NOVINKA – Víkendový online kurz Software tester, který tě posune dál. Zjisti, jak na to!
NOVINKA - Online rekvalifikační kurz Java programátor. Oblíbená a studenty ověřená rekvalifikace - nyní i online.

Azurové jezero

O co jde?

Humorná adventura s mrazivým dobrodružným příběhem, založeným na skutečných událostech v oblasti štol důlního komplexu Českého krasu. Hratelná verze hry běží na https://sumenimesta.cz/…o/index.html


Galerie

2020

Updatovaná verze hry dostupná - https://www.itnetwork.cz/…-game-studio

Vývoj

  • 30.9.2018 - Bylo to drsné, ale je hotovo. Hratelná verze hry běží na https://sumenimesta.cz/…o/index.html
  • 29.9.2018 - Opraveno spoustu bugů odhalených na testování při přednáškovém srazu a dalších bugů nalezených dnes. JavaScript je tedy opravdu masakr, hlavně ty synchronní věci. Bude to hodně na těsno, ale měl bych to zítra dopsat a vydat tak, jak to bylo zamýšleno.
  • 26.9.2018 - Dnes jsem strávil hodinu debugováním oslovování psa :` Hra je kompletně naskriptována a je otestována asi první polovina děje. To znamená, že to jde konečně rozumně hrát :)
  • 22.9.2018 - Asi 75% příběhu je naskriptováno. Přidal jsem kompasovou růžici pro snadnější orientaci místo výpisu exitů z místností jen do seznamu. Do příběhu jsem přidal i druhou dějovou linii, o které jsem si nebyl jistý, jestli ji stihnu. Nyní se budu věnovat optimalizaci JSON souboru, protože je již tak objemný, že bych v něm v této podobě hru nedoskriptoval. Snad pomohou výchozí hodnoty a nepovinné parametry.
  • 20.9.2018 - Posledních 10 dní na vývoj. Hra má za sebou další 2 seanse s Jindrou, kdy jsme dali dohromady jádro akcí, které se zdá, že by i mohly postačovat. Engine sice stále neumí ify a proměnné, ale umí skriptovat akce a vyvolávat události na ně. Jen tento mechanismus dost možná postačí k doskriptování celé hry, které je nyní asi v 50%. Upravil jsem konzoli tak, aby se text psal shora, a upustil od myšlenky nekonečného papíru, jelikož to bylo matoucí. Ke zlepšení orientace se pokusím dát nabízení východů z místností podle odpovídající polohy světových stran.
  • 14.9.2018 - Po koncertu Nirvana revival tu sedím a poslouchám "The Man Who Sold The World", je jedna ráno a zítra budeme celý den kódit tesxtovku a pak jdeme chlastat, již asi třetí den v řadě. Mám na rukou razítka z nočních klubů. Sam musí mít na rukou razítka z nočních klubů. "I think I try a different key, if it sounds bad, the people will just have to wait".
Zdrojákoviště JavaScript - OOP
  • 11.9.2018 - Jindra je nemocný, takže dnes kódím sám. Začal jsem úpravou vzhledu, která skončila (jako vše) nadáváním na CSS a potom velmi slastným pocitem z animace a desaturace textu, která je kompromisem mezi očekáváním a množstvím času, které jsem ochotný u CSS propálit. Zjistil jsem, že font, co jsme vybrali a kontrolovali u něj speciálně češtinu, neumí "ď" (erhmm.. fucking, ermmm.. Europe...). Třídy reprezentující jednotlivé akce dostupné ve skriptech jsem rozčlenil do složek a přidal mnoho dalších. Zprovoznil jsem cyklení mezi schématy konzole a spouštění příkazů mimo místnosti, přímo na playerovi. Právě jsem asi 20x zkouknul intro místnost, interpretující kód přímo z JSONu, který zobrazuje různě naformátovaný text, animuje, čeká na intervaly (ať žijí promisy v JS), čeká na klávesy, přehrává zvuky pro živější představy děje. Jestli jsou v tomhle textu chyby mi je jedno, jdu spát. Jestli to někdo čte, tak pin k mojí kreditce je 1234.
  • 28.8.2018 - Dnes 9 hodinové kódění s Jindrou Mácou. Demo, které vzniklo, naprosto předčilo všechna má očekávání. Rukou psaný font, podpora barevných schémat, zvýrazňování objektů, funkčních kláves a přímé řeči v textu. Zvuk kroků s osamocenou ozvěnou při čtení o prozkoumávání tajemných lokací rozhodně také dělá své. A měnící se barva podle povahy lokace. Zkrátka to funguje. Dobře. Kód je krystalicky objektový, s Jindrou se dokonale shodneme na návrhu a někoho z nás vždy napadne jak to ještě celé zlepšit. Všechny lokace jsou ve zdrojovém JSONu s hrou (ano, neděláme hru, ale univerzální engine). Příště nás čeká skriptování, které má již položený velmi silný základ. Pokud někdo chcete hejtovat, máme to tady na gitLABU (zdravím Microsoft) - https://gitlab.com/…-cz/the-game (ale Jindra to ještě necommitnul ke dni co toto píšu)
  • 18.8.2018 - Texty jsou kompletní, až na třetí kapitolu, kterou přes léto nestihnu. Začíná se řešit programování.
  • 11.8.2018 - Mapa dvou podlaží lomu, prostředí poslední kapitoly, je navržena. Zbývá finální podlaží a poté udělat závěrečnou revizi příběhu. Poslední kapitolu nyní dopisovat nebudu, abych stihl vydat hratelně alespoň tu první. První kapitola bude dost možná rozšířena o několik málo lokací.
  • 5.8.2018 - Dnešek jsem strávil kreslením mapy důlního komplexu a pročítáním informací o lomech, aby seděly alespoň základní informace, světové strany a pojmenování štol. Komplex je opravdu složitý, takže vůbec nemá smysl snažit se jej dokonale zachytit, ale nechci, aby to bylo úplně celé špatně. Poslední, třetí kapitola, se bude skládat ze 3 pater. A asi byste neuhodli, co vás na konci čeká a už vůbec co se stane dál :)
  • 4.8.2018 - Druhá kapitola je kompletní, příběh má s tou první již téměř 50 stran textu. Určitě chci poslední třetí kapitolu alespoň vymyslet, aby existoval celý příběh a mohla se tak vydat alespoň první, ideálně i druhá část. Začíná ale vypadat nereálně, že stihnu napsat i část třetí, jelikož je to na další měsíc práce a chtělo by to dělat i něco na enginu, aby vůbec něco vyšlo :)
  • 24.7.2018 - Druhá kapitola je téměř dopsaná. Co se týká programování, Jindra vytvořil první prototyp enginu, kde se po stisknutí klávesy objeví obrázek lamy a text "Hello world" :D Možná to zní vtipně, ale toto chování je opravdu naprogramované v enginu, obsluhují se tam události, jsou tam adaptery a podobně.
  • 18.6.2018 - První kapitola scénáře je kompletně hotová a má 20 stran textu. Druhá kapitola je mnohem rozsáhlejší a zatím je naplánovaná hlavní osnova jejího příběhu a lesní svět obsahující 30 lokací oproti 12 lokacím kapitoly první. Osnova celkového příběhu je hotová, zbývá vymyslet lokace poslední kapitoly.

Reakce významných osobností

Moje textovka ještě nemá ani řádku kódu a už ji ocenily významné osobnosti:

Nejlepší hra, kterou jsem kdy hrál.

Autor hry

Asi teda jóó.

Adam Pařan po dotázání jestli se mu hra líbí, kdy na něj autor hry určitě nemířil poloautomatickou zbraní

Hodně budeš někde.

Věštkyně Jolanda

Email se nepodařilo odeslat.

Bill Gates, Microsoft

Vyjádření poroty

  • Dan Vítek - 10 bodů - Hodně dobře propracovaná hra. Je vidět, že jste si s tím fakt vyhráli. Je fajn, že textový příběh doprovázejí i zvuky. Uvítal bych dabing, nebo alespoň TTS, ale to je spíš takové future todo :)
  • Adam Ježek - 10 bodů - Zajímavý příběh, hra upoutá, ale kapitola netrvá příliš dlouho, dobrý nápad s vytvořením enginu a programováním samotné hry v JSONu.
Hra byla vytvořena v roce 2018.

 

Stáhnout

Stažením následujícího souboru souhlasíš s licenčními podmínkami

Staženo 65x (3.53 MB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů v jazyce JavaScript

 

Všechny články v sekci
Zdrojákoviště JavaScript - OOP
Článek pro vás napsal David Hartinger
Avatar
Uživatelské hodnocení:
9 hlasů
David je zakladatelem ITnetwork a programování se profesionálně věnuje 15 let. Má rád Nirvanu, nemovitosti a svobodu podnikání.
Unicorn university David se informační technologie naučil na Unicorn University - prestižní soukromé vysoké škole IT a ekonomie.
Aktivity