Aktuálně: Postihly zákazy tvou profesi? Poptávka po ajťácích prudce roste, využij slevové akce 50% výuky zdarma!
Pouze tento týden sleva až 80 % na e-learning týkající se Javy
Discount week - May - 50

Lekce 20 - Anonymní objekty a prototypy v JavaScriptu

V předešlém cvičení, Řešené úlohy k 19. lekci OOP v JavaScriptu, jsme si procvičili nabyté zkušenosti z předchozích lekcí.

Na dnešní JavaScript tutoriál máme slíbené prototypy, kterým jsme za zatím úspěšně vyhýbali. Dnes tedy konečně pochopíme, jak OOP v JavaScriptu funguje pod pokličkou, naučíme se číst starší zdrojové kódy (ke kterým byste se stejně dříve ne později dostali :) ) a také náš kód budeme schopní lépe debugovat díky plnému pochopení jeho struktury. Naučíme se rozšiřovat existující třídy a používat nové operátory.

Vytváření objektů v JavaScriptu

Objekty jsou základní prvky jazyka JavaScript. Prakticky na každý prvek v JavaScriptu lze pohlížet jako na objekt. Můžeme si je sami vytvářet. Způsobů, jak vytvořit objekt, je hned několik. Měli bychom o nich mít alespoň povědomí, abychom byli schopní číst cizí zdrojové kódy. Pojdme si je podrobněji představit.

new Object()

Prvním způsobem je použití new Object(), čímž vytvoříme nový prázdný objekt. Již víme, že do objektů v JS můžeme libovolně přidávat vlastnosti a metody a to i po jejich vytvoření, i když to není ideální praktika. Zkusme si tento způsob:


 

...konec náhledu článku...
Pokračuj dál

Znalosti v hodnotě stovek tisíc získáš za pár korun

Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.

Omezená nabídka: Nauč se vše a ušetři

Koupit lekce a funkce postupně a po jednom 302 bodů
Koupit všechny aktuálně dostupné lekce s funkcí odevzdávání úloh za exkluzivní cenu 257 bodů (641 Kč)
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
Koupí tohoto výhodného balíčku získáš přístup ke všem 47 lekcím s kontrolou a certifikací a ještě navíc ušetříš 113 Kč. Nabídka je omezená pouze pro první lekce z kurzu a obsahuje exkluzivní slevu 15%.
257 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 753 Kč 641 Kč

Pozor, pokud si koupíš pouze tuto lekci, ztratíš nárok na speciální slevu 15% na balíček všech lekcí.

Koupit jen lekci 10 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
10 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 25 Kč

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Co od nás v dalších lekcích dostaneš?
  • Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
  • Kvalitní znalosti v oblasti IT.
  • Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

V JavaScript tutoriálu si vysvětlíme tvorbu anonymních objektů a prototypy, abychom byli schopní číst starší programy a lépe debugovat kód.

Body získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Článek pro vás napsal Drahomír Hanák
Avatar
Autor v současné době studuje Informatiku. Zajímá se o programování, matematiku a grafiku.
Aktivity (7)