IT rekvalifikace s garancí práce. Seniorní programátoři vydělávají až 160 000 Kč/měsíc a rekvalifikace je prvním krokem. Zjisti, jak na to!
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Algoritmus na vygenerování 2D hrací plochy - patro

Algoritmus navazuje na předchozí dílo http://www.itnetwork.cz/…hraci-plochy , nyní ale generuje s jiným cílem. Tentokrát se tvoří několik místností pospojovaných dveřmi, které dohromady vypadají jako celé velké patro.

Algoritmus vygeneruje plochu, pak ořeže všechny nedostupné části. Dodělá na vhodná místa dveře, přidá náhodně zničitelné překážky a klouzavé povrchy.

Dále jsem program upravil aby ukazoval jen ty místnosti, ve které je hráč nebo k nim jsou otevřeny alespoň jedny dveře.

Dveře jdou zavírat otevírat kliknutím myši. Jde se pohybovat hráčem - žlutý čtvereček WSAD po místnostech

Dveře - otevřené/zavřené hnědá oranžová, zavírá se kliknutím myši, otevírá se kliknutím nebo pokusem o průchod zavřenými dveřmy

Klouzavý povrch - Modré, pokud to jde hráč se přes pole sklouzna dál stejným směrem

Zničitelné objekty - červená-růžová, překážky které jdou zničit kliknutím nebo pohybem hráče.

Aby to nebyl jen generátor, byl přidán i cíl, což je zelená kostička kam je potřeba se dostat.

V další lekci, Generování náhodného bludiště, si popíšeme algoritmus pro generaci náhodného bludiště.


Galerie

Program byl vytvořen v roce 2013.

 

Stáhnout

Stažením následujícího souboru souhlasíš s licenčními podmínkami

Staženo 227x (144.26 kB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů

 

Všechny články v sekci
Algoritmy pro bludiště
Přeskočit článek
(nedoporučujeme)
Generování náhodného bludiště
Program pro vás napsal martinsakra
Avatar
Uživatelské hodnocení:
Ještě nikdo nehodnotil, buď první!
Autor programuje v C# a Javě + dělá v Unity3D
Aktivity