na nich líbí (třeba kulatá tlačítka v menu, kreativní písmo ve slideru,...). Tyto featury pak použij při kreslení designu na papír.
Až budeš ve Photoshopu (nebo jiném editoru), mysli také více na barvy. Tentokrát si můžeš vyhledat "webdesign color palettes". Mělo by ti to vyplivnout spoustu předpřipravených palet. Jestli chceš zubynechty vlastní paletu, také na to existují různé nástroje.
Hodně zdaru přeju.
smiesek stažený tam není ani kousek, začínal sem s naprosto prázdným souborem. Vyjímečně sem si ani nic nevypůjčil ze svých předchozích prací,(možná proto, že sem nikdy nic vzhledově podobného nikdy nedělal ) akorát ten skript na vysouvání a zasouvání (zde videa) při kliknutí na jeho název.
Neaktivní uživatel Ono možná nejde tak úplně o to, že bych nevěděl jak
má vypadat moderní web (ikdyž uznávám, že v tom mezery mám) , ale když
sem se měl držet tohohle náčrtu(viz. příloha), částečně vyjít z http://hokage.cz/…line-1-serie , http://www.anime-manga.cz/
a držet se modré barvy, moc jiná věc ani vzniknout nemohla..
Každopádně ti velice děkuju za ty odkazy v budoucnu se budou hodit
ještě drobná technická, i když se to podle navigační lišty tváří, že je to ůvodní stránka, tak není, ten obsah je videostránky. A pro "anonimního" rýpala, nemám na tom ani korunu, dělám to čistě z dobré vůle, že jim chci pomoct a také pro dobrý pocit.. o ten pocit sem přišel už když to začalo nabýrat formu podle toho náčrtku.
Jestli ti za to nic nedají, tak to udělej podle sebe.
My zde můžeme říci jen jestli se nám líbí či nelíbí nebo upozornit na chybu v kódu. To je vše, co můžeme udělat. A tenhle přístup vede k víceméně ke katastrofalnímu závěru - web skončí mezi na smetišti, které nejsou navštěvovány. Přístup Adama Ježka je nedobrý, jelikož zahrnuje jen udělaní grafiky a kódu a opírá se o to, že zakazník rozumí webúm, ale on jim nerozumí. Nemůže hodnotit zda se mu líbí či ne. Musí být ukazány výsledky zda funguje nebo ne. Musí vést k tomu, že uživatel, potencionální zákazník, provede konverzní akci (např. si objedná kolo, nebo se přidá do email listu, atd.).
Doba kdy jsme navrhli nějakou stránku a nakodovali ´za dvacku´ je dávno pryč. Jasně, můžette to udělat tak, že zákazník vám zada web a vy ho nějak uděláte, ale chcete to ho mít v portfoliu jako referenci pokud nefunguje?
Návrh webu by měl začinat od analýzy trhu, přes tvorbu navrhu a jeho zprovoznění po konečnou evaluaci. Vím, že klient chce jen webové stránky, kde něco bude, ale potřeba je informovat o dalších věcech s webem spojených. Doporučuji si přečíst knihu web ostrý jako břitva od Jana Řezáče.
Kódér by měl mít základní znalosti UX a pokud navrhuje i grafiku tak pokročilé znalosti UX a UI designu. Jsou na nás kleedany větší nároky.
K tvému návrhu, není tam nic. Nejde ani hodnotit, barvy jak 2000, jak psali kluci výše.
PS: nechal jsem se hodně unést, ale musíme svým zákazníkúm řikat, co funguje a co ne. Oni sami neví, jak web funguje a co je použitelné. Dokáží jen říct, zde se jim líbí main page a to je chyba..
Your grammar sucks. A jestli ti za web nezaplatí, udělej to podle svého.
Neřek jsem, že zákazník webům rozumí. Řek jsem, že jestli se to zákazníkovi nelíbí, tak ať řekne jak to má vypadat. Ono to možná bude k ničemu, ale né každý má takové zákazníky jako ty, že si můžeš dovolit je s jejich návrhem poslat doháje a říct jim, že takhle to vypadat nemůže. Najdou se i tvrdohlaví, kde to musí bejt, jak chtěj oni.
Rád bych se ti omluvil, trochu jsem se rozvášnil a přehnal jsem to. Já jen chtěl narazit na to, že bychom zákazníkovi měli dávat adekvátní důvody, co a jak funguje, tedy pokud dodáváme celý funkční web. Pokud např. jen programujeme weby pro někoho, může nám být jedno, jak funguje marketing, ale pakliže děláme 'one man show' měli bychom mít všeobecný přehled, abychom mohli klientovi říci, co funguje a co ne.
Ale jako klient, který řekne "potřebuji web, kde bude contact, nějakej text o firmě a formulář", to je fuj. Stejně ten web nikdo nenavštíví.
Samozřejmě jsou klienti, se kterými nesouhlasím a nedá se nic dělat.
Náš zákazník náš pán... to je sice často používaná formule, ale nebezpečná. Zákazník z 90% neví co chce, respektive ještě neví že to co chce, je jiné než co by chtít měl. Je na obchodníkovi umět zákazníka nasměrovat správným směrem a odhalení "to je přesně ono co chci!" nechat na něm. Samozřejmě vždy v rámci slušnosti. Rozumný zákazník se sebou nechá manipulovat, když se bude pohybovat v prostoru svých představ. Nikdy se mu jeho představy nesmí vytrhnou a hodit do koše. To pak znejistí a většinou tím i obchod padne. Není tedy nic špatného na tom zákazníka neposlechnout, když si nejsme 100% jisti, že to co mu nabídneme je i to co se líbí nám. Jinak totiž vytvoříš šmejd, byť by vypadal přesně podle představ zákazníka. Ten však po nějaké době zjistí, že to co dostal je šmejd a bude si stěžovat na to, že jeho představa nebyla splněna. Braň se prosím tvorbě šmejdů ať budeš dělat cokoliv.
Zobrazeno 14 zpráv z 14.