Pouze tento týden sleva až 80 % na HTML & CSS a JavaScript
80 % bodů zdarma na online výuku díky naší Letní akci!

Lekce 9 - Filmová databáze v Java Spring Boot - Propojení API a entity

V předchozí lekci, Filmová databáze v Java Spring Boot - Angular/React projekt, jsme si vytvořili projekt pro naši filmovou databázi a vysvětlili si, jak bude fungovat propojení front-endu a back-endu.

V dnešní lekci si ukážeme jednoduché propojení našeho projektu API serveru s frontendem. Také se dnes seznámíme s entitami a naučíme se jak s nimi pracovat.

Byl dříve frontend, nebo backend?

Jak jste si mohli všimnout, my máme aktuálně hotový frontend v JavaScriptu, na který napojujeme náš Spring Boot projekt. Tento postup významně ovlivní naši práci. V některých projektech se můžeme setkat s tím, že se nejdříve vytváří backend a teprve poté se na něj napojuje frontend. Ve výsledku je to asi podle každého z nás, co je lepší, nebo jak se to zrovna sejde. Naši práci to samozřejmě v tomto případě ovlivní tak, že se budeme muset přizpůsobit rozhraní API, které se již používá ve frontendu.

Základní kontroler

Vytvořme si základní kontroler, ve kterém si otestujeme, zda se nám povedlo se připojit přes frontend na náš backend.

Založme si třídu PeopleController, který bude sloužit pro správu osob, které ve frontendové aplikaci figurují. Jsou to herci a režiséři. Vložme kontroler ale také do nějakého package, aby byl hezky separovaný od ostatních tříd a neměli jsme v listu souborů nepořádek. Vytvořme tedy package controller v našem package cz.itnetwork a do něj vytvoříme třídu:

@RestController
public class PeopleController {
}

Anotace RestController je zde kvůli tomu, že vytváříme REST API. To nám umožňuje používat GET, POST, CREATE a další HTTP metody.

Vytvoření jednoduchého mappingu

Řekněme, že zatím zkusíme vytvořit mapping pro


 

...konec náhledu článku...

Prémiový článek

Prémiový článek

Na itnetwork.cz se nachází největší a nejucelenější česká databáze s výukovými články, jejímž cílem je umožnit kvalitní vzdělání v oblasti IT úplně každému. Měsíčně zobrazíme k milionu článků a sklidíme desítky děkovných emailů, kde nám sdělujete, že jsme vám pomohli k lepšímu zaměstnání nebo vzdělání.

Ačkoli se snažíme držet většinu obsahu úplně zadarmo, udržovat síť v provozu a aktuální stojí obrovské úsilí. Proto je nějaký obsah, jako cvičení nebo odbornější články, přístupný pouze za body. Nebojte, nestojí to skoro nic :)

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

V lekci se napojíme na frontendového klienta v JavaScriptu a pošleme mu nějaká data. Seznámíme se také s entitami a vytvoříme si tabulky v databázi.

Omezená nabídka: Nauč se vše a ušetři

Koupit články a funkce postupně a po jednom 252 bodů
Koupit všechny aktuálně dostupné články v sekci se všemi funkcemi za exkluzivní cenu 214 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
Koupí tohoto výhodného balíčku získáš přístup ke všem 11 článkům s kontrolou a certifikací a ještě navíc ušetříš 95 Kč. Nabídka je omezená pouze pro první články z kurzu a obsahuje exkluzivní slevu 15%.
214 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 629 Kč 534 Kč

Pozor, pokud si koupíš pouze tento článek, ztratíš nárok na speciální slevu 15% na balíček všech článků.

Pro přístup k článku potřebuješ 28 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
28 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 70 Kč

Před koupí tohoto článku je třeba koupit předchozí díl

Koupí článku k němu získáš neomezený přístup a to napořád. Posuneš své znalosti zas kousek dopředu a zároveň nám pomůžeš udržovat celý projekt při životě a pomáhat vám tak k lepší budoucnosti.

Obsah článku spadá pod licenci Premium III, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Body získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Dobít body můžeš okamžitě např.:

Kartou SMS Převodem
Kartou SMS Převodem
Článek pro vás napsal Tomáš Střecha
Avatar
Autor se věnuje tvorbě backend webových aplikací v Javovém frameworku Spring boot, grafickému vykreslování v C++ společně s pomocí OpenGL.
Aktivity (4)