Řešené úlohy k 1.-3. lekci základů online marketingu Nové
V minulé lekci, Plánování online kampaně podle cesty zákazníka, jsme se seznámili s klíčovými fázemi zákaznické cesty (customer journey) a ukázali jsme si, jak pomocí správné kombinace marketingových kanálů efektivně oslovit publikum, budovat důvěru a vést zákazníka až ke konverzi a loajalitě.
Následující 3 cvičení vám pomohou procvičit znalosti online marketingu
z minulých lekcí. Ve vlastním zájmu se je pokuste vyřešit sami. Pod
článkem máte pro kontrolu řešení ke stažení. Ale pozor, jakmile se na
něj podíváte bez vyřešení příkladů, ztrácí pro vás cvičení smysl a
nic se nenaučíte 
Pokud si opravdu nebudete vědět rady, podívejte se raději znovu do minulých tutoriálů a pokuste se na to přijít.
Jednoduchý příklad
Představte si, že vlastníte obchod s elektronikou. Navrhněte stručnou customer journey ve 4 fázích (Awareness - Consideration - Conversion - Loyalty).
U každé fáze:
- vyberte jeden vhodný kanál/médium,
- uveďte jedno klíčové KPI,
- v jedné větě vysvětlete proč se kanál do fáze hodí.
Pokročilý příklad
Zpravodajský server chce navýšit návštěvnost a podpořit návraty stávajících uživatelů (aby se vraceli číst pravidelně). Na základě toho navrhněte stručný mediální mix rozdělený do 3 kroků na cestě uživatele:
- Start (povědomí) – Vyberte 2 kanály, které přivedou nové uživatele (např. online display, sociální sítě) a uveďte 1 hlavní KPI (např. reach / počet unikátních uživatelů).
- Follow-up (zájem/zvažování) – Vyberte 2 kanály pro práci s uživateli, kteří už web znají nebo ho navštívili (např. remarketing, sociální sítě, newsletter) a Uveďte 1 KPI (např. počet návratů na web, počet zobrazených článků na uživatele).
- Konverze/Retence – Vyberte 2 kanály, které z uživatele udělají pravidelného čtenáře či předplatitele (např. e-mailing, mobilní aplikace, personalizace obsahu) a uveďte 1 KPI (např. počet registrací, počet předplatitelů, frekvence návštěv).
U každého kroku tedy budou vždy 2 kanály + 1 KPI a v jedné větě uvedená role kanálů v cestě uživatele.
Příklad pro náročné – BONUS
Pro fitness studio navrhněte základní mapu digitálního ekosystému zahrnující:
- Owned / Earned / Paid,
- Organické kanály,
- Placené kanály.
Owned / Earned / Paid média
U každé kategorie uveďte alespoň 2 konkrétní příklady kanálů:
- Owned - vlastněná média – co má studio pod kontrolou,
- Earned - zasloužená média – co vzniká díky spokojeným klientům / komunitě,
- Paid - placená média – reklamní formáty.
Organické kanály
Napište 2 organické kanály. U každého stručně popište hlavní cíl (např. budování komunity, edukace, udržení vztahu se zákazníky).
Placené kanály
Napište 2 placené kanály. U každého stručně popište hlavní cíl (např. získání nových klientů, prodej permanentek).
V 1–2 větách vysvětlete, proč je pro fitness studio důležité mít silné owned médium (např. web, newsletter, vlastní appku) a jak pomáhá dlouhodobě budovat vztah se zákazníky.
V následujícím kvízu, Kvíz - Úvod do online marketingu a plánování kampaně, si vyzkoušíme nabyté zkušenosti z předchozích lekcí.
Měl jsi s čímkoli problém? Stáhni si vzorovou aplikaci níže a porovnej ji se svým projektem, chybu tak snadno najdeš.
Stáhnout
Stažením následujícího souboru souhlasíš s licenčními podmínkami
Staženo 2x (4 kB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů
K absolvování tohoto cvičení prosím splň všechny příklady tím, že je úspěšně odevzdáš k otestování.
