Ježour (Hedgehog) v GameMakeru
Tenhle miniaturní prográmek jsem natvořil coby ukázku, když bylo jako téma soutěže Machr vybráno přecházení silnice ve stylu hry Frogger. Původně jsem ani neměl v úmyslu přidávat to sem jako článek, ale sdraco byl neodbytný, tak to tu je a třeba se to i někomu bude líbit. Když by někdo dokonce trpěl přemírou volného času, může do toho natvořit nějaké další levely, za předpokladu, že tady budou taky zveřejněny (stačí link v diskuzi pod článkem). Nemělo by být totiž těžké přiklikat k tomu další místnosti v podobném duchu.
Nápad vznikl celkem spontánně a vlastně jsem nad tím ani nestrávil
mnoho času. Nejdéle jsem si hrál s autíčky okolo, protože jsem byl líný
psát jim pořádný pathfinding a původně jelo první prostě to, které bylo
v místnosti starší podle svého id. Pak mi to přišlo hloupé jak do sebe
pořád narážejí a hlavně se zasekávaly, když se jich potkalo víc. Tak
jsem chvíli klikal a přepsal jsem to alespoň tak, že se "koukají" kousek
napřed po trase a pokud tam hrozí kolize, tak zpomalí. Je jasné, že
ideální "traffic simulation" by bylo, aby se auta řídila podobnými pravidly
jako v reálu, např. přednost zprava a analýza kompletní situace před
autem. Ono hlavně záleží na tom, jak jsou položeny cesty. Při současném
systému, kdy auta pouze zpomalují není přípustné zadat dvě cesty přímo
proti sobě. To by totiž auta zpomalovala obě a čekalo by jedno na druhé. U
takového zadání člověk pochopí, proč jsou na světě pravidla
silničního provozu a proč jsou tak zbytečně obsáhlá, když by stačilo
pravidlo "Kdo je větší, ten dřív jede."
Animaci ježka jsem vyráběl sám a trochu jsem ji odflákl. I když to zas taková hrůza není díky tomu, že rychlost animace reaguje na rychlost pohybu a sprite se otáčí plynule dokola. Auto je free clipart z webu překreslený a upravený do podobného stylu s ostatní grafikou. Okolní prostředí je stejně jako ježek moje ruční malování ve vnitřním sprite editoru Game Makeru. Hudbu jsem stáhl z pdmusic.org a jestli jsem licenci dobře pochopil je zdarma pro nekomerční účely. K tomu jen taková zajímvost - hudba je public domain, ale MIDI soubor má vlastní odlišná autorská práva. To pak člověk neví, jestli má fandit pirátům nebo si trápit hlavu právnickou změtí v angličtině.
Motiv ježka mě napadl vlastně proto, že je každou chvíli vidím chudáky přejeté různě po cestách. U téhle hry můžete ježkovi přece jen trochu pomoct, protože vy narozdíl od něj víte, že před není dobrý nápad sbalit se do kuličky a čekat. Tímto se trochu omlouvám za poměrně realisticky nechutný sprite rozjetého ježka. Cílem hry je dorazit na políčko označené šnekem. Pro ty kteří by to náhodou, čistě náhodou nevěděli, ježek se neživí červenými jablíčky, ježek je hmyzožravec. Slimáci a šneci sice nejsou hmyz, ale ježek jimi nepohrdne a tak je to jako cíl mise celkem korektní značení. Jinak je to proto, že jsem ho už dříve nakreslil, když mě napadl námět na hru - závody šneků. K realizaci nedošlo a tak zbyl v adresáři volný sprite.
No a teď už se přestanu vykecávat a popřeju vám úspěšné kličkování mezi nevypočitatelnými autíčky.
Galerie


Stáhnout
Stažením následujícího souboru souhlasíš s licenčními podmínkami
Staženo 216x (3.37 MB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů v jazyce GameMaker