Lekce 20 - Anonymní objekty a prototypy v JavaScriptu
V minulé lekci, Zapouzdření v JavaScriptu, jsme se věnovali zapouzdření.
V dnešním tutoriálu OOP v JavaScriptu budeme probírat
prototypy, kterým jsme se zatím úspěšně vyhýbali. Dnes
tedy konečně pochopíme, jak OOP v JavaScriptu funguje pod pokličkou.
Naučíme se číst starší zdrojové kódy (ke kterým bychom se stejně
dříve nebo později dostali
) a také budeme náš kód schopni lépe debugovat díky plnému pochopení
jeho struktury. Naučíme se rozšiřovat existující třídy a používat
nové operátory.
Vytváření objektů v JavaScriptu
Objekty jsou základní prvky jazyka JavaScript. Prakticky na každý prvek v JavaScriptu lze pohlížet jako na objekt. Můžeme si je sami vytvářet. Způsobů, jak vytvořit objekt, je hned několik. Měli bychom o nich mít alespoň povědomí, abychom byli schopní číst cizí zdrojové kódy. Pojďme si je podrobněji představit.
new Object()
Prvním způsobem je použití new Object(), čímž
vytvoříme nový prázdný objekt. Již víme, že do objektů
v JavaScriptu můžeme libovolně přidávat vlastnosti a metody a to i po
jejich vytvoření, i když to není ideální praktika. Zkusme si tento
způsob:
...konec náhledu článku...
Pokračuj dál
Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.
Omezená nabídka: Nauč se vše a ušetři
Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.
- Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
- Kvalitní znalosti v oblasti IT.
- Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.
Popis článku
Požadovaný článek má následující obsah:
V OOP JavaScript tutoriálu si vysvětlíme tvorbu anonymních objektů a prototypy, abychom byli schopní číst starší programy a lépe debugovat kód.
Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.