Vydělávej až 160.000 Kč měsíčně! Akreditované rekvalifikační kurzy s garancí práce od 0 Kč. Více informací.
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Lekce 19 - Šibenice pro Android - Dokončení Kotlin kódu herní aktivity

V předešlém cvičení, Řešené úlohy k 16.-18. lekci Android v Kotlin, jsme si procvičili nabyté zkušenosti z předchozích lekcí.

V dnešním Android tutoriálu budeme pokračovat v doplnění Kotlin kódu aktivity MainGameActivity naší šibenice. Přidáme další metody potřebné pro zprovoznění hry, zejména obsluhu hádaných znaků.

Zaměříme se tedy zejména na metodu addChar(). Tato metoda bude, za jistých okolností, uživateli zobrazovat krátké zprávy.

Přidání resources

Texty krátkých zpráv si nejprve uložíme do resources do souboru res/values/strings.xml:

<string name="empty_input">Nebylo nic zadáno!</string>
<string name="input_illegal_char">Zadán nepovolený znak...</string>
<string name="input_guessed_char">Zadané písmeno již bylo uhodnuto...</string>
<string name="input_unsuccess_guessed">Zadané písmeno již bylo neúspěšně hádáno...</string>

Metoda addChar()

Vratíme se do naší MainGameActivity.kt a doplníme si do ní metodu addChar(). Tato metoda je volána stisknutím tlačítka ZADEJ. Po stisknutí bude volána proto, že v XML návrhu aktivity má toto tlačítko parametr android:onClick="addChar". Aby tato metoda mohla být takto volána z XML, je bezpodmínečně nutné


 

...konec náhledu článku...
Pokračuj dál

Znalosti v hodnotě stovek tisíc získáš za pár korun

Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.

Koupit tento kurz

Koupit všechny aktuálně dostupné lekce s funkcí odevzdávání úloh a certifikátem za pouhých 1 050 Kč
Aktuální stav konta 0 Kč
Koupí tohoto balíčku získáš přístup ke všem 39 článkům (26 lekcí, 6 testů, 7 praktických cvičení) tohoto kurzu.

Před koupí tohoto článku je třeba koupit předchozí díl

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Co od nás v dalších lekcích dostaneš?
  • Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
  • Kvalitní znalosti v oblasti IT.
  • Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

V tomto díle Kotlin tutoriálu dokončíme logickou vrstvu hlavní herní aktivity naší Android aplikace. Doplníme si metody pro hádání znaků a počítání skóre.

Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Článek pro vás napsal Marek Urbańczyk
Avatar
Autor se věnuje programování v Kotlinu, Javě. Má také zkušenosti s C#.
Aktivity