Vydělávej až 160.000 Kč měsíčně! Akreditované rekvalifikační kurzy s garancí práce od 0 Kč. Více informací.
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Mnohem více particles v Game Makeru

Mnohem více particles v Game Makeru (určeno primárně pro verzi GM 8.0 ). Většina článků o efektech založených na particles (částicích) se zmiňuje především o základní přednastavené sadě. Tím ale možnosti Game Makeru zdaleka nekončí. Díky možnosti zvolit jako základ částice vlastní obrázek, lze vytvořit obrovskou škálu různých částicových efektů.

Já jsem si vytvořil něco jako šablonu. Jde o gmk soubor, kde je jeden jediný objekt. Je to výborné na přípravu a zkoušení částicových efektů. Uprostřed velkého programu, plného dalších kódů, se nastavení částic může stát obtížným, ne-li neřešitelným problémem. Pokud se ale částice připraví samostatně a objekt se potom přes import resources vloží do programu jako hotový kus, ušetří se mnoho času.

Pro použití musíte ovládat jazyk gml alespoň na tolik, abyste rozuměli funkcím a jejich parametrům. Jsou zde použity pouze ikony s kódem, takže pro úplné začátečníky to není. Dále je třeba zmínit že jakékoli částicové efekty jsou dostupné jen v plné verzi. Všechny exe v přiložených ukázkách jsou postaveny na stejné šabloně a jak sami můžete vidět, efekty mohou být velice odlišné. U každého exe je přibalen gmk za kterého vznikl, takže si můžete prohlédnout nastavení kteréhokoli efektu. Rozhodně je dobré si všimnout, že některé efekty jsou zajímavé díky vypnutí vykreslování jednobarevného podkladu, takže se pak efekt nemaže s každým draw eventem.

Když budete mít nějaké své vlastní pěkné efekty, neváhejte je tady taky ukázat.


 

Stáhnout

Stažením následujícího souboru souhlasíš s licenčními podmínkami

Staženo 281x (6.69 MB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů v jazyce GameMaker

 

Všechny články v sekci
GameMaker - Efekty
Článek pro vás napsal TomBen
Avatar
Uživatelské hodnocení:
1 hlasů
-
Aktivity