NOVINKA – Víkendový online kurz Software tester, který tě posune dál. Zjisti, jak na to!
NOVINKA - Online rekvalifikační kurz Java programátor. Oblíbená a studenty ověřená rekvalifikace - nyní i online.

Základní akce pomocí GML kódu - Řízení (Control)

Questions (otázky)

GameMaker - GML 'Check Empty'

if place_free(x,y){ //pro solid objekty
//akce
}
if !place_empty(x,y){ //pro vše
//akce
}

GameMaker - GML 'Check Collision'

if !place_empty(x,y) //vše
if place_meeting(x,y,all) //vše
if !place_free(x,y) //solid
// zde jsou další kódy, které umožňují kolize kontrolovat pokročileji
if collision_point(x,y,obj,prec,notme) {
//akce
if collision_rectangle(x1,y1,x2,y2,obj,prec,notme) {
//akce
}
if collision_circle(xc,yc,radius,obj,prec,notme) {
//akce
}
if collision_ellipse(x1,y1,x2,y2,obj,prec,notme) {
//akce
}
if collision_line(x1,y1,x2,y2,obj,prec,notme) {
//akce
}

GameMaker - GML 'Check Object'

if place_meeting(x,y,object0){
//akce
}

GameMaker - GML 'Test Instance Count'

if instance_number(obj)=hodnota{
//akce
}

GameMaker - GML 'Test chance'

if floor(random(hodnota))=0 {
//akce
}

GameMaker - GML 'Check Question'

if show_question('Souhlasíte?') {
//akce zde -> pokud uživatel zmáčkne ano
}

GameMaker - GML 'Test Expression'

if (příkaz) {
// akce
}//příkaz může vypadat podobně jako následující ukázky x=5, y>10, global.item='Apple'.

GameMaker - GML 'Check Mouse'

if mouse_check_button(numb) {
//akce
}
// numb může být mb_none,mb_left, mb_middle,mb_right.

GameMaker - GML 'Check Grid'

if place_snapped(hodnota,hodnota) {
//akce
}

Other (ostatní)

GameMaker - GML 'Start Block' GameMaker - GML 'End Block'

GameMaker - GML 'Else'

//všechny příkazy použité u if a else jsou jen ukázka použití příkazu else
if x=50 {
hspeed=2;
vspeed=-2;
}
else{
motion_set(90,1);
}

GameMaker - GML 'Exit Event'

exit;

GameMaker - GML 'Repeat'

repeat(hodnota)<akce>;
//příklad: repeat(10) instance_create(x,y,object0);

GameMaker - GML 'Call Parent Event'

event_inherited();

Code (kód)

GameMaker - GML ’Execute Code’//ikona ve které je umístět všechen gml kód

GameMaker - GML 'Execute Script'

script_execute(ind,arguments);
// lze také script zavolat pomocí jeho názvu s argumenty v závorkách

GameMaker - GML 'Comment'

//můžete použít buď dvě lomítka '//' a za ně psát komentář
/* nebo použít '/*' a psát víceřádkový komentář dovnitř '*/' */

Variables (proměnné)

GameMaker - GML 'Set Variable'

// ukázka nastavování vestavěných proměnných a vlastních
health=50;
lives=3;
name='Gordon';
//Můžete použít 'global.' pro používání proměnné ve více objektech
global.name='Gordon';
//pro vestavěné promenné jako lives, helath... se global nepoužívá

GameMaker - GML 'Test Variable'

//pro kontrolu použijte podmínku -> příklad
if lives=0 {
//akce
}

GameMaker - GML 'Draw Variable'

draw_text(x,y,global.name);
draw_text(x,y,lives);

 

Všechny články v sekci
GameMaker - GML
Článek pro vás napsal David Jančík
Avatar
Uživatelské hodnocení:
5 hlasů
Autor je vášnivý programátor. Nezná slovo "nelze", nebojí se zkoušet nepoznané a pronikat do nových technologií.
Aktivity