Diskuze: Rozcvička 003 v GM ( MMXVIII )
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Tvůrce

Zobrazeno 9 zpráv z 9.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Vypadá to OK, ještě si projdu zdroják, když mi pošleš heslo
a už ti chybí jen jedna splněná rozcvička do odměny.
Dvojka ještě není uzavřená, takže máš šanci.
Kdy je deadline?
Už jsem se to chystal uzavřít, ale můžu vydržet do neděle večera,
jestli to chceš zkusit.
Akorát už jsou uzavřené ty předchozí dvě rozcvičky, takže je pozdě
na odměnu - ta byla za tři splněné.
Klidně to uzavři, zjistil jsem, že na to stejně asi nemám...
Rozcvička uzavřena!
Tento příklad nebyl tak složitý jak možná vypadal.
Od zadaného čísla se odečte nejvyšší možná římská číslice
nižší
nebo rovna tomu číslu a její znak se přičte k výstupnímu řetězci
znaků.
Postup se opakuje, dokud ze zadaného čísla něco zbývá.
U definice římských číslic je třeba zadat i párové hodnoty s nižší
první.
Převodní funkce:
//usage: riman(num)
R[1]='M'; L[1]=1000;
R[2]='XM'; L[2]=990;
R[3]='CM'; L[3]=900;
R[4]='D'; L[4]=500;
R[5]='XD'; L[5]=490;
R[6]='CD'; L[6]=400;
R[7]='C'; L[7]=100;
R[8]='XC'; L[8]=90;
R[9]='L'; L[9]=50;
R[10]='XL'; L[10]=40;
R[11]='X'; L[11]=10;
R[12]='IX'; L[12]=9;
R[13]='V'; L[13]=5;
R[14]='IV'; L[14]=4;
R[15]='I'; L[15]=1;
cislo=argument0;
vystup='';
i=1;
while (cislo>0)
{
repeat (15)
{{ if ((cislo-L[i])>=0) { cislo-=L[i]; vystup+=R[i]; i=1; } else { i+=1; } } }
}
return(vystup);
exe a zdroják
http://uloz.to/…Td/riman-exe
http://uloz.to/…PD/riman-gmk
Zobrazeno 9 zpráv z 9.