Předvánoční slevová akce PHP týden
Pouze tento týden sleva až 80 % na PHP e-learning!
Využij předvánočních slev a získej od nás 20 % bodů zdarma! Více zde

Lekce 16 - Derby DB - Ukládání/Získání objektů 1 (User Defined Type)

Unicorn College Tento obsah je dostupný zdarma v rámci projektu IT lidem.
Vydávání, hosting a aktualizace umožňují jeho sponzoři.

Minulá lekce, Derby DB - Ukládání/Získání souborů, byla o ukládání souborů. V dnešním DerbyDB tutoriálu si probereme ukládání a získávání objektů z/do databáze.

Objekty většinou známe jako tzv. POJO (Plain Old Java Object) a v DerbyDB jsou označovány jako UDT (User Defined Type = uživatelsky definovaný typ). Co to znamená v češtině? Jedná se obyčejnou třídu, která pouze implementuje rozhraní Serializable nebo Externalizable. Doporučuje se při tvorbě objektu nezapomenout zohlednit verzovatelnost dané třídy, protože data se mohou vyvíjet. Je samozřejmě nutné nejdříve nastavit (deklarovat) v DerbyDB danou třídu a teprve poté si tuto třídu můžeme do databáze uložit.

Nastavení (deklarace) našeho objektu se provádí přes konfigurační příkaz ij, ale ukládání přímo daných objektů přes ij nefunguje (nebo spíše mě se to nepodařilo). Ukládání a získávání přímo objektů z databáze si ukážeme přes JDBC. Nejdříve si samozřejmě definujme obě třídy, které využijeme při načtení/ukládání. Jedna bude implementovat Serializaci a druhá Externalizaci.

Postup

Postupovat budeme následovně:

  1. Vytvoříme POJO třídy, které představují UDT třídy (*.java ) a zkompilujeme je (*.class)
  2. Vytvoříme nespustitelný *.jar a nastavíme CLASSPATH naší třídy pro DerbyDB
  3. Spustíme DerbyDB a deklarujeme

 

...konec náhledu článku...

Prémiový článek

Prémiový článek

Na itnetwork.cz se nachází největší a nejucelenější česká databáze s výukovými články, jejímž cílem je umožnit kvalitní vzdělání v oblasti IT úplně každému. Měsíčně zobrazíme k milionu článků a sklidíme desítky děkovných emailů, kde nám sdělujete, že jsme vám pomohli k lepšímu zaměstnání nebo vzdělání.

Ačkoli se snažíme držet většinu obsahu úplně zadarmo, udržovat síť v provozu a aktuální stojí obrovské úsilí. Proto je nějaký obsah, jako cvičení nebo odbornějšíčlánky, přístupný pouze za body. Nebojte, nestojí to skoro nic :)

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

Ve dvou následujících článcích si předvedeme tvorbu vlastního objektu (třídy), kterou uložíme/získáme z DerbyDB. V tomto díle si provedeme nastavení.

Omezená nabídka: Nauč se vše a ušetři

Koupit články a funkce postupně a po jednom 70 bodů
Koupit celý kurz se všemi články a funkcemi za exkluzivní cenu 60 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
Koupí tohoto výhodného balíčku získáš přístup ke všem 22 článkům s kontrolou a certifikací a ještě navíc ušetříš 27 Kč. Nabídka je omezená pouze pro první články z kurzu a obsahuje exkluzivní slevu 15%.
60 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 175 Kč 149 Kč

Koupit pouze tento článek

Pozor, pokud si koupíš pouze tento článek, ztratíš nárok na speciální slevu 15% na balíček všech článků.

Pro přístup k článku potřebuješ 10 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
10 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 25 Kč

Koupí článku k němu získáš neomezený přístup a to napořád. Posuneš své znalosti zas kousek dopředu a zároveň nám pomůžeš udržovat celý projekt při životě a pomáhat vám tak k lepší budoucnosti.

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Body získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Dobít body můžeš okamžitě např.:

Kartou SMS Převodem
Kartou SMS Převodem

 

Článek pro vás napsal Robert Michalovič
Avatar
Programuji převážně v Javě SE,EE a trochu nativním C a CUDA. více viz.https://cz.linkedin.com/in/robert-michalovic
Předchozí článek
Derby DB - Ukládání/Získání souborů
Všechny články v sekci
DerbyDb
Miniatura
Následující článek
Derby DB - Ukládání/Získání objektů 2 (User Defined Type)
Aktivity (2)