BLACK FRIDAY! Slevy až 80 % jsou všude. Tak je nepropásni a přejdi do rostoucího IT oboru!

Lekce 11 - StreamAPI v Javě - Generování streamů

V minulé lekci, Úvod do StreamAPI a lambda výrazů v Javě, jsme se seznámili se StreamAPI.

Dnes si v Java tutoriálu představíme způsoby jak streamy tvořit.

Tvorba streamů

Všechny kolekce, které jsme si představili, mají metodu stream(), pomocí které stream získáme:

List<String> list = Arrays.asList("pepa", "karel", "michal");
Stream<String> stream = list.stream();

Stream lze vytvořit i ze samotného pole, které není plnohodnotnou kolekcí, a to pomocí metody stream() z knihovní třídy Arrays:

String[] pole = new String[] {"pepa", "karel", "michal"};
Stream<String> stream = Arrays.stream(pole);

Rozhraní Stream rovněž disponuje metodou of(), pomocí které lze vytvořit nový stream:

Stream<String> stream = Stream.of("pepa", "karel", "ondra");

Dále si uvedeme seznam generátorů číselných streamů. Jedná se o pomocné metody, pomocí kterých tvoříme číselné streamy:


 

...konec náhledu článku...

Prémiový článek

Prémiový článek

Na itnetwork.cz se nachází největší a nejucelenější česká databáze s výukovými články, jejímž cílem je umožnit kvalitní vzdělání v oblasti IT úplně každému. Měsíčně zobrazíme k milionu článků a sklidíme desítky děkovných emailů, kde nám sdělujete, že jsme vám pomohli k lepšímu zaměstnání nebo vzdělání.

Ačkoli se snažíme držet většinu obsahu úplně zadarmo, udržovat síť v provozu a aktuální stojí obrovské úsilí. Proto je nějaký obsah, jako cvičení nebo odbornější články, přístupný pouze za body. Nebojte, nestojí to skoro nic :)

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

V Java tutoriálu se seznámíme s tvorbou streamů. Konkrétně si představíme generátory číselných streamů a jejich způsoby použití.

Omezená nabídka: Nauč se vše a ušetři

Koupit lekce a funkce postupně a po jednom 80 bodů
Koupit všechny aktuálně dostupné lekce s funkcí odevzdávání úloh za exkluzivní cenu 64 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
Koupí tohoto výhodného balíčku získáš přístup ke všem 16 lekcím s kontrolou a certifikací a ještě navíc ušetříš 40 Kč. Nabídka je časově omezená a platí pro všechny lekce v kurzu. Nakup teď a získej limitovanou 20% slevu.
64 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 200 Kč 160 Kč
Koupit jen lekci 10 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
10 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 25 Kč

Koupí článku k němu získáš neomezený přístup a to napořád. Posuneš své znalosti zas kousek dopředu a zároveň nám pomůžeš udržovat celý projekt při životě a pomáhat vám tak k lepší budoucnosti.

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Body získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Dobít body můžeš okamžitě např.:

Kartou SMS Převodem
Kartou SMS Převodem
Článek pro vás napsal Ing. Petr Štechmüller
Avatar
Autor se věnuje primárně programování v Jave, ale nebojí se ani webových technologií.
Aktivity (7)