Pouze tento týden sleva až 80 % na e-learning týkající se MS Office
50 % bodů zdarma na online výuku díky naší Slevové akci!

Lekce 19 - Anonymní objekty a prototypy v JavaScriptu

V předešlém cvičení, Řešené úlohy k 18. lekci OOP v JavaScriptu, jsme si procvičili nabyté zkušenosti z předchozích lekcí.

Na dnešní JavaScript tutoriál máme slíbené prototypy, kterým jsme za zatím úspěšně vyhýbali. Dnes tedy konečně pochopíme, jak OOP v JavaScriptu funguje pod pokličkou, naučíme se číst starší zdrojové kódy (ke kterým byste se stejně dříve ne později dostali :) ) a také náš kód budeme schopní lépe debugovat díky plnému pochopení jeho struktury. Naučíme se rozšiřovat existující třídy a používat nové operátory.

Vytváření objektů v JavaScriptu

Objekty jsou základní prvky jazyka JavaScript. Prakticky na každý prvek v JavaScriptu lze pohlížet jako na objekt. Můžeme si je sami vytvářet. Způsobů, jak vytvořit objekt, je hned několik. Měli bychom o nich mít alespoň povědomí, abychom byli schopní číst cizí zdrojové kódy. Pojdme si je podrobněji představit.

new Object()

Prvním způsobem je použití new Object(), čímž vytvoříme nový prázdný objekt. Již víme, že do objektů v JS můžeme libovolně přidávat vlastnosti a metody a to i po jejich vytvoření, i když to není ideální praktika. Zkusme si tento způsob:


 

...konec náhledu článku...

Prémiový článek

Prémiový článek

Na itnetwork.cz se nachází největší a nejucelenější česká databáze s výukovými články, jejímž cílem je umožnit kvalitní vzdělání v oblasti IT úplně každému. Měsíčně zobrazíme k milionu článků a sklidíme desítky děkovných emailů, kde nám sdělujete, že jsme vám pomohli k lepšímu zaměstnání nebo vzdělání.

Ačkoli se snažíme držet většinu obsahu úplně zadarmo, udržovat síť v provozu a aktuální stojí obrovské úsilí. Proto je nějaký obsah, jako cvičení nebo odbornější články, přístupný pouze za body. Nebojte, nestojí to skoro nic :)

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

V JavaScript tutoriálu si vysvětlíme tvorbu anonymních objektů a prototypy, abychom byli schopní číst starší programy a lépe debugovat kód.

Omezená nabídka: Nauč se vše a ušetři

Koupit články a funkce postupně a po jednom 222 bodů
Koupit všechny aktuálně dostupné články v sekci se všemi funkcemi za exkluzivní cenu 189 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
Koupí tohoto výhodného balíčku získáš přístup ke všem 47 článkům s kontrolou a certifikací a ještě navíc ušetříš 84 Kč. Nabídka je omezená pouze pro první články z kurzu a obsahuje exkluzivní slevu 15%.
189 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 554 Kč 471 Kč

Pozor, pokud si koupíš pouze tento článek, ztratíš nárok na speciální slevu 15% na balíček všech článků.

Pro přístup k článku potřebuješ 10 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
10 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 25 Kč

Koupí článku k němu získáš neomezený přístup a to napořád. Posuneš své znalosti zas kousek dopředu a zároveň nám pomůžeš udržovat celý projekt při životě a pomáhat vám tak k lepší budoucnosti.

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Body získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Dobít body můžeš okamžitě např.:

Kartou SMS Převodem
Kartou SMS Převodem
Článek pro vás napsal Drahomír Hanák
Avatar
Autor v současné době studuje Informatiku. Zajímá se o programování, matematiku a grafiku.
Aktivity (6)