NOVINKA! E-learningové kurzy umělé inteligence. Nyní AI za nejlepší ceny. Zjisti více:
NOVINKA – Víkendový online kurz Software tester, který tě posune dál. Zjisti, jak na to!

Diskuze: na hry javafx nebo swing

V předchozím kvízu, Online test znalostí Java, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Aktivity
Avatar
Filmun
Člen
Avatar
Filmun:15.12.2016 14:40

Chtěl bych se zeptat jestli na hry není lepší swing? Všiml jsem si, že javafx je spíš na okenní aplikace. Tak co javafx nebo swing?

 
Odpovědět
15.12.2016 14:40
Avatar
Odpovídá na Filmun
Marian Benčat:15.12.2016 14:52

ani jedno na to není absolutně vhodné. Pokud chces neco jednoducheho tak JMonkey je dobrej,.. vzdy jsem tam udelal co jsem potreboval.. nebo se nauc nejaky moderni jazyk a zkus Unity3D.

Editováno 15.12.2016 14:53
Nahoru Odpovědět
15.12.2016 14:52
Totalitní admini..
Avatar
David Hartinger
Vlastník
Avatar
Odpovídá na Marian Benčat
David Hartinger:15.12.2016 14:52

V JavaFX se dají dělat hry velmi jednoduše, je tu na to spoustu ukázek a funguje to skvěle :)

Editováno 15.12.2016 14:59
Akceptované řešení
+20 Zkušeností
+2,50 Kč
Řešení problému
Nahoru Odpovědět
15.12.2016 14:52
New kid back on the block with a R.I.P
Avatar
Odpovídá na David Hartinger
Marian Benčat:15.12.2016 14:54

Tak urcite.. asi stejne jednoduse, jako ve WebForms.

Nahoru Odpovědět
15.12.2016 14:54
Totalitní admini..
Avatar
Filmun
Člen
Avatar
Filmun:15.12.2016 14:56

Myslím jako jenom v javafx. Ne v enginu v javafx.

 
Nahoru Odpovědět
15.12.2016 14:56
Avatar
David Hartinger
Vlastník
Avatar
Odpovídá na Marian Benčat
David Hartinger:15.12.2016 14:58

Ach jo. WebForms je zastaralý pokus dostat Windows Forms na web. Asi jsi myslel Windows Forms, což je neakcelerovaný a zastarý framework pro tvorbu okenních aplikací. JavaFX je akcelerovaný a tudiš naprosto vhodný, na rozdíl od tebe v tom mám s tvourbou her měcíce zkušeností. Pro zájemce odkáži na http://www.itnetwork.cz/…geasy-engine Na tomhle projektu jsem se se Samem podílel.

Editováno 15.12.2016 14:58
Nahoru Odpovědět
15.12.2016 14:58
New kid back on the block with a R.I.P
Avatar
Odpovídá na David Hartinger
Marian Benčat:15.12.2016 15:06

Ano, upsal jsem se a mel jsem na mysli WinForms. Mohl jsem zminit spise tedy WPF. Ale hadat se s teobu nebudu, pokud si myslis, ze jsi schopny udelat neco pouzitelneho pomoci Prismu, tak v tom klidne pokracuj.

Nahoru Odpovědět
15.12.2016 15:06
Totalitní admini..
Avatar
Miskyns
Člen
Avatar
Miskyns:15.12.2016 16:45

Já hry vytvářím v JFramu, jelikož ve Swingu a JavaFX se mi to zdálo obtížné, teda alespoň pro mne.

Nahoru Odpovědět
15.12.2016 16:45
Proč se to učit, když můžeš použít GOOGLE...
Avatar
Filmun
Člen
Avatar
Filmun:15.12.2016 18:08

a jak v JFramu?

 
Nahoru Odpovědět
15.12.2016 18:08
Avatar
Atrament
Člen IT Redactor Gang
Avatar
Odpovídá na Filmun
Atrament:15.12.2016 21:59

Ani jedno ani druhé není moc vhodné, obojí jsou to především toolkity na tvorbu GUI klasických desktopových aplikací. Jistě, použít je na psaní her sice jde, ale i kladivo lze použít na otevření piva a přesto si asi nikdo nemyslíme, že je to ten správný nástroj na daný účel :)

Proto bych se být tebou poohlédl po nějakém specializovaném nástroji na tvorbu her. Nemusí to být hned nějaké 3D enginy jak tu padaly návrhy výše, bohatě by mohl vyhovovat třeba framework <a href='https:/­/libgdx.badlo­gicgames.com/fe­atures.html'>lib­GDX</a>.

 
Nahoru Odpovědět
15.12.2016 21:59
Avatar
Luboš Běhounek Satik:16.12.2016 9:37

Hry se dají napsat celkem v čemkoliv, jen každá ta technologie má své omezení - pokud dělá nějakou jednoduchou 2D skákačku, tak stačí s přehledem i ten Swing nebo JavaFX a nepřijde mi to ani pro tyhle jednodušší 2D hry nějak krkolomné :) .

Mimochodem i ve WebForms se dají udělat celkem zajímavé věci, viz třeba http://www.itnetwork.cz/…-magickeleto je čistě ve WebForms :)

Nahoru Odpovědět
16.12.2016 9:37
https://www.facebook.com/peasantsandcastles/
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek Satik
Marian Benčat:16.12.2016 13:49

Taky se ti tam casto dere slovo "Web" nez "Win"? :D

Nahoru Odpovědět
16.12.2016 13:49
Totalitní admini..
Avatar
Odpovídá na Marian Benčat
Luboš Běhounek Satik:16.12.2016 14:12

Jsi mě nakazil, myslel jsem samozřejmě WinForms :D

Nahoru Odpovědět
16.12.2016 14:12
https://www.facebook.com/peasantsandcastles/
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek Satik
Marian Benčat:16.12.2016 14:24

Už jsi málem myslel zastaralý pokus dostat Windows Forms na web. :D

Nahoru Odpovědět
16.12.2016 14:24
Totalitní admini..
Avatar
David Hartinger
Vlastník
Avatar
Odpovídá na Atrament
David Hartinger:16.12.2016 14:49

Akcelerovaný a standardní multimediální framework je na tvorbu her mnohem lepší, než knihovna třetí strany. JavaFX umí vše co potřebuješ a ještě se tvorbou učíš věci, co se ti hodí v práce, což se u těch herních knihoven říci nedá. Dával bych si pozor na tvrzení jako "otevírat pivo kladivem", zvláště když je používáš u univerzálních nástrojů. JavaFX je spíše švýcarský nůž.

Nahoru Odpovědět
16.12.2016 14:49
New kid back on the block with a R.I.P
Avatar
Odpovídá na David Hartinger
Marian Benčat:16.12.2016 15:00

Cože? Tak to opravdu nemůžu souhlasit, že standardní multimediální framework je na tvorbu her mnohem lepší, než rovnou engine určený pro vývoj her.

Popravdě jsem v šoku, jak někdo tak zkušený může takovou věc říci.. asi špatný den.

Nahoru Odpovědět
16.12.2016 15:00
Totalitní admini..
Avatar
Atrament
Člen IT Redactor Gang
Avatar
Odpovídá na David Hartinger
Atrament:16.12.2016 15:00

'Akcelerovaný a standardní multimediální framework' který NENÍ určený pro vývoj her, ale desktopových aplikací, že je lepší než framework PŘÍMO zaměřený na tvorbu her? Teda co se tady člověk nedoví :)

 
Nahoru Odpovědět
16.12.2016 15:00
Avatar
Odpovídá na Atrament
Marian Benčat:16.12.2016 15:01

Taky jsem v šoku :D :D :D Cítím tady trošku Java fanboyství..

Nahoru Odpovědět
16.12.2016 15:01
Totalitní admini..
Avatar
Atrament
Člen IT Redactor Gang
Avatar
Odpovídá na Marian Benčat
Atrament:16.12.2016 15:03

Asi jsi měl na mysli JavaFX fanboyství :)

 
Nahoru Odpovědět
16.12.2016 15:03
Avatar
David Hartinger
Vlastník
Avatar
Odpovídá na Atrament
David Hartinger:16.12.2016 15:04

Čekal jsem nějakou lepší reakci, než tvrzení, že hra není desktopová aplikace. To jako vážně? :( Kluk má možnost naučit se s něčím standardním, co může použít pro jeho účel a zároveň potom v práci. Jestli to nechápeš, nevadí. Chtěl jsem mu to jenom říct.

Nahoru Odpovědět
16.12.2016 15:04
New kid back on the block with a R.I.P
Avatar
Atrament
Člen IT Redactor Gang
Avatar
Odpovídá na David Hartinger
Atrament:16.12.2016 15:17

Hra není klasická desktopová aplikace v pravém slova smyslu, při vývoji hry řešíš poněkud odlišné věci než při vývoji například účetního software. Proto je pro tvorbu hry použití frameworku k tomuto účelu přímo stvořeného lepší volba. A JavaFX není k tvorbě her určena, ačkoliv při nevysokých nárocích se určitě použít dá.

 
Nahoru Odpovědět
16.12.2016 15:17
Avatar
David Hartinger
Vlastník
Avatar
Odpovídá na Atrament
David Hartinger:16.12.2016 15:20

Díky za rozumnou reakci. Použít se právě dá i při vyšších nárocích, protože umí věci jako alfaprůhlednost, rotace spritů, dokonce jsme s ní přehrávali in-game videa. Nenapadá mě důvod proč to v ní neudělat, natáhneš si přes form canvas a kreslíš, vše je tam přichystané. Nejsem fanboy ničeho, kromě zdravého rozumu a když je standardní knihovna co umí to co potřebuji, nebudu používat nestandardní a to i když je k tomu třeba přímo určena. Jedině že by uměla něco co ta standardní ne. Když mi tu tak oponuješ, řekni mi prosím co ti u JavaFX chybí. Konkrétně, prosím.

Nahoru Odpovědět
16.12.2016 15:20
New kid back on the block with a R.I.P
Avatar
Odpovídá na David Hartinger
Luboš Běhounek Satik:16.12.2016 15:29

Akcelerovaný a standardní multimediální framework je na tvorbu her mnohem lepší, než knihovna třetí strany.

S tím nesouhlasím, podle mě to záleží na tom, jestli se člověk chce naučit detaily fungování enginu nebo chce jen vytvořit hru - oba postupy jsou validní a podle mě je jen na tom člověku, kterou cestu si vybere.
Obzvlášť pokud už základy zná a chce vytvořit něco složitějšího, tak je super na to využít nějaký herní framework, aby udělal spoustu práce za tebe.
Jinak ale nemám vůbec nic proti tomu tu hru napsat v JavaFX, jen bych netvrdil, že je to lepší než herní framework.

Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Tato diskuze byla moderátorem utlumena. To znamená, že může nadále probíhat, avšak negeneruje veřejné události.

Jde si už tuhle otravnou "vychytávku" vypnout? Vždycky mi to hrozně vadí, když se tohle v nějaký diskuzi stane, protože pak už jde blbě sledovat, jestli se v tý diskuzi ještě něco děje a člověk se tam musí složitě proklikávat místo toho, aby se to zobrazilo normálně na hlavní stránce.

Nahoru Odpovědět
16.12.2016 15:29
https://www.facebook.com/peasantsandcastles/
Avatar
David Hartinger
Vlastník
Avatar
David Hartinger:16.12.2016 15:32

Jinak definice JavaFX:

JavaFX is a set of graphics and media packages that enables developers to design, create, test, debug, and deploy rich client applications that operate consistently across diverse platforms.

O formulářích tu není ani slovo. Rozumíte tomu jako koza petrželi, pánové, což je vlastně i poznat podle vašich reakcí. JavaFX byla vyvíjena na věci jako grafické prezentace, ne jen na klikátka a obsahuje obrovské množství grafických efektů, podporuje zvuky, videa. Nemám už čas vám to tu vysvětlovat, prozkoumejte si trochu API těch knihoven, asi budete překvapeni jak to je rozsáhlé a co vše to pokrývá.

Editováno 16.12.2016 23:30
Nahoru Odpovědět
16.12.2016 15:32
New kid back on the block with a R.I.P
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 24 zpráv z 24.