Cvičení k 1.-2. lekci Kotlinu

Kotlin Základy Cvičení k 1.-2. lekci Kotlinu

ONEbit hosting Unicorn College Tento obsah je dostupný zdarma v rámci projektu IT lidem. Vydávání, hosting a aktualizace umožňují jeho sponzoři.

Následující 3 cvičení vám pomohou procvičit znalosti programování v Kotlinu z minulých lekcí. Ve vlastním zájmu se je pokuste vyřešit sami. Pod článkem máte pro kontrolu řešení ke stažení. Ale pozor, jakmile se na něj podíváte bez vyřešení příkladů, ztrácí pro vás cvičení smysl a nic se nenaučíte :)

Pokud si opravdu nebudete vědět rady, podívejte se raději znovu do minulého tutoriálu a pokuste se na to přijít.

Jednoduchý příklad

Vytvořte program, který si na vstupu nechá zadat jméno uživatele a poté jeho vlastnost. Nakonec vypíše "jméno je vlastnost", viz obrázek.

Ukázka obrazovky programu:

Ahoj, jak se jmenuješ?
Bill Gates
Jaký jsi?
hustodémonsky bohatý
Bill Gates je hustodémonsky bohatý

Středně pokročilý příklad

Vytvořte program, který si na vstupu vyžádá celé číslo a následně vypíše jeho druhou mocninu.

Ukázka obrazovky programu:

Zadej číslo k umocnění:
64
Výsledek: 4096

Pokročilý příklad

Vytvořte program, který si na vstupu vyžádá poloměr kruhu. Následně vypíše jeho obvod a obsah.

Ukázka obrazovky programu:

Zadej poloměr kruhu (cm):
12.1
Obvod zadaného kruhu je: 75.98800239562989 cm
Jeho obsah je 459.7274289871221 cm^2

 

Stáhnout

Staženo 17x (22.81 kB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů v jazyce Kotlin

 

 

Článek pro vás napsal Samuel Kodytek
Avatar
Jak se ti líbí článek?
1 hlasů
Autor se věnuje všem jazykům okolo JVM. Rád pomáhá lidem, kteří se zajímají o programování. Věří, že všichni mají šanci se naučit programovat, jen je potřeba prorazit tu bariéru, který se říká lenost.
Aktivity (2)

 

 

Komentáře

Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zatím nikdo nevložil komentář - buď první!