Diskuze: na hry javafx nebo swing
V předchozím kvízu, Online test znalostí Java, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Člen
Zobrazeno 24 zpráv z 24.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí Java, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
ani jedno na to není absolutně vhodné. Pokud chces neco jednoducheho tak JMonkey je dobrej,.. vzdy jsem tam udelal co jsem potreboval.. nebo se nauc nejaky moderni jazyk a zkus Unity3D.
V JavaFX se dají dělat hry velmi jednoduše, je tu na to spoustu ukázek a funguje to skvěle
Tak urcite.. asi stejne jednoduse, jako ve WebForms.
Ach jo. WebForms je zastaralý pokus dostat Windows Forms na web. Asi jsi myslel Windows Forms, což je neakcelerovaný a zastarý framework pro tvorbu okenních aplikací. JavaFX je akcelerovaný a tudiš naprosto vhodný, na rozdíl od tebe v tom mám s tvourbou her měcíce zkušeností. Pro zájemce odkáži na http://www.itnetwork.cz/…geasy-engine Na tomhle projektu jsem se se Samem podílel.
Ano, upsal jsem se a mel jsem na mysli WinForms. Mohl jsem zminit spise tedy WPF. Ale hadat se s teobu nebudu, pokud si myslis, ze jsi schopny udelat neco pouzitelneho pomoci Prismu, tak v tom klidne pokracuj.
Ani jedno ani druhé není moc vhodné, obojí jsou to především toolkity na tvorbu GUI klasických desktopových aplikací. Jistě, použít je na psaní her sice jde, ale i kladivo lze použít na otevření piva a přesto si asi nikdo nemyslíme, že je to ten správný nástroj na daný účel
Proto bych se být tebou poohlédl po nějakém specializovaném nástroji na tvorbu her. Nemusí to být hned nějaké 3D enginy jak tu padaly návrhy výše, bohatě by mohl vyhovovat třeba framework <a href='https://libgdx.badlogicgames.com/features.html'>libGDX</a>.
Hry se dají napsat celkem v čemkoliv, jen každá ta technologie má své omezení - pokud dělá nějakou jednoduchou 2D skákačku, tak stačí s přehledem i ten Swing nebo JavaFX a nepřijde mi to ani pro tyhle jednodušší 2D hry nějak krkolomné .
Mimochodem i ve WebForms se dají udělat celkem zajímavé věci, viz třeba http://www.itnetwork.cz/…-magickeleto je čistě ve WebForms
Taky se ti tam casto dere slovo "Web" nez "Win"?
Jsi mě nakazil, myslel jsem samozřejmě WinForms
Už jsi málem myslel zastaralý pokus dostat Windows Forms na web.
Akcelerovaný a standardní multimediální framework je na tvorbu her mnohem lepší, než knihovna třetí strany. JavaFX umí vše co potřebuješ a ještě se tvorbou učíš věci, co se ti hodí v práce, což se u těch herních knihoven říci nedá. Dával bych si pozor na tvrzení jako "otevírat pivo kladivem", zvláště když je používáš u univerzálních nástrojů. JavaFX je spíše švýcarský nůž.
Cože? Tak to opravdu nemůžu souhlasit, že standardní multimediální framework je na tvorbu her mnohem lepší, než rovnou engine určený pro vývoj her.
Popravdě jsem v šoku, jak někdo tak zkušený může takovou věc říci.. asi špatný den.
'Akcelerovaný a standardní multimediální framework' který NENÍ určený pro vývoj her, ale desktopových aplikací, že je lepší než framework PŘÍMO zaměřený na tvorbu her? Teda co se tady člověk nedoví
Taky jsem v šoku Cítím tady trošku Java fanboyství..
Čekal jsem nějakou lepší reakci, než tvrzení, že hra není desktopová aplikace. To jako vážně? Kluk má možnost naučit se s něčím standardním, co může použít pro jeho účel a zároveň potom v práci. Jestli to nechápeš, nevadí. Chtěl jsem mu to jenom říct.
Hra není klasická desktopová aplikace v pravém slova smyslu, při vývoji hry řešíš poněkud odlišné věci než při vývoji například účetního software. Proto je pro tvorbu hry použití frameworku k tomuto účelu přímo stvořeného lepší volba. A JavaFX není k tvorbě her určena, ačkoliv při nevysokých nárocích se určitě použít dá.
Díky za rozumnou reakci. Použít se právě dá i při vyšších nárocích, protože umí věci jako alfaprůhlednost, rotace spritů, dokonce jsme s ní přehrávali in-game videa. Nenapadá mě důvod proč to v ní neudělat, natáhneš si přes form canvas a kreslíš, vše je tam přichystané. Nejsem fanboy ničeho, kromě zdravého rozumu a když je standardní knihovna co umí to co potřebuji, nebudu používat nestandardní a to i když je k tomu třeba přímo určena. Jedině že by uměla něco co ta standardní ne. Když mi tu tak oponuješ, řekni mi prosím co ti u JavaFX chybí. Konkrétně, prosím.
Akcelerovaný a standardní multimediální framework je na tvorbu her mnohem lepší, než knihovna třetí strany.
S tím nesouhlasím, podle mě to záleží na tom, jestli se člověk chce
naučit detaily fungování enginu nebo chce jen vytvořit hru - oba postupy
jsou validní a podle mě je jen na tom člověku, kterou cestu si vybere.
Obzvlášť pokud už základy zná a chce vytvořit něco složitějšího, tak
je super na to využít nějaký herní framework, aby udělal spoustu práce za
tebe.
Jinak ale nemám vůbec nic proti tomu tu hru napsat v JavaFX, jen bych
netvrdil, že je to lepší než herní framework.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Tato diskuze byla moderátorem utlumena. To znamená, že může nadále probíhat, avšak negeneruje veřejné události.
Jde si už tuhle otravnou "vychytávku" vypnout? Vždycky mi to hrozně vadí, když se tohle v nějaký diskuzi stane, protože pak už jde blbě sledovat, jestli se v tý diskuzi ještě něco děje a člověk se tam musí složitě proklikávat místo toho, aby se to zobrazilo normálně na hlavní stránce.
Jinak definice JavaFX:
JavaFX is a set of graphics and media packages that enables developers to design, create, test, debug, and deploy rich client applications that operate consistently across diverse platforms.
O formulářích tu není ani slovo. Rozumíte tomu jako koza petrželi, pánové, což je vlastně i poznat podle vašich reakcí. JavaFX byla vyvíjena na věci jako grafické prezentace, ne jen na klikátka a obsahuje obrovské množství grafických efektů, podporuje zvuky, videa. Nemám už čas vám to tu vysvětlovat, prozkoumejte si trochu API těch knihoven, asi budete překvapeni jak to je rozsáhlé a co vše to pokrývá.
Zobrazeno 24 zpráv z 24.