BLACK FRIDAY! Slevy až 80 % jsou všude. Tak je nepropásni a přejdi do rostoucího IT oboru!
BF Sales

Tutoriál na tvorbu 3D stříleček 7 - Podlahy a dveře

(Napsal Mark Overmars - (C) YoYo Games Ltd, pro itnetwork.cz přeložil sdraco)

V této části prodiskutujeme možná vylepšení, která byste jistě do hry chtěli přidat.

Ořezávání (Clipping)

Při průchodu 3D světem vidíte jen jeho malou část. Naneštěstí systém neví, kterou část vidíte. Takže jsou vykreslovány všechny objekty (minimálně ty před vámi). To je trochu plýtvání časem a i na rychlých grafických kartách to vede k nízkému FPS a to hlavně ve velkých roomech. Všechny 3D hry si musí tento problém uvědomit a snažit se vykreslovat jen to, co je nezbytně nutné.

Jedna možnost, jak toto zajistit, je tvořit malé levely. Můžete použít speciální místa jako teleporty pro přechod mezi jednotlivými levely. Můžete to také udělat tak, že si toho uživatel ani nevšimne. Můžete například udělat klikatou chodbu, kterou dáte do obou levelů. V polovině chodby přeskočíte z jednoho levelu do druhého. Protože hráč nevidí zbytek levelu, nevšimne si toho. (V tomto případě byste měli dát roomům vlastnost persistent, aby se hráč mohl vrátit na předchozí místo.) Stejného efektu můžete docílit pomocí dveří a výtahů.

Druhá možnost je ořezávání. S ořezáváním vykreslíme jen ty objekty, které jsou blízko k hráči. Kdykoli budeme něco vykreslovat, nejdříve se podíváme, zda je hráč dostatečně blízko. Pro urychlení si uložíme současnou pozici hráče do globálních proměnných camx a camy. Dále do události Draw každé zdi, rostliny, příšery a dalších objektů umístíme následující test:

if (point_distance(x,y,global.camx,global.camy) > 240) exit;

Takže pokud je vzdálenost od kamery velká, nebudeme dělat nic. Hodnota 240 záleží na rozvržení našeho roomu. Lepší je se ujistit, že neexistují žádná místa, kde by hráč viděl do dlouhých chodeb. Také dejte místnosti černé pozadí, protože kdyby někde bylo místo, kterým se dá podívat ven z levelu, bude barva ladit s naší černou mlhou. Hru naleznete spolu s touto a několika dalšími změnami v souboru fps6.gmk. Pokud máte pomalejší grafickou kartu, jistě bude fungovat mnohem lépe, než ta předešlá. (Pokud máte rychlou grafickou kartu, zkuste změnit room speed, abyste viděli rozdíl).

Tento výukový obsah pomáhají rozvíjet následující firmy, které dost možná hledají právě tebe!

Ve velkých místnostech s mnoha objekty je efekt ještě lépe viditelný. Můžete ještě chytřeji zjistit, které části se mají vykreslovat a které ne. Komerční hry obsahují techniky v branách, kde si pro každou oblast ve hře uloží, které oblasti jsou z ní viditelné a vykresluje jen ty. To ještě více vylepší rychlost.

Dveře

Hezkým doplňkem je přidání dveří mezi místnosti a chodby. Může to při hraní hry vytvořit dodatečné napětí. Co je za dveřmi? Budou na druhé straně příšery? Pomocí tlačítek, které otevírají určité dveře, můžete hráče přinutit procházet levelem určitým způsobem.

Přidáme tedy do naší hry nějaké jednoduché dveře: dveře, které se rozjedou do stran, když do nich vystřelíte. Dveře vyjíždějící nahoru a dolů jsou také jednoduché. Otočné dveře jsou komplikovanější, protože se musíte vypořádat se situací, kdy bude dveře blokovat příšera nebo sám hráč.

Pro přidání dveří budeme nejprve potřebovat texturu. Přidáme ji jako background, stejně jako u zdí. Opět budeme potřebovat sprite, který bude reprezentovat dveře v roomu a bude se starat o kolizi, stejně jako u zdí. Vytvoříme si 2 objekty (je to jednodušší než použít jen jeden). První objekt jsou zavřené dveře. Vypadají úplně stejně, jako horizontální zeď, jen v události Destroy se tvoří instance rozjíždějících se dveří. Opět mu dáme jako parrent basic wall, aby přes něj hráč a příšery neprocházeli.

Druhý objekt jsou rozjíždějící se dveře (sliding door). Vypadají jako zavřené dveře, ale v události Create mu nastavíme horizontální rychlost na 1. Také nastavíme alarm na 32 a v alarmu nastavíme rychlost na 0 (také bychom mohli objekt zničit). Nakonec ve step události updatujeme pozice x1 a x2 aby se textury vykreslily na správném místě. Tím jsme dokončili vyjíždění zdí.

Musíme také zajistit, aby se dveře otevíraly. Rozhodli jsme se je otevřít, když na ně hráč vystřelí. Za tímto účelem do události <Space> objektu pistole změníme poslední řádky kódu tak, aby vypadaly takto:

if (ii.object_index == obj_barrel) || (ii.object_index == obj_door)
   with (ii) instance_destroy();
break;

To je vše. Do místnosti si vložte několik strategických dveří. Ujistěte se, že se mohou bezpečně zasunout do zdí, takže je nedávejte ke konci stěn. Výsledek naleznete v souboru fps6.gmk. Samozřejmě aby byla hra zajímavější, měli byste přidat i vertikální dveře a možná i dveře, které se posouvají zleva doprava.

Podlahy a stropy

Ve hře jsme vytvořili jen jednu velkou podlahu a jeden velký strop. Přesto, že je to jednoduché, je to poněkud nudné. Můžeme to lehce napravit. Můžete vytvořit mnoho různých textur pro podlahy a stropy a s nimi objekty, které je budou vykreslovat. Jsou to velmi jednoduché objekty bez nějakého chování (pokud nechcete, aby se pohlahy nebo stropy pohybovaly). Vložíte je na správné pozice v místnosti a jste hotoví. Abyste jich nepotřebovali tolik, je lepší tyto objekty dělat větší.

Můžete dát stropům různou výšku. Tímto způsobem vytvoříte ve svém světě vysoké a nízké oblasti. Ujistěte se, že i zdi jsou dostatečně vysoké. I podlahám je možné dát různou výšku, ale to je již komplikovanější. Musíte totiž přizpůsobit i výšku hráče, příšer a dalších objektů, které po zemi chodí nebo na ni leží. To vyžaduje nějaké dodatečné výpočty. A na základě rozdílu ve výškách se musíte rozhodnout, zda hráč může přejít z jednoho povrchu na druhý.

Když jsme vytvořili tohle všechno, už nebude těžké vytvořit zapovězené části podlahy. Například můžete dát texturu lávy na část podlahy (může být dokonce i animovaná). Abychom hráči zabránili do lávy vstoupit, nejjednodušší bude vložit kolem ní neviditelnou zeď.

Tyto možnosti jsme do ukázkové hry neimplementovali, ale měli byste být schopni s nimi sami experimentovat.

Jak z toho vytvořit hru

Co jsme vytvořili není plnohodnotná hra. Ale dává to hře solidní základ. Měli bychom přidat mnoho různých příšer s různým chováním, různými texturami a tím dodat hře zajímavost. Také přidat nové zbraně, zvuky a další objekty. Pečlivý návrh hry je také důležitý. Uvědomte si, že to všechno bude v jednu chvíli vyžadovat mnoho uložených textur. Ale pokud je všechny najednou nepoužíváte, můžete jednoduše využít funkcí nebo akcí k nahrazení spritů a obrázků ze souboru. To má například výhodu v tom, že počet různých objektů zdí je omezený. V dalším levelu jednoduše použijete ty samé objekty, ale protože textury nahradíte, budou vypadat jinak.


 

Stáhnout

Staženo 1369x (536.01 kB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů v jazyce GameMaker

 

Všechny články v sekci
GameMaker - 3D hry
Článek pro vás napsal David Čápka
Avatar
Jak se ti líbí článek?
3 hlasů
David je zakladatelem ITnetwork a programování se profesionálně věnuje 13 let. Má rád Nirvanu, sushi a svobodu podnikání.
Unicorn university David se informační technologie naučil na Unicorn University - prestižní soukromé vysoké škole IT a ekonomie.
Aktivity (2)

 

 

Komentáře

Avatar
koblih357
Člen
Avatar
koblih357:26.2.2012 12:43

Čau mám dotaz jak udělám aby příšera měla více životů ?

 
Odpovědět
26.2.2012 12:43
Avatar

Redaktor
Avatar
Odpovídá na koblih357
:27.2.2012 17:51

Ahoj, udělal jsem ti ukázku:
http://ulozto.cz/…-prisery-gmk
snad ti to pomůže :)

 
Odpovědět
27.2.2012 17:51
Avatar
koblih357
Člen
Avatar
koblih357:7.3.2012 16:47

Jooo , juchuuu povedlo se , udělal jsem to , moc dík kámo , jo a sry ze jsem tak pozdě odpověděl byl jsem pryč:D:D:D:D:­D:O:):(:P;):D;(8-):X:@8|:[::o:Oo_O(v)]:>]:>(v)o_O:O:o::[8|:@:X8-);(:D;):P:(:)

 
Odpovědět
7.3.2012 16:47
Avatar
Vojta
Neregistrovaný
Avatar
Vojta:25.4.2012 20:55

Zdravim
Pls jak udělat že ta hra bude řízená myší?
Jako call of duty,counter strike,minecraft atd..

Předem díky za odpověď ;)

 
Odpovědět
25.4.2012 20:55
Avatar
David Jančík
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Vojta
David Jančík:25.4.2012 21:28

Ahoj,
do step eventu přidáš následující:

direction -= (display_mouse_get_x() - display_get_width()/2)/10;
pitch += (display_mouse_get_y() - display_get_height()/2)/10;
pitch = max(min(pitch,100),-100);
display_mouse_set(display_get_width()/2,display_get_height()/2);

Zde máš přepracovanou ukázku:
http://dl.dropbox.com/…s6_mouse.gmk

Odpovědět
25.4.2012 21:28
Zapomeň, že je to nemožné a udělej to ;)
Avatar
Vojta
Neregistrovaný
Avatar
Odpovídá na David Jančík
Vojta:26.4.2012 6:57

Moc díky ,-)

 
Odpovědět
26.4.2012 6:57
Avatar
Cheesurr
Člen
Avatar
Cheesurr:26.4.2012 7:17

Sorry,že otrasvuju (jsem strašná lama)
ale jak udělat kurzor abych viděl přesněji kam střílím?

 
Odpovědět
26.4.2012 7:17
Avatar
David Jančík
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Cheesurr
David Jančík:26.4.2012 7:33

Nemyslím si, že bys zrovna v tomhle typu hry potřeboval kurzor, ale ok:
Buďto můžeš jednoduše vykreslit do středu nějaký křížek a nebo změnit kurzor myši na svůj sprite (například křížku) - k tomu je tam akce Set Cursor.

Odpovědět
26.4.2012 7:33
Zapomeň, že je to nemožné a udělej to ;)
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na David Jančík
David Čápka:26.4.2012 10:11

Pro použití v 3D střílečce musí kurzor kreslit jako sprite. Musí předtím nastavit projection na ortho a poté zpět. Normálně, aby se kurzor vykresloval jako 2d sprite, je ho třeba kreslit na souřadnice myši jsou mouse_x, mouse_y, ale tady je třeba kreslit jen do středu obrazovky, když je to 3D hra, takže view_wview[0] a view_hview[0] a vydělit dvěma. Ty změny projekce jsou ukázány např. ve vykreslení zbraně, stačí tam jen přidat to draw sprite už do toho existujícího bloku s jinou projekcí.

Odpovědět
26.4.2012 10:11
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
Cheesurr
Člen
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Cheesurr:26.4.2012 14:03

Hmmm...
Díky

 
Odpovědět
26.4.2012 14:03
Avatar
Cheesurr
Neregistrovaný
Avatar
Cheesurr:6.5.2012 7:22

cs
Táák.. něco jsem už udělal, ale ať přemýšlím jak přemýšlím nemohu vymyslet jak udělat víc pater.
Celé je to jen v rovině a já bych tam chtěl ňáký ty kopečky dolíčky atd...
Pls poraďte...o_O

Předem díky

 
Odpovědět
6.5.2012 7:22
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Cheesurr
David Čápka:6.5.2012 8:28

Kopečky jsou problém kvůli kolizi, ale není problém udělat schody a zvýšenou podlahu, stačí si udělat objekty, které budou podlahu kreslit o kousek výš a objekt schody, který hráče při kolizi posune o kus nahoru nebo naopak dolů.

Odpovědět
6.5.2012 8:28
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
Cheesurr
Neregistrovaný
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Cheesurr:6.5.2012 8:51

Ano...
:D ale jak to udělat v těch souřadnicích se moc nevyznám,mám jen zvýšit číslo nebo co?

 
Odpovědět
6.5.2012 8:51
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Cheesurr
David Čápka:6.5.2012 9:06

Tutoriály jsi četl? Pokud nechápeš kartézskou soustavu souřadnic tak úplně nevím, jak ti poradit :D Koukni sem: http://cs.wikipedia.org/…u%C5%99adnic

V GM je X a Y na podlaze a Z je nahoru.

Zeď se kreslí tím d3d_draw_wall, bere 7 argumentů, přičemž prvních 6 jsou souřadnice dvou bodů (dvou rohů, mezi kterými se zeď vykreslí), to je ale v tutoriálech napsané. Když zvýšíš ten 5. a 6. argument tak se bude kreslit výš. Ještě musíš udělat objekty, které při kolizi hráče posunou nahoru nebo dolů.

Odpovědět
6.5.2012 9:06
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
Cheesurr
Neregistrovaný
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Cheesurr:6.5.2012 9:28

Aha,díky...

 
Odpovědět
6.5.2012 9:28
Avatar
Cheesurr
Neregistrovaný
Avatar
Odpovídá na Cheesurr
Cheesurr:6.5.2012 9:42

Nemohl bys mi pls přidat ukázku?

 
Odpovědět
6.5.2012 9:42
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Cheesurr
David Čápka:6.5.2012 10:13

Když ti jí pošlu, tak tě tím naučím souřadnice?
Jen si to zkus ;), rádi poradíme, můžeš poslat co jsi vytvořit a pomůžeme ti, ale takhle by ses nic nenaučil.

Odpovědět
6.5.2012 10:13
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
Cheesurr
Neregistrovaný
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Cheesurr:6.5.2012 10:35

Naučíš o_O

 
Odpovědět
6.5.2012 10:35
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Cheesurr
David Čápka:6.5.2012 10:36

Nemyslím si, pokud jsi se dostal v tutoriálech až sem, tak je musíš umět, potřebuješ je již v druhé lekci, ty jsi to evidentně jen stáhnul.

Odpovědět
6.5.2012 10:36
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
Cheesur
Neregistrovaný
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Cheesur:6.5.2012 12:13

Už mi to jde..
:)

 
Odpovědět
6.5.2012 12:13
Avatar
Cheesurr
Neregistrovaný
Avatar
Cheesurr:6.5.2012 12:21

Pokud bych chtěl vložit do hry malý komentář který bude dole vpravo můžu to udělat pomocí Draw text ? V 3D hře?

 
Odpovědět
6.5.2012 12:21
Tento výukový obsah pomáhají rozvíjet následující firmy, které dost možná hledají právě tebe!
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Cheesurr
David Čápka:6.5.2012 14:19

Ano, řeší se to v tutoriálu s vykreslením života, musíš nastavit projekci na orthografickou.

EDIT: Zbraň je vlastně také takhle vykreslená.

Odpovědět
6.5.2012 14:19
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
Wašša
Neregistrovaný
Avatar
Wašša:11.5.2012 0:00

Zdravím sdraco,

chtěl bych ti poděkovat za poučný seriál o Game Makeru. Já donedávna používal jen Visual Studio a teprve po pár letech jsem narazil na tento prográmek. Šel jsem postupně krůček po krůčku bohužel jen s anglickými tutoriály a návody a ne vždy jsem uplně pochopil některé parametry popř. funkce. Musím uznat, že jsi to tu nastínil polopatě tak, aby tomu každý porozuměl..

Máš mé velké díky neb už jsem v GM ponořen více a jsem schopen tvořit složitější věci.. tak jako vždy mě nejvíce brzdí grafická stránka věci ale co do psaní kódů mi přijde GM vcelku jednoduchý - i když tedy ne uplně ke všemu se tento "programovací jazyk" hodí..

Ještě bych se chtěl dotázat.. slyšel jsem, že je GM jazyk vpodstatě odvozen s Pascalu, nicméně ani do "C-ček" to nemá daleko. Je to podobností jazyků nebo se mi to jen zdá a je to vpodstatě pascal? s ním jsem totiž ještě nepracoval.
Děkuji ještě jednou za super seriál a přeji hezký den. :-)

PS: možná vás tu budu někdy trošku s něčím otravovat kdybych se někde zasekl a potřeboval navést na správnou cestu :-)

 
Odpovědět
11.5.2012 0:00
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Wašša
David Čápka:11.5.2012 7:56

Ahoj, díky za chválu :)

GM je naprogramovaný v Delphi (Object Pascal) a jeho jazyk GML je takovou směsicí Céčka a Pascalu, můžeš tam programovat pomocí céčkové i pascalovské syntaxe, je to na tobě.

Odpovědět
11.5.2012 7:56
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
Vojta
Neregistrovaný
Avatar
Vojta:5.6.2012 15:44

Ahoj
Docela jsem se zarazil po shlédnutí tohoto videa: http://www.youtube.com/watch?…
Zarazilo mě to jak si vyrábí ty mapy! Nevíte jak to udělat?

 
Odpovědět
5.6.2012 15:44
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Vojta
David Čápka:5.6.2012 16:10

Toto není čistý GM, používá externí knihovnu http://gmc.yoyogames.com/index.php?… . GM není určený na takovéhle hry, pokud chceš udělat opravdovou 3D hru, nauč se C# nebo Javu.

Odpovědět
5.6.2012 16:10
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
K.V
Neregistrovaný
Avatar
K.V:1.7.2012 10:07

Ahoj,
prosím vás, čím je způsobeno takové to "zrnění" podlahy a jak se ho dá zbavit?
Předem díky.

 
Odpovědět
1.7.2012 10:07
Avatar
jakzie2
Člen
Avatar
jakzie2:12.11.2012 19:28

potřebuju udělat aby šlo pohybovat kamerou nahoru a dolu neví někdo jak?

 
Odpovědět
12.11.2012 19:28
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na jakzie2
David Čápka:12.11.2012 21:00

Uděláš si ještě jeden směr, třeba zdirection, který udává vertikální směr kamery. Ale klávesnicí se to bude ovládat špatně, udělej to myší. Do objektu obj_player přidej do událostí:

Create

zdirection = 0;
z = 10;
display_w = display_get_width();
display_h = display_get_height();
display_mouse_set(display_w/2,display_h/2);

Vytvoř událost Step s tam dej tento kód:

change_x = (display_mouse_get_x()-display_w/2)/16;
change_y = (display_mouse_get_y()-display_h/2)/12;
direction -= change_x;
zdirection -= change_y;
if zdirection <- 90 then {zdirection = -90;} else if zdirection > 90 then {zdirection = 90;}
display_mouse_set(display_w/2,display_h/2);

A nakonec v Draw vymaž původní 3d3_set_projection a místo něj vlož:

xf = cos(degtorad(direction));
yf = sin(degtorad(direction));
zf = sin(degtorad(zdirection));

d3d_set_projection(x,y,z,x+xf,y-yf,z+zf,0,0,1);

Hotovo :)

Odpovědět
12.11.2012 21:00
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
Pepíno
Neregistrovaný
Avatar
Pepíno:12.12.2012 16:33

Chci se zeptat jak zmenit pohled kamery abych se díval jako ve hrách diablo,drakensang atd ? Pls, už si s těmi souřadnicemi hraju dlouho ale pořád nevim díky :)

 
Odpovědět
12.12.2012 16:33
Avatar
TheLucky
Člen
Avatar
TheLucky:16.12.2012 19:31

Čau mám dotaz jak bych mohl změnit rozlišení hry. Předem dík za odpověď

 
Odpovědět
16.12.2012 19:31
Avatar
Cheesurr
Člen
Avatar
Cheesurr:31.1.2013 19:58

Jak udělat abych se mohl dívat do nebe a na zem? Řeším to už dlouho ale na nic jsem nepřišel! Smozřejmě hru dělám řízenou myší. Prosím dobrý člověče pomož mi. (sem už na pokraji šílenství :D)

 
Odpovědět
31.1.2013 19:58
Avatar
dave
Neregistrovaný
Avatar
dave:27.3.2013 19:50

Chtel jsem udělat nějakou hru ale nevim v čem furt koukam na gamemaker, ale tam potrebuju plnou verzi na 3D a v tom je problem a v petrovi se mi moc dělat nechce ani v 3d rad tak nevim. poradte prosim někdo.

 
Odpovědět
27.3.2013 19:50
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Cheesurr
David Čápka:8.5.2013 17:42

Nad tebou se to řeší, chtělo by to číst.

Odpovědět
8.5.2013 17:42
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na dave
David Čápka:8.5.2013 17:42

Buď si ho musíš koupit nebo se naučit třeba XNA, na to tu jsou tutoriály také a je zdarma.

Odpovědět
8.5.2013 17:42
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
dave
Neregistrovaný
Avatar
dave:10.5.2013 21:56

Dekuji popřemýšlím nad tím XNA.

 
Odpovědět
10.5.2013 21:56
Avatar
Daniel Vítek
Redaktor
Avatar
Odpovídá na TheLucky
Daniel Vítek:16.6.2013 15:18

Ahoj,
vlevo v menu si dáš Global Game Settings, je to druhá záložka ;)

Odpovědět
16.6.2013 15:18
Na síti působím už pěknou řádku let. Pokud budeš něco potřebovat, písni mi, pokusím se ti poradit :)
Avatar
DacanCZ
Neregistrovaný
Avatar
DacanCZ:19.9.2013 20:02

CUS prosím jak dát do 3D hry pozadíM třebanebeatd...

 
Odpovědět
19.9.2013 20:02
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na DacanCZ
David Čápka:25.9.2013 16:59

Většinou uděláš kouli okolo hráče s texturou, případně krychli. Říká se tomu Skybox / Sky sphere. Útvar se hýbe s hráčem a vypadá to, že nebe stojí na místě.

Odpovědět
25.9.2013 16:59
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
jurka.stejskal:20.6.2014 17:07

Když zemřu, tak jsou průhledné zdi. Nevíte co s tím?

 
Odpovědět
20.6.2014 17:07
Avatar
Tomas
Člen
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Tomas :9.4.2016 20:53

keď použijem aby som mohol myškou ovládať pohyb
tak sa my steny a ostatné veci hýbu pod podlahu a nad strop
ako by som to mohol urobiť aby stáli? aj keď chcem ísť pohľadom hore a a dole tak mi to híbe iba tie steny a nie pohľad
čo mám dať do objektu wall ?

 
Odpovědět
9.4.2016 20:53
Avatar
Tomas
Člen
Avatar
Tomas :10.4.2016 18:28

ešte neviem ako by som mohol urobiť aby sa dali zatvárať dvere
skúsil som urobiť obj_door_sliding2
do obj_gun som pridal
var xx, yy, ii, zz;
if (ii.object_index == obj_barrel) || (zz.object_index == obj_door_sliding)
with (ii) instance_destroy();
break;
a do toho objektu sliding door 2
som pridal to iste ako do sliding door 1
ale dal som alarm 1
a ešte som pridal do objektu sliding door 1
ze ak sa zničí vytvorí sa objekt sliding door 2

 
Odpovědět
10.4.2016 18:28
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 42 zpráv z 42.