Lekce 20 - Anonymní objekty a prototypy v JavaScriptu
V předešlém cvičení, Řešené úlohy k 19. lekci OOP v JavaScriptu, jsme si procvičili nabyté zkušenosti z předchozích lekcí.
V dnešním tutoriálu OOP v JavaScriptu budeme probírat
prototypy, kterým jsme se zatím úspěšně vyhýbali. Dnes
tedy konečně pochopíme, jak OOP v JavaScriptu funguje pod pokličkou.
Naučíme se číst starší zdrojové kódy (ke kterým bychom se stejně
dříve nebo později dostali
) a také budeme náš kód schopni lépe debugovat díky plnému pochopení
jeho struktury. Naučíme se rozšiřovat existující třídy a používat
nové operátory.
Vytváření objektů v JavaScriptu
Objekty jsou základní prvky jazyka JavaScript. Prakticky na každý prvek v JavaScriptu lze pohlížet jako na objekt. Můžeme si je sami vytvářet. Způsobů, jak vytvořit objekt, je hned několik. Měli bychom o nich mít alespoň povědomí, abychom byli schopní číst cizí zdrojové kódy. Pojďme si je podrobněji představit.
new Object()
Prvním způsobem je použití new Object()
, čímž
vytvoříme nový prázdný objekt. Již víme, že do objektů
v JavaScriptu můžeme libovolně přidávat vlastnosti a metody a to i po
jejich vytvoření, i když to není ideální praktika. Zkusme si tento
způsob:
...konec náhledu článku...
Pokračuj dál
Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.
Koupit tento kurz
Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.
- Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
- Kvalitní znalosti v oblasti IT.
- Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.
Popis článku
Požadovaný článek má následující obsah:
V OOP JavaScript tutoriálu si vysvětlíme tvorbu anonymních objektů a prototypy, abychom byli schopní číst starší programy a lépe debugovat kód.
Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.