Python týden Geek tričko zdarma
Tričko zdarma! Stačí před dobitím bodů použít kód TRIKO15. Více informací zde
Pouze tento sleva až 80% na kurzy Python

Lekce 1 - Úvod do HTML a váš první web

Unicorn College Tento obsah je dostupný zdarma v rámci projektu IT lidem.
Vydávání, hosting a aktualizace umožňují jeho sponzoři.

Vítejte v první lekci on-line kurzu o tvorbě jednoduchých webových stránek. Jazyk HTML je základem pro tvorbu webů. Sám o sobě je velmi jednoduchý a všechny webové stránky ho využívají. Složitější weby HTML míchají s několika dalšími jazyky, některé z nich si v seriálu také ukážeme. Projdeme úplné základy HTML a vytvoříme své jednoduché první stránky, které umístíme na internet.

Editor

K psaní HTML kódu nebudeme používat poznámkový blok, jelikož mu chybí mnoho funkcí. Mezi ně patří zejména přehledné zvýrazňování kódu nebo podpora kódování češtiny a konců řádek. Stáhněme si tedy nějaký chytřejší editor. Na začátku si vystačíme s českým editorem PSPad, pokud ho nemáte, stáhněte si ho a nainstalujte. Pro vážnější projekty je potřeba tzv. IDE, což je pokročilejší editor, který navíc i napovídá tagy, kontroluje co píšete a podobně. Velmi doporučuji IDE od JetBrains, ve kterých programujeme ITnetwork. Pro HTML se hodí WebStorm nebo PhpStorm, pokud plánujete později pracovat i v PHP.

Spusťme si PSPad a v menu nahoře vyberme ve položce Formát hodnotu UTF-8.

Nastavení UTF-8 v PSPadu

Tím jsme nastavili způsob kódování (zejména) českých znaků. Kódování UTF-8 se využívá u všech správně napsaných webů. Windows bohužel UTF jako výchozí kódování nepoužívají, z toho důvodu není výchozí ani zde v PSPadu. Je velmi důležité, abyste své stránky editovali pouze v editorech co UTF-8 podporují, jinak dojde k rozbití diakritiky. Například je špatný nápad vytvořit stránky v PSPadu a poté do nich něco dopsat v Poznámkovém bloku.

První webová stránka

HTML stránku je velmi jednoduché vytvořit, je to vlastně jen textový dokument. Vytvořme nový soubor (Menu Soubor -> Nový) a jako typ souboru vybereme z nabídky HTML.

HTML editor

Tím jsme založili novou HTML stránku. PSPad nám již nějaký kód předpřipravil, ten ale nebudeme používat, proto všechen text smažte a napíšeme si ho znovu.

HTML se skládá ze značek (tzv. tagů). Samo o sobě umožňuje hlavně dodávat prvkům (dále elementům) na stránce určitý význam a to je i jeho hlavní úkol. Dříve se používal i na grafické stylování stránek, ale protože vzniklé weby byly nepřehledné, byl omezen pouze na webový obsah.

Tagy slouží k tomu, abychom jimi mohli obalovat text a tak mu dávat určitý význam (např. toto je důležitý text, toto nadpis, seznam, tabulka). Tagy se píší do špičatých závorek. Velmi specifickým tagem je odkaz, který umožňuje procházet mezi jednotlivými stránkami a tak je provázat. Od toho zkratka HTML (Hyper Text Mark Up Language = odkazovací a značkovací jazyk).

HTML soubor má určitou strukturu. Na začátek souboru vložíme tzv. doctype:

<!DOCTYPE html>

Tím definujeme, že textový soubor je HTML dokumentem. Vykřičníku si zatím nevšímejte, prostě se tam píše :) Dále definujeme samotný HTML dokument. Ten je rozdělen na 2 části - hlavičku a tělo. Hlavička obsahuje informace pro prohlížeč a vyhledávače, v těle nalezneme samotný obsah webové stránky.

Upravme náš soubor, aby vypadal takto:

<!DOCTYPE html>

<html lang="cs-cz">
        <head>
        </head>

        <body>
        </body>
</html>

Na dalším řádku otevíráme tag html, tím sdělujeme, zde odtud bude začínat naše HTML stránka.

Následuje hlavička, která je vložena v tagu <head>. Všimněte si, že konec hlavičky se od začátku liší lomítkem. Takto se píší tzv. párové tagy. Párové proto, že jsou dva (začátek a konec) a mezi nimi je vložen jejich obsah, zde obsah hlavičky. Stejně to máme i s tělem (tag body), kde definujeme jeho začátek a konec s lomítkem. Nakonec ukončíme i samotnou HTML stránku.

U začátku HTML si všimněte atributu lang, který definuje jazyk stránky. Atribut je nějaká rozšiřující informace k určitému HTML elementu. Zde říká, že HTML stránka je v češtině. Hodnoty atributů se píší do uvozovek, k atributům se ještě vrátíme.

Přesuňme se do hlavičky a mezi její začátek a konec vložme informaci o kódování. Dělá se to tagem meta s následující syntaxí (zápisem):

<meta charset="utf-8" />

Všimněte si lomítka na konci tagu, takto se ukončují nepárové tagy, tedy ty, které nemají 2 části (začátek a konec), ale píší se pouze jednou. Mezi ně tag meta patří. U každého tagu si během seriálu řekneme, jestli je párový nebo nepárový. Kódování jsme nastavili na UTF-8.

Jako další řádek přidejme do hlavičky titulek. Jedná se o párový tag s názvem title, dovnitř tagu napíšeme text titulku.

<title>Moje první webová stránka</title>

Celý váš HTML dokument by měl nyní vypadat takto:

<!DOCTYPE html>

<html lang="cs-cz">
        <head>
                <meta charset="utf-8" />
                <title>Moje první webová stránka</title>
        </head>

        <body>
        </body>
</html>

Hlavičku již máme prozatím vyplněnou, nyní se přesuňme do těla (body), což je ta část stránky, která je v prohlížeči vidět.

Do těla si vložíme dva odstavce textu. Využijeme k tomu párový tag <p> (jako paragraph = odstavec). V HTML je vše jako element, i text zde nemůžeme nechat jen tak plavat, ale musí být obalen na jednotlivé odstavce.

<p>Toto je moje první webová stránka, zatím na ní nic není, ale i tak jsem s ní spokojen</p>
<p>Toto je druhý odstavec</p>

Vytvořte si na disku nějakou složku (např. První stránka), do které soubor nyní uložte. Při ukládání ho nazvěte index.html

Když soubor nyní otevřete ve webovém prohlížeči, měli byste vidět váš první web. Bude vypadat jako obrázek níže :) Pokud tak nevypadá, nezoufejte a stáhněte si soubor s hotovým webem na konci článku. Můžete se tak podívat, kde jste udělali chybu.

Moje první webová stránka
index.html

Poznámka: HTML stránku lze definovat i jinak a jistě se setkáte s odlišnými definicemi. Tato je však nejstručnější a nejmodernější. Náhled stránky dokáže zobrazit i PSPad, ten ale používá zastaralé jádro IE a moderní tagy v něm nefungují, proto ho nepoužívejte.

V příští lekci, Základní HTML tagy, si uvedeme další tagy, které budete pro váš web potřebovat.


 

Stáhnout

Staženo 2330x (299 B)
Aplikace je včetně zdrojových kódů v jazyce HTML a CSS

 

 

Článek pro vás napsal David Čápka
Avatar
Jak se ti líbí článek?
162 hlasů
Autor pracuje jako softwarový architekt a pedagog na projektu ITnetwork.cz (a jeho zahraničních verzích). Velmi si váží svobody podnikání v naší zemi a věří, že když se člověk neštítí práce, tak dokáže úplně cokoli.
Unicorn College Autor sítě se informační technologie naučil na Unicorn College - prestižní soukromé vysoké škole IT a ekonomie.
Všechny články v sekci
Webové stránky krok za krokem
Miniatura
Následující článek
Základní HTML tagy
Aktivity (8)

 

 

Komentáře

Avatar
Mircosoft
Redaktor
Avatar
Mircosoft:24.8.2011 10:50

Jestli to má být pro začátečníky, tak ještě doplním:

  • BOM = byte order mark, čili informace o tom, v jakém pořadí budou byty ve vícebytových číslech (little/big endian).
  • dir="ltr" v tagu html znamená (pokud se nepletu) direction left-to-right, čili směr textu zleva doprava, aby bylo jasné, že to není arabsky (IMHO default, takže by se to snad ani nemuselo psát).
  • Obalovat veškerý obsah stránky do extra elementů není v HTML povinnost, ale doporučení pro zlepšení přehlednosti (i text jen tak plavající na stránce je vlastně obalen v body, takže žádná pravidla neporušuje). Nevím jak v XHTML. Každopádně je to moderní a nic tím nezkazíte :).
  • Podobně ukončovací lomítko na konci nepárových tagů - pro XHTML povinné, pro normální HTML jenom doporučené. Čili když tam bude, je to vždycky OK; když tam nebude, stránka nebude splňovat všechny dnešní normy.
 
Odpovědět  -1 24.8.2011 10:50
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Mircosoft
David Čápka:24.8.2011 11:24

ltr je asi opravdu zbytečné, asi je to defaultní. S BOM jsem nechtěl začátečníky mást, píši to jen jako poznámku na konec článku, protože úplně vidím, jak by sem začal někdo rýpat, že Windows1250 není standardní kódování. Jen vysvětluji pro pokročilejší, proč ho používám (BTW defaultní je třeba i v PSPadu, také vědí proč).

Text mimo odstavce je dost velká prasárna, možná to není nevalidní, ale každopádně by se to tak psát nemělo a proto to zde zdůrazňuji. Už jenom proto, že to bude vypadat ošklivě, k novému odstavci budeš muset nutně používat br, nepůjde to stylovat a nebude to sémantické, protože třeba 10 odstavců uvidí prohlížeče a vyhledávače jako jeden. Nevím, jak se vyhledávače na stránkách pohybují, ale pokud nějak pracují s odstavci (což pravděpodobně ano), mohlo by je to zmást.

Podobně je to s uzavíráním tagů, neuzavřené nepárové tagy jsem již neviděl několik let. S tím XHTML a HTML to není tak jednoduché, ono se totiž nejdříve v HTML lomítko nepsalo, pak HTML mělo nahradit XHTML a tam bylo povinné. HTML5 však není (i když původně návrhem mělo být) XHTML, nicméně některé jeho vlastnosti si zachovalo. Každopádně je dobrou praktikou tato lomítka psát.

Odpovědět  ±0 24.8.2011 11:24
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
Mircosoft
Redaktor
Avatar
Mircosoft:24.8.2011 11:35

Ten text mimo odstavce jsem myslel třeba jako krátkou stránku tvořenou jedním odstavcem nebo třeba text prokládaný tabulkami. Stylování a odřádkovávání je pak ovšem samozřejmě problém, s tím naprosto souhlasím.

 
Odpovědět 24.8.2011 11:35
Avatar
Daniel Vítek
Tým ITnetwork
Avatar
Daniel Vítek:20.1.2012 9:32

Také můžete použít

<i>Napíše se to kurzívou</i>
<b>a tohle tučně</b>
Odpovědět  -1 20.1.2012 9:32
Na síti působím už pěknou řádku let. Pokud budeš něco potřebovat, písni mi, pokusím se ti poradit :)
Avatar
marmik
Člen
Avatar
marmik:3.6.2012 21:13

Článek dobrý,ikdyž by asi měly být opravdu vysvětleny všechny uvedené komponenty.Jen mě trochu jako nováčka zařáží návaznost odpovědí na příspěvky v diskusi,je to dost nepřehledné a musím koukat po datu příspěvků.Měl by tam být trochu výraznější strom,abych věděl jak jdou odpovědi po sobě.

Odpovědět 3.6.2012 21:13
když si nevíš rady se svým satelitem,vyhledej supportsat.cz
Avatar
David Jančík
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na marmik
David Jančík:3.6.2012 21:51

Odpovědi jsou řazené od nejnovější po nejstarší. Pokud někdo odpoví na příspěvek jeho komentář se zařadí s odsazením právě pod ten příspěvek na který reaguje.

Odpovědět 3.6.2012 21:51
Zapomeň, že je to nemožné a udělej to ;)
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na marmik
David Čápka:3.6.2012 22:07

Co přesně není v článku vysvětleno? Je tam malinký zdroják a podtím popsaný každičký řádek a dokonce i odkaz na editor, co by sis ještě představoval?

Díky, připravujeme druhý vzhled fóra, bude jak říkáš, jen dle data.

Odpovědět 3.6.2012 22:07
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
marmik
Člen
Avatar
Odpovídá na David Čápka
marmik:5.6.2012 20:44

To jak psal user Microsoft ltr atd. to jsem se dočetl právě až ze zpráv pod článkem.
Není to asi tak podstatné,ale je dobré vědět co to je hned v článku.
Jinak si samozřejmě cením každého polopatického návodu.Sám občas musím nějaký vytvořit a vím co to dá práce,aby to bylo i pro úplné neználky.
:)

Odpovědět 5.6.2012 20:44
když si nevíš rady se svým satelitem,vyhledej supportsat.cz
Avatar
marmik
Člen
Avatar
Odpovídá na marmik
marmik:5.6.2012 20:46

Mircosoft -omlouvám se useru,za zkomolení:)

Odpovědět 5.6.2012 20:46
když si nevíš rady se svým satelitem,vyhledej supportsat.cz
Avatar
DEVILRT_Cz
Člen
Avatar
DEVILRT_Cz:22.2.2013 16:58

Já bych teda do první www stránky takovýhle věci vůbec netahal.
Napsal bych to mnohem jednodušeji a výsledek by byl naprosto stejný.

<html>
<head>
<title> Moje první stránka </title>
</head>
<body>
Moje první webová stránka v HTML.
</body>
</html>

Odpovědět  -3 22.2.2013 16:58
PC Sestava: Intel Core i7 920 (nehalem, 2.66 GHz, 4 cores), 12 GB DDR3 RAM, Nvidia GeForce GTX 650Ti 2GB DDR5
Avatar
albertpatera
Redaktor
Avatar
Odpovídá na DEVILRT_Cz
albertpatera:22.2.2013 17:04

nechci nic řikat, ale : 1) chybí tam tag

<p></p>

nebo

<article></article>

...html nerozpozná co tam je text, kdyt tam nemáš tagy pro text

 
Odpovědět  -2 22.2.2013 17:04
Avatar
DEVILRT_Cz
Člen
Avatar
DEVILRT_Cz:22.2.2013 17:07

HTML bere text jako kdyby byl za sebou. Člověk co programuje svojí první stránku rozhodně nepotřebuje vědět jak se rozčleňuje odstavec a tak.

Odpovědět 22.2.2013 17:07
PC Sestava: Intel Core i7 920 (nehalem, 2.66 GHz, 4 cores), 12 GB DDR3 RAM, Nvidia GeForce GTX 650Ti 2GB DDR5
Avatar
DEVILRT_Cz
Člen
Avatar
DEVILRT_Cz:22.2.2013 17:09

A také nepotřebuje vědět funkci <html lang. Na takovéhle věci bude spoustu času v budoucnosti.

Odpovědět 22.2.2013 17:09
PC Sestava: Intel Core i7 920 (nehalem, 2.66 GHz, 4 cores), 12 GB DDR3 RAM, Nvidia GeForce GTX 650Ti 2GB DDR5
Avatar
albertpatera
Redaktor
Avatar
Odpovídá na DEVILRT_Cz
albertpatera:22.2.2013 17:10

no to sice ne, ale myslim, ze to je zbytečný pak dělat o tom další článek, když to jde udělat v jednom :-)

 
Odpovědět 22.2.2013 17:10
Avatar
Drahomír Hanák
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na DEVILRT_Cz
Drahomír Hanák:22.2.2013 17:21

Mám opačný názor. Začátečníkům by se už měly předkládat takové věci, aby je pak v budoucnu používali. Myslím, že HTML není tak složitý jazyk, aby se musel článek zjednodušovat. Tvé řešení navíc neobsahuje doctyope, což je chyba. Dál text jen tak ve stránce je taky špatně. HTML představuje sémantickou stránku webu. Obsah v něm by tedy měl představovat nějakou část. Text, stojící jen tak ve stránce, nic neříká.

 
Odpovědět  +7 22.2.2013 17:21
Avatar
albertpatera
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Drahomír Hanák
albertpatera:22.2.2013 17:25

jsem stejnýho názoru

 
Odpovědět 22.2.2013 17:25
Avatar
DEVILRT_Cz
Člen
Avatar
DEVILRT_Cz:23.2.2013 12:46

funkce <!doctype html> zančí jen standard pro HTML5. V první webové stránce nehraje žádnou roli. Začátečník takové funkce vůbec nevyužije. Mám doma několik knih o HTML, WebDesignu atd. a v žádné jsem u první HTML stránky nenašel DOCTPYPE.

Odpovědět  -1 23.2.2013 12:46
PC Sestava: Intel Core i7 920 (nehalem, 2.66 GHz, 4 cores), 12 GB DDR3 RAM, Nvidia GeForce GTX 650Ti 2GB DDR5
Avatar
MarweXtv
Člen
Avatar
MarweXtv:20.3.2013 15:23

Jáj odřádkování <p> si tam ještě tahat neměl ://

 
Odpovědět  -1 20.3.2013 15:23
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na MarweXtv
David Čápka:20.3.2013 15:27

To potřebuješ samostatný článek o tom, jak napsat 2 řádky pod sebe?

Odpovědět  +2 20.3.2013 15:27
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
tomasmanhal
Člen
Avatar
tomasmanhal:28.9.2013 14:25

Mám malý dotaz, pokud použiji kódování utf-8, tak mám problém s diakritikou (používám mozzila firefox prohlížeč), je nějaká velká chyba používat kódování windows-1250, kde diakritika bez problému funguje? v čem jsou rozdílné?

Odpovědět  -1 28.9.2013 14:25
Kdyby nám dodali k životu zdrojový kód, vše by bylo jednodušší...
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na tomasmanhal
David Čápka:28.9.2013 14:32

To ho používáš špatně, stáhni si ukázku pod článkem a najdi si chybu. A ano, je to problém.

Odpovědět 28.9.2013 14:32
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na tomasmanhal
Kit:28.9.2013 14:33

Pokud použiješ deklaraci UTF-8, musíš mít i text v UTF-8, jinak to nebude fungovat.

Používání Windows-1250 na webu je v pořádku, musíš však sadu Windows-1250 uvést i v hlavičce, jinak ostatní budou mít diakritiku chybně.

Je však doporučeno dřív či později přejít UTF-8. Jakmile začneš používat PHP a SQL, je to skoro nutnost.

Editováno 28.9.2013 14:34
Odpovědět  +1 28.9.2013 14:33
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
tomasmanhal
Člen
Avatar
Odpovídá na Kit
tomasmanhal:28.9.2013 14:42

Zatím dělám jednoduchý html5 a css3 web a v hlaviččce mám vše korektně uvedeno jaké kódování používám...děkuji za radu ;-)

Odpovědět 28.9.2013 14:42
Kdyby nám dodali k životu zdrojový kód, vše by bylo jednodušší...
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na tomasmanhal
David Čápka:28.9.2013 14:43

Pak ti to korektně nebude fungovat, až tam budeš chtít použít nějakou cizí knihovnu, protože zbytek světa používá jiné kódování.

Odpovědět 28.9.2013 14:43
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
tomasmanhal
Člen
Avatar
tomasmanhal:28.9.2013 14:46

Ano pochopil jsem, že až se budu pouštět do nějakých větší akcí, například JS nebo PHP, tak už to budu převádět do UTF-8, společně s databází ;-) každopádně i Tobě díky za rychlou reakci :-)

Odpovědět 28.9.2013 14:46
Kdyby nám dodali k životu zdrojový kód, vše by bylo jednodušší...
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na tomasmanhal
Kit:28.9.2013 14:55

Mám spoustu textů (včetně HTML) napsaných v ISO Latin2. Když jsem přešel (i v OS) na UTF-8, znamenalo to pro mne dost převádění, i když z velké části automatizovaného. Něco z toho nemám dodnes převedeno, zejména archivy. Čím dřív na UTF-8 přejdeš, tím méně toho budeš muset převádět.

Unicode by mělo být definitivním řešením problémů s rozmanitostí znakových sad.

Odpovědět  +1 28.9.2013 14:55
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Kit
David Čápka:28.9.2013 15:00

On na to časem přijde sám :)

Odpovědět 28.9.2013 15:00
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
Lukáš
Neregistrovaný
Avatar
Lukáš:5.11.2013 17:06

Dobrý den, chtěl bych se zeptat jestli můžu nějak udělat např. když napíšu tag <p> aby mě to rovnou samo napsalo i </p> a já mezi to jenom psal text. Bylo by to usnadnění.

 
Odpovědět 5.11.2013 17:06
Avatar
Jan Vargovský
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Lukáš
Jan Vargovský:5.11.2013 17:08

Od toho jsou různé IDE, které takhle pomáhají.

 
Odpovědět 5.11.2013 17:08
Avatar
Lukáš
Neregistrovaný
Avatar
Odpovídá na Jan Vargovský
Lukáš:5.11.2013 17:16

A mohl by jsi mi nějak stručně vysvětlit co to IDE je? A kde to popřípadě seženu?:) jsem úplný začátečník.

 
Odpovědět 5.11.2013 17:16
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Lukáš
Zdeněk Pavlátka:5.11.2013 17:24

Krásný editor se spoustou usnadnění najdeš třeba tady:
http://www.compileonline.com/

Odpovědět 5.11.2013 17:24
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Jan Vargovský
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Lukáš
Jan Vargovský:5.11.2013 17:25

IDE je vývojové prostředí ve kterém vytváříš tu danou webovou stránku. Pomáhá ti s danými tagy, doplňuje párové atd.

 
Odpovědět 5.11.2013 17:25
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Neaktivní uživatel:18.11.2013 7:37

Ahoj, kde jsi našel hodnotu cs-cz pro lang? Všude jinde vidím místo

<html lang="cs-cz">

použito pouze

<html lang="cs">
Editováno 18.11.2013 7:38
Odpovědět 18.11.2013 7:37
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
mkub
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Zdeněk Pavlátka
mkub:18.11.2013 13:25

nie som zastanca online IDEciek, mam radsej, ked mam kod u seba doma a vyvijam ho na vlastnom HW
je to aj ovela bezpecnejsie pred ukradnutim toho kodu a okrem toho nic sa nikam neposiela, cize odozva lokalneho IDE je ovela lepsia nez toho online

 
Odpovědět 18.11.2013 13:25
Avatar
Odpovídá na mkub
Neaktivní uživatel:18.11.2013 13:34

Já odedávna nejsem zastánce žádných ideček, co se webů týče. Docela jsem si oblíbil Sublime 2.

Odpovědět  +2 18.11.2013 13:34
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
mkub
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
mkub:18.11.2013 13:49

a ja som si zase oblubil Geany, pekne zvyraznuje syntax, automaticky mi ukoncuje zatvorky, uvodzovky a doplna aj koncove tagy a co viac je potreba?

 
Odpovědět 18.11.2013 13:49
Avatar
Honza Bittner
Šupák
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Honza Bittner:18.11.2013 13:50

Přesně tak, Sublime text 4ever :)

Odpovědět 18.11.2013 13:50
Milovník Dartu. Student FIT ČVUT. Sleduj mě na https://twitter.com/tenhobi a ptej se na cokoli na https://github.com/...
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na mkub
Zdeněk Pavlátka:18.11.2013 19:51

Online IDE taky moc nepoužívám, ale nerad si na počítač instaluju větší programy. :D

Odpovědět 18.11.2013 19:51
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Zdeněk Pavlátka
Kit:18.11.2013 20:07

Velké programy také rád nemám. Všiml jsem si, že Vim mi už také trochu nakynul, ale stále je to ten svižný editor, jak jsem ho vždycky znal.

Odpovědět 18.11.2013 20:07
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
mkub
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Zdeněk Pavlátka
mkub:18.11.2013 21:12

ani ja moc nemusim IDE o velkosti stovak MB, ale mam rad jednoduchu pracu s nim... oblubil som si to Geany, sice neumoznuje to, co napr. Eclipse, alebo Netbeans, ale co do velkosti, je maly a neporovnatelne rychlejsi

 
Odpovědět 18.11.2013 21:12
Avatar
Zdeněk Bauer
Redaktor
Avatar
Zdeněk Bauer:18.11.2013 21:27

Jestli se také můžu zapojit, tak jsem si nedávno oblíbil PHPStorm :) Má taky spoustu funkcí jako to ukončování, našeptávání funkcí a hlavně je oproti NetBeans/Eclipse hodně svižnej (Na můj vkus) :)

 
Odpovědět  ±0 18.11.2013 21:27
Avatar
Odpovídá na Zdeněk Bauer
Neaktivní uživatel:18.11.2013 21:30

Nevypadá to špatně, JetBrains mají celkem dobrý věcičky, ale mě stačí to co mám. A upřímně - máš ho koupenej, nebo "opatchovanej"?

Odpovědět 18.11.2013 21:30
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Zdeněk Bauer
Redaktor
Avatar
Zdeněk Bauer:18.11.2013 21:35

Nemám rád ani patche, ani cracky :)
Vzhledem k tomu že jsem prošvihl asi o den slevu a sám si nevydělávám, tak na netu byla licence :)

 
Odpovědět  -1 18.11.2013 21:35
Avatar
Petr Nymsa
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Zdeněk Bauer
Petr Nymsa:18.11.2013 21:49

Jinými slovy stejně jsi to ukradl :)

Odpovědět 18.11.2013 21:49
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
Zdeněk Bauer
Redaktor
Avatar
Zdeněk Bauer:18.11.2013 21:50

Ano :D
Ale aspoň jsem si nezaprasil počítač nějakýma hnusnýma crackama, aktivátorama atd... :) Dřív nebo později si to koupím, třeba teď na Vánoce bude nějaká akce :D

 
Odpovědět 18.11.2013 21:50
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Zdeněk Bauer
Kit:18.11.2013 22:01

Je lepší nepoužívat žádné cracky, aktivátory, patche, licenční čísla ani peníze.

Odpovědět  +3 18.11.2013 22:01
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
mkub
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Kit
mkub:18.11.2013 22:53

suhlasim... ved to moje Geany, ci to tvoje VIM zvladne co aj PHP Storm, tak naco by som kupoval nieco, ked v repu mam celkom slusnu alternativu?

 
Odpovědět  ±0 18.11.2013 22:53
Avatar
mkub
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Kit
mkub:19.11.2013 0:11

ale musim trosku napisat poznamku na vim, lebo aj ked ma vela moznosti a je rozsiritelne, je pre zaciatocnikov v Linuxe dost nepouzitelny, hlavne nie pre tych, co su odchovani na MS (vratane mna, ja som takisto zacinal systemami od MS a zvykol som si uz na pracu s mysou)

 
Odpovědět 19.11.2013 0:11
Avatar
Jan Vargovský
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Kit
Jan Vargovský:19.11.2013 0:22

Abych se ho zastal, tak jestli má v plánu to koupit, tak to zas takový problém není. Sice to mohl (měl) vyřešit trial verzí, ale to už je na jeho triko.

 
Odpovědět 19.11.2013 0:22
Avatar
emicka.zivcakova:13.2.2014 18:49

Já jen nevím, kde to mám otevřít :/

 
Odpovědět 13.2.2014 18:49
Avatar
Michal Kučera:10.3.2014 15:13

Ahoj lidi, chtěl bych se zeptat myslíte že je rozdíl mezi psaním takto:

Ukázka textu < b r >
(ta mezera mezi b a r je protože kdyby tam nebyli to br by nešlo vidět)

nebo takto

<p>Ukázka textu</p>

Editováno 10.3.2014 15:15
Odpovědět 10.3.2014 15:13
Lidé jsou jako stromy, když do nich sekáš sekerou, umřou.
Avatar
Томас Петр:10.3.2014 15:18

Jo, je to velký rozdíl. Nepárový tag

<br/>

je pouze odřádkování kdežto párový tag

<p></p>

je odstavec

Editováno 10.3.2014 15:19
Odpovědět 10.3.2014 15:18
Привет, как дела? Как погода? АЗАЗА, мне нравятся ноги твои и глаза!
Avatar
Michal Kučera:10.3.2014 15:28

No jo.. Děkuji za odpověď

Odpovědět 10.3.2014 15:28
Lidé jsou jako stromy, když do nich sekáš sekerou, umřou.
Avatar
Jacob
Člen
Avatar
Jacob:10.4.2014 20:42

Ahoj, jen bych chtěl upozornit, že máte chybu v tutoriálu: Co to znamená zkratka HTML. HYPER TEXT MARKUP LANGUAGE - To MARKUP má být dohromady.
Děkuji

 
Odpovědět  +2 10.4.2014 20:42
Avatar
Odpovídá na Jacob
Uživatel sítě :10.4.2014 20:57

I to HYPER TEXT se píše dohromady.. :D

Odpovědět  +1 10.4.2014 20:57
Chybami se člověk učí, běžte se učit jinam!
Avatar
Jacob
Člen
Avatar
Jacob:10.4.2014 21:39

Ach jo, najdu chybu a sám udělám další chybu :D

 
Odpovědět  +2 10.4.2014 21:39
Avatar
husakpetr93
Člen
Avatar
husakpetr93:13.4.2014 17:54

Ahoj, proč používáš právě toto

<html lang="sc-cz">

nemá to být jen takto?

<html lang="cs">
 
Odpovědět 13.4.2014 17:54
Avatar
Odpovídá na husakpetr93
Michal Žůrek - misaz:13.4.2014 18:11

obě varianty co jsi napsal jsou špatně, správně je:

<html lang="cs-cz">

V první tebou uvedené variantě je překlep a v druhé je špatný identifikátor. Zadávají se ve formátu jazyk-zeme.

cs-cz
en-us
en-uk
...
Editováno 13.4.2014 18:13
 
Odpovědět 13.4.2014 18:11
Avatar
Odpovídá na Juraj Mlich
Michal Žůrek - misaz:13.4.2014 18:20

fajn, beru, takže tvoje druhá varianta je OK, ale i přesto je lepší použít tu mírně složitější. Obzvláště u angličtiny.

 
Odpovědět  +1 13.4.2014 18:20
Avatar
Vilém Koleček:6.6.2014 15:49

Sory, jestli to tady už bylo, ale já nechápu, proč bych měl používat kódování UTF-8. Jen mě zajímá, jaký je rozdíl, jestli tam dám tohle nebo Windows... :)

 
Odpovědět 6.6.2014 15:49
Avatar
Matěj Kripner
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Vilém Koleček
Matěj Kripner:6.6.2014 15:58

Rozdíl je překvapivě ve způsobu kódování. A je třeba si uvědomit, že Windows není synonymum pro OS.

Odpovědět 6.6.2014 15:58
Give me a deep enough pipeline, and I shall move the world.
Avatar
Odpovídá na Matěj Kripner
Vilém Koleček:6.6.2014 16:29

Takže UTF-8 funguje tedy na všech OS, jestli to dobře chápu?

 
Odpovědět 6.6.2014 16:29
Avatar
Matěj Kripner
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Vilém Koleček
Matěj Kripner:6.6.2014 16:41

No, vlastně jsem se asi vyjádřil špatně. Jde hlavně o jazyk ne o OS. A Windows kódování myslím podporuje jen středoevropské jazyky, UTF-8 jazyky všechny.

Odpovědět 6.6.2014 16:41
Give me a deep enough pipeline, and I shall move the world.
Avatar
Vilém Koleček:6.6.2014 16:54

Jo, už to asi chápu. Ale vlastně pokud bych udělal českou stránku, tak asi stačí to kódování windows, že?

 
Odpovědět 6.6.2014 16:54
Avatar
Matěj Kripner
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Vilém Koleček
Matěj Kripner:6.6.2014 16:55

Ano, mělo by to stačit :)

Odpovědět  ±0 6.6.2014 16:55
Give me a deep enough pipeline, and I shall move the world.
Avatar
 
Odpovědět 6.6.2014 16:57
Avatar
Honza Bittner
Šupák
Avatar
Odpovídá na Vilém Koleček
Honza Bittner:6.6.2014 16:57

Používej UTF-8 - je univerzální, umí to všechny znaky a máš jistotu, že to pojede na všech OS... :)

Odpovědět  +4 6.6.2014 16:57
Milovník Dartu. Student FIT ČVUT. Sleduj mě na https://twitter.com/tenhobi a ptej se na cokoli na https://github.com/...
Avatar
sahlepik
Člen
Avatar
sahlepik:31.10.2014 23:32

UTF-8 je tzv. standard UNICODE. Používá 16bitové kódování znaků, což v praxi znamená, že jedna znakové sada obsahuje 216=65536 číselných kódů pro řídící a tisknutelné znaky včetně znaků různých národních abeced jako je např. čeština, azbuka, hebrejšina, asijské abecedy atd (univerzální kódování).
Naproti tomu Windows CP 1250 je znaková sada standardu ASCII, který používá 8bitový číselný kód, což znamená, že jedna znaková sada obsahuje pouze 28=256 rúzných číselných kódů. V jedné znakové sadě máš kromě řídících a základních znaků maximálně znaky jedné národní abecedy, což je problematické pro textové dokumenty typu webové stránky, email (ten používá znakovou sadu ISO 8859-2) apod. Stručné řečeno, jelikož má znaková sada malý rozsah, těžko se zobrazují textové dokumenty, které obsahují souběžně znaky více národních abeced (např. čeština, azbuka, hebrejština, asijské abecedy apod.). Výhodou ASCII kódování však je, že tyto dokumenty zabírají menší paměťový prostor než tentýž dokument kódovaný ve standardu UNICODE :-) Snad jsem to popsal alespoň trošku srozumitelně.

Editováno 31.10.2014 23:33
 
Odpovědět  +1 31.10.2014 23:32
Avatar
gcx11
Redaktor
Avatar
gcx11:27.11.2014 21:47

Ten lang má být jenom lang="cs", ne lang="cs-cz".
http://www.w3schools.com/…ge_codes.asp

 
Odpovědět 27.11.2014 21:47
Avatar
Odpovědět  +1 30.11.2014 14:28
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
petr.ptacek99:3.3.2015 8:53

Dobrý den,
mohu poprosit o nějakou podpůrnou literaturu ohledně tématu HTML. Jsem úplný začátečník v tomto ohledu webových stránek.
Děkuji za každou radu.

 
Odpovědět 3.3.2015 8:53
Avatar
Michal Kučera
Redaktor
Avatar
Odpovědět  -1 23.3.2015 13:28
Přes překážky ke hvězdám
Avatar
Honza Bittner
Šupák
Avatar
Odpovídá na petr.ptacek99
Honza Bittner:23.3.2015 13:32

Na HTML/CSS si žádné knihy nekupuj - ztráta peněz, jelikož jsou ty knihy určitě zastaralé.

Hledej online kurzy - na ITnetworku jsou dost dobré a úplně si s nimi vystačíš.

Odpovědět  +1 23.3.2015 13:32
Milovník Dartu. Student FIT ČVUT. Sleduj mě na https://twitter.com/tenhobi a ptej se na cokoli na https://github.com/...
Avatar
Jan Lupčík
Šéfredaktor
Avatar
Odpovídá na Honza Bittner
Jan Lupčík:23.3.2015 15:28

No, co jsem listoval tou knihou, vypadá dobře a nezdá se mi zastaralá. :)

Ale máš pravdu, škoda peněz, když zde jsou tak super tutoriály zadarmo.

Odpovědět 23.3.2015 15:28
Cokoliv a kdokoliv může jednou uspět.
Avatar
tomasmanhal
Člen
Avatar
tomasmanhal:23.3.2015 15:39

Když už bych si měl zvolit knihu, tak jedině nějakou, která mě nebude učit základy, které si snadno najdeš na internetu, ale nějaké pokročilé techniky, jako je použití responzivity, zpracování obrázků pro responzivní designy, optimalizace načítání webů. Nebo mám třeba doma knihu od Jana Řezáče "Web ostrý jako břitva", který nevysvětluje techniku jakou se web dělá, ale popisuje postupy od A do Z jak to funguje od zadání webu až po jeho realizaci. Pak mám další knihy na responzivitu, které mě učí dělat weby tak, aby byly použitelné jak na PC, tak na mobilech, tabletech, chytrých televizích a chytrých hodinkách, pokud je to třeba. Na takovou literaturu bych se soustředil. Tedy ne přímo na příručky jak udělat hlavičku v HTML5, ale na věco okolo, které s weby a celkově webdesignem souvisí. Na všechno ostatní jsou na webech dokumentace.

Odpovědět  +4 23.3.2015 15:39
Kdyby nám dodali k životu zdrojový kód, vše by bylo jednodušší...
Avatar
Creevek
Člen
Avatar
Odpovídá na petr.ptacek99
Creevek:23.3.2015 16:53

Mě se nejlépe učí pomocí youtube autor to tam většinou dobře vysvetlí a navíc vidím jak kod píše. Promě asi nejlepší způsob. Tímhle zůsobem jsem se naučil základy CSS během asi tak týdne takže ti můžu doporučit nějakého autora na YT.

Odpovědět 23.3.2015 16:53
Lenost matka pokroku. Twitter: @Creevek_CZ
Avatar
mnauik
Člen
Avatar
Odpovídá na Creevek
mnauik:23.3.2015 17:25

Jo, youtube tutoriály jsou fajn, hodně se dá podle nich naučit. Otázkou však je, zda i autoři videí programují správně (správný objektový návrh, žádný prase kód). Teď samozřejmě nemyslím CSS a HTML, ale myslím to obecně. Kdyby někdo měl nějaké tipy na dobrá videa, kde autor je slušný programátor a umí to, tak prosím do zpráv :)

Odpovědět 23.3.2015 17:25
minusuj mě, ale zdůvodni to ;)
Avatar
Creevek
Člen
Avatar
Odpovídá na mnauik
Creevek:23.3.2015 17:49

Na programování se mi nejvíc líbí: www.youtube.com/…ambooMachine

HTML a CSS asi: www.youtube.com/…eadAcademyCZ

Odpovědět  +1 23.3.2015 17:49
Lenost matka pokroku. Twitter: @Creevek_CZ
Avatar
msj
Člen
Avatar
msj:6.5.2015 20:51

Jaké zvolit kódování, v title se mi nezobrazuje diakritika v žádném prohlížeči ?

 
Odpovědět 6.5.2015 20:51
Avatar
tomasmanhal
Člen
Avatar
Odpovídá na msj
tomasmanhal:6.5.2015 20:52

UTF-8

Odpovědět  +3 6.5.2015 20:52
Kdyby nám dodali k životu zdrojový kód, vše by bylo jednodušší...
Avatar
Odpovídá na msj
Michal Šmahel:6.5.2015 21:26

Tady v tutoriálech je využíváno UTF-8 a osobně bych ho doporučil. Pokud používáš PSPad, raději si to znovu nastav (i když je to zakřížkované), občas to zlobí. Ještě to může být tím, že tam nemáš

<META charset="UTF-8" />

nebo je až za

<title>Titulek stránky</title>
Odpovědět 6.5.2015 21:26
Nejdůležitější je motivace, ovšem musí být doprovázena činy.
Avatar
vojtanosek
Člen
Avatar
vojtanosek:11.5.2015 15:59

tak asi budu programovat html :). Protože je lehčí než C :). jednoduché a vysvětlené tutoriály! Jen tak dál!

 
Odpovědět 11.5.2015 15:59
Avatar
vojtanosek
Člen
Avatar
vojtanosek:11.5.2015 16:08

Narazil jsem na chybku. podporuje i háčky? Pokazil jsem si háčky když jsem psal vlastní větu. EDIT: Narazil jsem na chybu. Opraveno

Editováno 11.5.2015 16:09
 
Odpovědět 11.5.2015 16:08
Avatar
vojtanosek
Člen
Avatar
vojtanosek:17.5.2015 11:45

Jaký je rozdíl mezi HTML a multihighlighter? :(. Já jsem si jeden web udělal podle návodu přes HTML a podruhé jsme se spletl a udělal to jinak a nemohl jsem si nastavit pozadí ať jsem dělal co jsem dělal. jako podaařilo sem ito ale nebylo na obou dvouch stranách :(. Ani vlastní obrázek mi tam nešel dát.

 
Odpovědět 17.5.2015 11:45
Avatar
mkub
Redaktor
Avatar
Odpovídá na vojtanosek
mkub:17.5.2015 16:37

jazyk HTML nie je programovaci jazyk, je to iba znackovaci jazyk a je pouzivany hlavne na webe, ale jazyk C/C++ je uz programovaci jazyk a jeho pouzitie je ovela vsestrannejsie

jazyk HTML iba formatuje pomocou znaciek (tzv. tagov) pripadny text, nic ine ti nerobi, nedokazes pomocou samotneho HTML napr. rozpohybobat text, jedine, co mozes urobit pomocou HTML je vlozit obrazok, video, zvuk, alebo menit farby textu, pozadia, vkladat formularove prvky a pod.
a na zobrazenie HTML potrebujes HTML browser (napr. Explorer, Chrome, Operu, ci Firefox)
a co sa tyka HTML, tak ten podporuje aj dlzne a makcene, nechapem preco by nemal, ked je spravne nastavene kodovanie, tak potom to na stranke spravne zobrazi

a HTML kod je asi najlepsie pisat v esitore prepojenom s webovym browserom a ktory podporuje aj zvyraznovanie syntaxe...

 
Odpovědět 17.5.2015 16:37
Avatar
vojtanosek
Člen
Avatar
vojtanosek:17.5.2015 20:51

Jo všiml jsme si že jsme špatně napsal tagy. Vém proč mi nešlo to pozadí ale jaký jem ezi těmato dvouma rozdíl? Mezi HTML a HTML multihighlighter?

 
Odpovědět 17.5.2015 20:51
Avatar
mkub
Redaktor
Avatar
Odpovídá na vojtanosek
mkub:17.5.2015 21:48

to "HTML multihighlighter" vidim po prvy raz... nikdy som sa s tym este nestretol

 
Odpovědět 17.5.2015 21:48
Avatar
tomasmanhal
Člen
Avatar
Odpovídá na mkub
tomasmanhal:18.5.2015 16:51

Je to v PSPadu. Myslím si, že je to jen prostředek editoru k nějakému specifickému zvýraznění syntaxe.

To vojtanosek (neoznačím Tě, protože jsi v databázi dvakrát): Neměl by mezi nimi být rozdíl. Doporučuju nepoužívat PSPad, už je značně zastaralý, často hraje na nervy při nastavení kódování. Piš buď na zelené louce v Sublime Text, nebo jiném editoru s barevným rozlišením syntaxe. Můžeš využít i nějaké IDE jako třeba PHPStorm, nebo NetBeans, ale přijde mi to jako jít s tankem na komára při začátcích. Navíc potřebuješ psát kód, kvůli zvyku a ne aby ho IDE doplňovalo za Tebe.

Odpovědět 18.5.2015 16:51
Kdyby nám dodali k životu zdrojový kód, vše by bylo jednodušší...
Avatar
mkub
Redaktor
Avatar
Odpovídá na tomasmanhal
mkub:18.5.2015 20:01

aj som si myslel povodne, ze to je zvyraznovanie syntaxe... to ma kazdy programatorsky editor, ako aj kazde IDE, patri to k zakladnej funkcionalite
a co sa tyka doplnaniu kodu, tak to umoznuju aj ine editory okrem windowsackeho poznamkoveho bloku

 
Odpovědět 18.5.2015 20:01
Avatar
roman.dunko
Člen
Avatar
roman.dunko:10.6.2015 17:19

lepsie nez php aj lahsie :D

 
Odpovědět 10.6.2015 17:19
Avatar
roman.dunko
Člen
Avatar
roman.dunko:10.6.2015 17:24

mam problem :D ked mam backround asi 100x sa mi to da cez cely web :/

 
Odpovědět 10.6.2015 17:24
Avatar
roman.dunko
Člen
Avatar
roman.dunko:10.6.2015 17:24

pomoc pls

 
Odpovědět 10.6.2015 17:24
Avatar
Odpovídá na roman.dunko
Michal Šmahel:10.6.2015 21:23

Potřebuješ pouze jednou??
Dělá to, protože je příliš malé (obrázek).
Tímto se to nechá vypnout.

background: url('pozadi.jpg') no-repeat;
Odpovědět 10.6.2015 21:23
Nejdůležitější je motivace, ovšem musí být doprovázena činy.
Avatar
roman.dunko
Člen
Avatar
roman.dunko:11.6.2015 15:03

díky :)

 
Odpovědět 11.6.2015 15:03
Avatar
Richard H.
Redaktor
Avatar
Richard H.:14.7.2015 14:06

a já si myslel že html znám dobře :D

Odpovědět 14.7.2015 14:06
Malý užitečný manuál je vždy lepší než bichle k ničemu.
Avatar
Tonda Kozák
Člen
Avatar
Odpovídá na vojtanosek
Tonda Kozák:14.7.2015 16:32

Jen upřesním: HTML multihighlighter není jiný jazyk, jen způsob, jakým PSPad obarvuje kód.
Pokud vybereš jen HTML, bude se ti barvit jen HTML.

U HTML multihighlighter se ti obarvuje i CSS v elementu style a JS v elementu script.

 
Odpovědět  +1 14.7.2015 16:32
Avatar
vojtanosek
Člen
Avatar
Odpovídá na Tonda Kozák
vojtanosek:17.7.2015 14:35

Aha díky, to sem nevěděl. všiml sem si, že web se trošku změnil. Měsíc sem tu tak nebyl.

 
Odpovědět 17.7.2015 14:35
Avatar
Odpovídá na Michal Kučera
Jan Doskočil:6.9.2015 14:47

Ano docela podstatný.
ti odřádkuje text třeba když se ti zdá že už máš řádek moc dlouhý. Zatímco <p></p> je úplně nový odstavec. Jestli ti jde spíš o vzhled rozdíl bude ten že když tam dáš nový odstavec budou oba řádky mezi sebou mít docela ošklivě vypadající mezeru zatímco odřádkování to hodí těsně pod předchozí řádek.

Odpovědět 6.9.2015 14:47
"Existuje pouze 10 typů lidí, ti kteří strojovému kódu rozumí a ti kteří ne."
Avatar
Tomáš123
Člen
Avatar
Tomáš123:6.9.2015 16:42

Paragrafy slúžia na logické rozčlenenie textu. Okraj je vedľajší pomocou CSS upraviteľný následok.

Na zalamovanie riadkov slúži deklarovanie šírky. Manuálne by to bolo dosť zdĺhavé. :)

Odpovědět 6.9.2015 16:42
Keby nebolo Internetu Exploreru, nebolo by dnešného internetu.
Avatar
Majki Rak
Člen
Avatar
Majki Rak:4.12.2015 16:34

Začátky jsou dosl lehké,je to tu poměrně dobře vysvětlené :)

 
Odpovědět  +1 4.12.2015 16:34
Avatar
Daniel Rodr
Člen
Avatar
Daniel Rodr:17.12.2015 11:50

Jednoduše a krok za krokem, jak to mám rád. Komentáře o tom, že je něco "moc složité pro začátečníka" jsou úplně mimo ;-) Děkuji.

 
Odpovědět 17.12.2015 11:50
Avatar
Tomáš123
Člen
Avatar
Tomáš123:27.12.2015 17:39

Mám niekoľko pripomienok k tomuto materiálu:

  • Poznámkový blok samozrejme podporuje české znaky, rovnako ako podporuje kódovanie UTF-8 (možno vkladá BOM). Weby však môžu fungovať aj s iným kódovaním a za meradlo správnosti webu by som to určite nepovažoval.
  • Prečo je slovo Mark Up rozdelené? Chápal by som prečo je rozdelené slovo hypertext, ale v skratke HTML sa "U" nenachádza...
  • Doctype nedefinuje, že sa jedná o HTML dokument. Týmto veciam som sa nijak podrobne nevenoval, ale mám za to, že uvedenie doctypu zariaďuje, že ju prehliadač vykreslí v štandardnom režime. Myslím, že HTML nemalo doctype odjakživa.
Odpovědět 27.12.2015 17:39
Keby nebolo Internetu Exploreru, nebolo by dnešného internetu.
Avatar
FoxPen
Člen
Avatar
FoxPen:2.3.2016 13:44

Super moc díky tak to mám rád :)

Odpovědět 2.3.2016 13:44
Když jdeš musíš i stát
Avatar
Vít Rázek
Člen
Avatar
Vít Rázek:7.3.2016 20:30

ahoj, zajímalo by mě k čemu slouží tag: <meta charset="utf-8" />
a zda se musí psát i u jíných stránek :) :D

 
Odpovědět 7.3.2016 20:30
Avatar
Adam Ježek
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Vít Rázek
Adam Ježek:7.3.2016 20:39

Tím volíš, jaké kódování se použije. Pokud ho vynecháš, tak např. u anglických webů to taková pohroma nebude, ale u českého se ti mohou rozsypat znaky a místo ěščřžýáíé apod. můžeš mít podivné patvary.

Odpovědět 7.3.2016 20:39
Počkej chvíli, poradím se s křišťálovou koulí.
Avatar
Odpovídá na Vít Rázek
Filip Oborník:7.3.2016 20:41

přesně tak. A pokud by tě to zajímalo více, tak tady to mají pěkně vysvětlené: http://www.jakpsatweb.cz/cestina.html

Odpovědět  +1 7.3.2016 20:41
"Good judgment comes from experience, and a lot of that comes from bad judgment." Will Rogers
Avatar
Vít Rázek
Člen
Avatar
Odpovídá na Adam Ježek
Vít Rázek:7.3.2016 22:16

Díky moc, je mi to jasné.

 
Odpovědět 7.3.2016 22:16
Avatar
Oliver Tušla:21.3.2016 21:12

Ahoj, vím že je to poměrně tupá otázka, ale jak se určuje velikost "mezer" mezi úrovněmi tagů ?

 
Odpovědět 21.3.2016 21:12
Avatar
David Hynek
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Oliver Tušla
David Hynek:21.3.2016 21:15

padding, margin, line-height a pod. podle toho co jak kdy a k čemu :) ale k tomu se autor článku také dostane...

Odpovědět 21.3.2016 21:15
Čím víc vím, tím víc věcí nevím.
Avatar
Odpovídá na David Hynek
Oliver Tušla:21.3.2016 21:35

Děkuji, jen jsem si nechtěl udělat špatný intuitivní návyk. Znamená to tedy že pro začátek můžu stupňovat i použitím "běžné" mezery ?

 
Odpovědět 21.3.2016 21:35
Avatar
Tomáš123
Člen
Avatar
Odpovídá na Oliver Tušla
Tomáš123:22.3.2016 21:15

Znamená to tedy že pro začátek můžu stupňovat i použitím "běžné" mezery ?

Nie. To je ten zlý návyk. Použi padding (pre vnútorné odsadenie) alebo margin (pre vonkajšie odsadenie)

Ak máš na mysli stupňovanie v editore, tam sa využívajú tabulátory (ale teoreticky je to jedno – šírka tabu sa ale dá v niektorých editoroch nastaviť).

Odpovědět  +1 22.3.2016 21:15
Keby nebolo Internetu Exploreru, nebolo by dnešného internetu.
Avatar
David Hynek
Redaktor
Avatar
David Hynek:22.3.2016 23:42

Safra... omlouvám se, nedošlo mi, že máš na mysli vzhled kódu...

Odpovědět  +1 22.3.2016 23:42
Čím víc vím, tím víc věcí nevím.
Avatar
Matýsek
Člen
Avatar
Matýsek:12.4.2016 10:47

Pěkné

Odpovědět 12.4.2016 10:47
Nezapomínej na středníky! ;
Avatar
Aleš Smutný:1.5.2016 16:14

Pěkný úvod.

 
Odpovědět 1.5.2016 16:14
Avatar
Aleš Moravec:12.6.2016 15:49

Děkuju, skvělý tutoriály. Začínám s HTML, zkoušel jsem Codecademy, ale tohle je mnohem srozumitelnější :-)

 
Odpovědět  +1 12.6.2016 15:49
Avatar
Vít Pelc
Člen
Avatar
Vít Pelc:2.7.2016 21:45

Srozumitelné, dobře vysvětlené i předvedené. :) Přesně tak to mý vypadat, skvělý článek.

 
Odpovědět 2.7.2016 21:45
Avatar
huty
Člen
Avatar
huty:5.7.2016 19:33

nevím proč, ale i když jsem nastavil formát UTF-8, prohlížeč ty znaky nějak nepobírá (viz obrázek). co mám zkontrolovat?

Odpovědět 5.7.2016 19:33
obecně je lepší používat více proměnných a dodržovat přehlednost, než psát co nejkratší kód a po měsíci zapomenout, j...
Avatar
Adam Ježek
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na huty
Adam Ježek:5.7.2016 19:45

Nezapoměl jsi u tagu html uvést lang a do hlavičky dát meta tag charset?

Odpovědět 5.7.2016 19:45
Počkej chvíli, poradím se s křišťálovou koulí.
Avatar
Petr Čech
Redaktor
Avatar
Odpovídá na huty
Petr Čech:5.7.2016 19:50

Zkontroluj ještě kódování samotného souboru

Odpovědět 5.7.2016 19:50
the cake is a lie
Avatar
huty
Člen
Avatar
Odpovídá na Adam Ježek
huty:5.7.2016 21:26

jo, přesně to jsem zapomněl, díky :)

Odpovědět 5.7.2016 21:26
obecně je lepší používat více proměnných a dodržovat přehlednost, než psát co nejkratší kód a po měsíci zapomenout, j...
Avatar
Tomáš123
Člen
Avatar
Odpovídá na Adam Ježek
Tomáš123:6.7.2016 22:39

Atribút lang nemá na kódovanie dokumentu žiadny vplyv.

Odpovědět  +1 6.7.2016 22:39
Keby nebolo Internetu Exploreru, nebolo by dnešného internetu.
Avatar
torhanmichal
Člen
Avatar
torhanmichal:22.7.2016 13:09

Ahoj zajímá mě, zda má délka názvu html dokumentu vliv na vyhledávače. nebude pro ně zmateční, když např. html dokument nazvu: pritahyhorniklad­kyzahluvu.html. nebo ho raději nazvat: pritahy-horni-kladky-za-hlavu.html. (z pomlčkami mezi slovy). děkuji za radu . Ahooj

 
Odpovědět 22.7.2016 13:09
Avatar
Odpovídá na torhanmichal
Erik Bystroň:22.7.2016 13:17

Ahoj, rozhodně to je lepší s pomlckami je to pro vyhledávače pochopitelnější protože podle toho máš url a ta ovladače ovlivňuje..
Doporučuji si přečíst informace o SEO, najdeš je v sekci Html :)

 
Odpovědět 22.7.2016 13:17
Avatar
Mego
Člen
Avatar
Odpovídá na torhanmichal
Mego:22.7.2016 13:18

Torhanmichal, to riešiš teraz, ale keď budeš riešiť reálny web, tak budeš mať databázu a v nej uložené podstránky aj s obsahom a nebudeš teda vôbec riešiť tieto veci. V každom frameworku z tohto pohľadu nezáleži na tom, ako sa file volá, lebo jeho URL môže byť úplne iná. Vyberá sa z databázy

Odpovědět 22.7.2016 13:18
Radšej 15 minút skôr, ako 15 sekúnd neskoro...
Avatar
torhanmichal
Člen
Avatar
torhanmichal:22.7.2016 14:04

Děkuji za info ;)

 
Odpovědět 22.7.2016 14:04
Avatar
Patrik Horní:6.8.2016 10:56

Spokojenost :)

 
Odpovědět 6.8.2016 10:56
Avatar
Wolf
Člen
Avatar
Wolf:7.11.2016 21:01

Dobry den , mam taky problem ze mi nechce nic vypisat na obrazovku vedel by mi niekto pomoct tu je script

Odpovědět 7.11.2016 21:01
"Whether you think you can, or you think you can't - you're right."(Henry Ford)
Avatar
Argo5
Člen
Avatar
Odpovídá na Wolf
Argo5:7.11.2016 21:08

Máš chybně uzavřený doctype tag

 
Odpovědět 7.11.2016 21:08
Avatar
Wolf
Člen
Avatar
Odpovídá na Argo5
Wolf:7.11.2016 21:12

Díky.

Odpovědět 7.11.2016 21:12
"Whether you think you can, or you think you can't - you're right."(Henry Ford)
Avatar
Momo Broskvoň:30.1.2017 23:55

Děkuji, za článek. :-)

 
Odpovědět 30.1.2017 23:55
Avatar
jakoubek.stanislav:28.2.2017 7:29

Ahoj. Mám dotaz - verze HTML 5.1 je už oficiální?

 
Odpovědět 28.2.2017 7:29
Avatar
Odpovědět 25.7.2017 19:35
Ja programujem pre zabávu
Avatar
1Pupik1989
Člen
Avatar
1Pupik1989:27.7.2017 10:33

Jen otázka. Nemají nepárové tagy na konci lomítko jen v XHTML?

 
Odpovědět 27.7.2017 10:33
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na 1Pupik1989
David Čápka:27.7.2017 12:50

Nemají, v HTML 5 to je dobrovolné.

Odpovědět  +1 27.7.2017 12:50
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
Petr Husnaj
Člen
Avatar
Petr Husnaj:18.10.2017 9:26

Možná bych přidal zde video, protože některý lidi odradí ten zdlouhavý text, jinak výborně napsaný.

 
Odpovědět 18.10.2017 9:26
Avatar
Jan Kladiva
Člen
Avatar
Jan Kladiva:21.10.2017 23:18

pěkné, přehledné, co víc si přát :-) díky

 
Odpovědět 21.10.2017 23:18
Avatar
Petr H.
Člen
Avatar
Petr H.:16.11.2017 22:52

Děkuji za přehledný on-line kurz. :-)

 
Odpovědět 16.11.2017 22:52
Avatar
Michael Tolland:8.12.2017 10:54

Moc pěkné, děkuji

 
Odpovědět 8.12.2017 10:54
Avatar
Peter Butora
Člen
Avatar
Peter Butora:15.12.2017 19:24

Ahoj, děkuji za článek

Odpovědět 15.12.2017 19:24
Péťa
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Peter Butora
David Čápka:15.12.2017 20:30

Díky za přečtení :)

Odpovědět 15.12.2017 20:30
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
Lukáš Hrdlička:15.1.2018 20:54

Pěkné, děkuji :)

 
Odpovědět 15.1.2018 20:54
Avatar
Mirosalv Šolc:23.1.2018 21:13

S programováním opravdu začínám a jsem rád a moc Vám děkuji, že je zde něco takového, kde se opravdu začíná od samých začátků..
Moc se těším na další lekce. :-)

 
Odpovědět 23.1.2018 21:13
Avatar
Lasvit
Člen
Avatar
Odpovídá na Mirosalv Šolc
Lasvit:24.1.2018 12:17

V tomto tutoriálu neprogramuješ

Editováno 24.1.2018 12:18
 
Odpovědět  +1 24.1.2018 12:17
Avatar
Petr Zajac
Člen
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Petr Zajac:20.2.2018 11:49

Zajímavě napsaný článek.
Chtěl jsem se zeptat jestli kromě placených IDE byste začátečníkům mohl doporučit i nějaké IDE zdarma (např. Netbeans). Samozřejmě existuje spoustu editorů a IDE, pro začátečníky je složité se v nich orientovat.
Děkuji

 
Odpovědět 20.2.2018 11:49
Avatar
Peter Sciranka
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Petr Zajac
Peter Sciranka:20.2.2018 15:20

Ja ti odporúčam Visual Studio Code , aspoň čo sa týka vývoja webu (HTML, CSS, JavaScript), nie je to síce IDE, ale skôr veľmi pokročilý textový editor, pracuje sa v ňom veľmi príjemne, je stabilný, open source, pravidelne vychádzajú aktualizácie a je okolo neho celkom veľká komunita, takže nájdeš aj rôzne návody/rady ak budeš potrebovať.

Odpovědět  +2 20.2.2018 15:20
Act as if it was Impossible to Fail
Avatar
Petr Zajac
Člen
Avatar
Odpovídá na Peter Sciranka
Petr Zajac:1.3.2018 17:19

Tak jsem stáhnul Visual studio code, ale jak tak koukám tak pro HTML a CSS je tam potřeba doinstalovat další rozšíření (extensions) :-O
Které jsou pro začátek rozumné pro HTML a CSS?

 
Odpovědět 1.3.2018 17:19
Avatar
Peter Sciranka
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Petr Zajac
Peter Sciranka:1.3.2018 19:20

Sú tam možné rôzne rozšírenia ako si videl, záleží od jazyka, čo sa týka HTML a CSS, v podstate nepotrebuješ žiadne, ja každopádne odporúčam Live server , tento doplnok spraví to, že ho spustíš a ak následne zmeníš(uložíš) kód, tak sa ti automaticky reloadne aj prehliadač :)

Dôležité je začať a skúšať a postupne sa do toho dostaneš. Inak k HTML a CSS nič viac nepotrebuješ, sú doplnky, ktoré zmenia ikony alebo vzhľad, ale to nemá na funkčnosť a efektivitu žiaden efekt.

Odpovědět  +1 1.3.2018 19:20
Act as if it was Impossible to Fail
Avatar
Ladislav Jediný:1.4.2018 18:58

Postupne sa vraciam po X rokoch k programovaniu, takže naozaj ďakujem za pekný kurz :)
Chcem sa však podeliť o moje obľúbené editory, ktoré fungujú aj s podporou IDE
Používam NetBeans a Eclipse

Odpovědět 1.4.2018 18:58
všetko programovanie je len o tom, položiť počítaču otázku na ktorú existuje jednoznačná odpoveď áno/nie
Avatar
ButeoSim
Člen
Avatar
ButeoSim:3.4.2018 18:43

Perfektní...Díky moc, dobře se to čte a po přečtení se cítím zase o něco chytřejší :D

Odpovědět 3.4.2018 18:43
Absorb what is useful, discard what is not, add what is uniquely your own...
Avatar
Pavel Dzurko
Člen
Avatar
Pavel Dzurko:26.5.2018 22:00

Ve fromátu nemůžu najít UTF-8.

 
Odpovědět 26.5.2018 22:00
Avatar
Jiří Rys
Člen
Avatar
Jiří Rys:3.6.2018 18:34

Proč <html lang="cs-cz"> ? Dle https://www.w3schools.com úplně stačí <html lang="cs">

 
Odpovědět 3.6.2018 18:34
Avatar
Odpovídá na Pavel Dzurko
Andy Scheuchzer:17.6.2018 11:10

Mám stejný problém (PSPad 5.0.0), nevíte někdo? Rozhodně nehodlám vše dělat v ANSI nebo co tam je výchozí.

Odpovědět 17.6.2018 11:10
Člověk, co si myslí, že snědl všechnu moudrost světa, i když tomu tak není.
Avatar
Odpovídá na Andy Scheuchzer
Andy Scheuchzer:17.6.2018 11:18

Nebo aspoň které z

  • Unicode UTF-8 no BOM (65001)
  • Unicode UTF-8 BOM (65001)

Je to v nabídce Kódová stránka.

Odpovědět 17.6.2018 11:18
Člověk, co si myslí, že snědl všechnu moudrost světa, i když tomu tak není.
Avatar
David Jančík
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Andy Scheuchzer
David Jančík:17.6.2018 11:20

V nové verzi je to v menu "Kódovaná stránka" a jedná se o "UTF-8 NO BOM".
Pokud by někoho zajímalo, co je to BOM a proč sem napsal, že máte zvolit "NO BOM", odpověď najdete zde: https://stackoverflow.com/…-without-bom

Editováno 17.6.2018 11:23
Odpovědět 17.6.2018 11:20
Zapomeň, že je to nemožné a udělej to ;)
Avatar
Odpovědět 17.6.2018 11:33
Člověk, co si myslí, že snědl všechnu moudrost světa, i když tomu tak není.
Avatar
Luboš Havlik:1.7.2018 18:57

Super. Používám Eclipse a naprostá spokojenost. Chci se následně naučit PHP. Nelituji toho, že jsem si nakoupil body. Stojí to za to! Budu pokračovat dále. Děkuji

 
Odpovědět 1.7.2018 18:57
Avatar
Artem Prokopenko:9.7.2018 16:22

PSPad ve fromátu nemá UTF-8, bez toho to taky jde

 
Odpovědět 9.7.2018 16:22
Avatar
Odpovídá na Artem Prokopenko
Andy Scheuchzer:9.7.2018 18:42

Podívej se o tři komenty výš.

Odpovědět 9.7.2018 18:42
Člověk, co si myslí, že snědl všechnu moudrost světa, i když tomu tak není.
Avatar
Rico ThreeDmax:10.7.2018 21:57

Stahnite si sublime3. Umi i multicursor editace.

 
Odpovědět 10.7.2018 21:57
Avatar
Filip Vondricka:19.7.2018 13:26

Zdravím,zkusil jsem vytvořit první svůj text,bohužel nevím proč ale nebere mě to diakritiku... Díky za odpověď

 
Odpovědět 19.7.2018 13:26
Avatar
Odpovídá na Filip Vondricka
Andy Scheuchzer:19.7.2018 13:59

Zkus do meta napsat místo UTF-8 třeba ANSI nebo Unicode, jestli to pak bude fungovat správně, nastav jako kódování souboru UTF-8, kde to je jsme řešili o pár komentů výš. Možná bude cesta trochu složitější, doporučuju ti používat něco lepšího (Sublime Text 3, VScode, Notepad++ atd.)

Odpovědět 19.7.2018 13:59
Člověk, co si myslí, že snědl všechnu moudrost světa, i když tomu tak není.
Avatar
Odpovídá na Filip Vondricka
Michal Šmahel:19.7.2018 22:16

Jaký editor/IDE používáš??

Např. PSPad s kódováním občas dělá "divy". Jestli ho používáš, můžeš zkusit znovu vybrat UTF-8 (i když je zaškrtnuté - občas to zlobí).

U jiných programů si zkontroluj kódování, které máš nastavené.

Odpovědět 19.7.2018 22:16
Nejdůležitější je motivace, ovšem musí být doprovázena činy.
Avatar
Odpovídá na Filip Vondricka
Andy Scheuchzer:19.7.2018 22:20

Ono to občas ještě chce prohnat převaděčem, teď nevím, kde ho tam najdeš, PSPad už jsem odinstaloval.

Odpovědět 19.7.2018 22:20
Člověk, co si myslí, že snědl všechnu moudrost světa, i když tomu tak není.
Avatar
Filip Vondricka:19.7.2018 22:54

A co používáš místo PSPad

 
Odpovědět 19.7.2018 22:54
Avatar
Odpovídá na Filip Vondricka
Andy Scheuchzer:20.7.2018 9:34

Dřív VScode, teď Sublime Text 3.

Odpovědět 20.7.2018 9:34
Člověk, co si myslí, že snědl všechnu moudrost světa, i když tomu tak není.
Avatar
Filip Vondricka:20.7.2018 10:35

A v tom siblime jelikož to je v angličtině,tak nevím kde najít stejně jako u odpadu ,formát a nastavit UTF-8 ,jestli už to tam není prednastaveny

 
Odpovědět 20.7.2018 10:35
Avatar
Odpovídá na Filip Vondricka
Andy Scheuchzer:20.7.2018 10:45

Myslím, že u nových je UTF-8 automaticky, to musíš vyzkoušet, jinak File=>Reopen with encoding (pokud se ti to rozbije při otevírání) a File=>Save with encoding. UTF-8 je úplně nahoře.

Odpovědět 20.7.2018 10:45
Člověk, co si myslí, že snědl všechnu moudrost světa, i když tomu tak není.
Avatar
Filip Vondricka:20.7.2018 11:48

Diky

 
Odpovědět 20.7.2018 11:48
Avatar
Odpovídá na Andy Scheuchzer
Filip Vondricka:20.7.2018 12:35

Ještě poslední věc,když ulozim text v siblime 3,a chci ho "ulozit jako typ",tak dám HTML,ale přesto se to pak otevře jako textový editor a ne jako web

 
Odpovědět 20.7.2018 12:35
Avatar
Odpovídá na Filip Vondricka
Andy Scheuchzer:20.7.2018 13:23

Jestli máš příponu opravdu .html, zkontroluj, jestli máš v systému k html přiřazen prohlížeč (kdyžtak file:///cesta_k_sou­boru nebo ho tam přiřaď ve výchozích programech) a jestli soubor obsahuje všelijaké to <!DOCTYPE html>, <html> atd.

Odpovědět 20.7.2018 13:23
Člověk, co si myslí, že snědl všechnu moudrost světa, i když tomu tak není.
Avatar
Jan Barák
Člen
Avatar
Jan Barák:2.10.2018 20:56

Článek je srozumitelně napsaný zatím vše chápu a není to nijak složité. Momentálně se s jazykem HTML jen seznamuji tak uvidím jak to půjde v dalších článcích snad se tím nějak prokoušu.

 
Odpovědět 2.10.2018 20:56
Avatar
Lucky
Člen
Avatar
Lucky:9.10.2018 11:20

Tak hned v úvodní lekci jsem narazil na rozdíl oproti studijnímu materiálu a realitou, danou vývojem. Aktuální verze PSPad (v. 5.0.0) má nastavení kódování odlišné. Již se neskrývá v menu Formát, nýbrž je zde samostatné menu Kódová stránka. To by ani snad nevadilo, nicméně nově jsou zde možnosti:

UTF-8 no BOM
UTF-8 BOM

A teď bumbác, babo raď. :)

EDIT: Beru zpět, odpověď jsem našel v komentářích. Správně jest "UTF-8 no BOM."

Editováno 9.10.2018 11:22
 
Odpovědět 9.10.2018 11:20
Avatar
Gregi1337
Člen
Avatar
Gregi1337:30.11.2018 14:42

Na základní škole jsem byl samoukem v HTML a nyní jsem se k tomu chtěl vrátit a rozšířit své dovednosti i o CSS. Snad tento kurz splní moje očekávání. Rád bych jenom zmínil, že místo PSPadu používám Sublime Text.

 
Odpovědět 30.11.2018 14:42
Avatar
Rudolf Křovina:5.12.2018 9:59

Srozumitelné, přehledné, zatím super

 
Odpovědět 5.12.2018 9:59
Avatar
Petra Krátká:16. ledna 8:19

Zatím super, mám z toho radost! Srozumitelné :)

 
Odpovědět 16. ledna 8:19
Avatar
Karel
Člen
Avatar
Karel:5. března 11:41

Ahoj, moc děkuji za tyto stránky a za komentáře pod jednotlivými lekcemi. S programováním začínám a s nadšením jsem se vrhl do PHP. Pak jsem si ale řekl, že mi nic neuteče a začal jsem od úplných základů a to teď se značkovacím jazykem HTML a vůbec toho nelituji, naopak. Článek je srozumitelně napsaný a další zajímavé věci se skrývají v komentářích. Dále oceňuji toliko probírané ukončování nepárových tagů a atribut "cs-cz". Pokud to tak má být, i jen pro pořádek, jsem moc rád, že je to zmíněno hned na začátku, aby mi to přešlo do krve. Měl bych ale jeden dotaz. V rámci PHP jsem si zakoupil Phpstorm, chci ale jít souběžně s lekcemi a tak nyní HTML cvakám v doporučeném PSPadu. V komentářích však často doporučují i jiné, např. Sublimetext 3, Visual studio atd. K PSPadu zde někdo psal, že je zastaralý. Jakožto naprostý začátečník bych se tedy rád ujistil, že PSPad zatím stačí a pokud bude zapotřebí přejít na něco "vyspělejšího" zřejmě na to autor v daném článku upozorní. Jinak díky moc, jak článek, tak komenty pod ním, mám pocit, že čas strávený tady nebude časem promarněným.

 
Odpovědět 5. března 11:41
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 177 zpráv z 177.