Lekce 5 - Student IT na střední - Jak si naklonit učitele
Zdravím vás zas a znovu u dalšího článku ze života studenta. Dnes se
podíváme na to, jak si "jednoduše" naklonit učitele k sobě. A to bez peněz
. OK, tak jednoduchý to
nebude, ale bude to férový...
Ale na začátek vám chci říci jinou věc. Oslavujte, pařte a radujte se,
jelikož nám zbývá měsíc do prázdnin! Počasí je sice nepěkné a jsou
povodně, ale snažte se to přežít a to u některých doslova. Pokud padáte
na hubu stejně jako já a většina mých spolužáku (už i učitelů), tak
zatněte zuby a doběhněte tu cílovou rovinku, co je před námi. Já osobně
jedu hned na začátek prázdnin na jih naší krásné Evropy k moři.
Tentokrát tam však nebudu pouze válet šunky na pláži a ležet s knížkou
na pokoji, ale jelikož mám v tomto roce notebook, na pokoji budu programovat
(nebo bych aspoň chtěl). Stejně to skončí tím, že se budu koukat na
seriály a hrát si hry .
Ale chtěl bych zkusit si něco naprogramovat v nějakém programovacím jazyce.
Něco jednoduššího, třeba výpočet prvočísel nebo největší společný
dělitel a nejmenší společný násobek dvou čísel. Tím na vás zkušené
plyne jedna otázka - jaký jazyk byste poradili začátečníkovi, co předtím
dělal v PHP? Nevíte o nějakém jazyku tomu podobnějšímu?
). Ok to je vše. Teď se jdeme
věnovat té škole. Tak si představte, že propadáte z jednoho předmětu. No
a co s tím? Když se to dá ještě zachránit (znamená, že máte jiný
průměr než čistá 5,00 a máte tam víc známek než 4).

Už jen měsíc...
Každý z nás má někdy problém se naučit nějakou tu "strašně užitečnou a důležitou" látku. Vám však nejde a jste z toho skoro zoufalí a chcete se (nebo spíš potřebujete se) zlepšit. Ovšem, když vám stačí nepropadnout, chce to jen pár věcí. Učitel musí vědět, že nespíte v hodině. Dělejte si poznámky, seďte v první řadě a přikyvujte mu na každé moudro, co vysloví. Po hodině, kdy všichni se všichni znuzení plíží na další hodinu, běžte smazat tabuli a řekněte mu nějakou zajímavou teorii, kterou jste našli na netu. Když je to třeba učitel na webovky a učí vás třeba CSS, řekněte mu, že je to zajímavé, i když se to stejně teď dělá všechno přes programy. Ano, odpoví vám, že by jste základy měl znát (což je pravda), ale ukážete mu, že se o to dění zajímáte. Když pak v hodině pokládá všem známé nepříjemné otázky do davu, odpovídejte na ně (tip: aby jste věděli na co se tak přibližně připravit, koukněte se na školní vzdělávací program co by měl být na stránkách školy. Tak zjistíte, že budete brát např. výrobu procesoru. Tu samozřejmě z hlavy vědět nebudete. Tak se zeptáte strejdy Googla, rád vám poradí… nebo rovnou najděte video a doporučte mu ho… Klidně vám dá 1 za práci v hodině, což vám zlepší průměr. Motivoval by tím nejen vás, ale i ostatní studenty. Nebo si aspoň zlepšíte reputaci.
Musíte být prostě opravdu hodně aktivní o hodině. To vám vyžehlí
spoustu problémů se známkami. Musíte taky vypadat, že o tom vše víte.
Takhle jsem u dvou předmětů na začátku roku "zaperlil" a oba učitelé
vždy při vyzkoušení vezmou někoho, kdo má horší známky a dělá v
zadních lavicích bordel o hodině. Ať mají přeci šanci si opravit ty
špatné známky ne? Vy
jste v klidu, jelikož si sedíte s klidným srdcem a taky se možná pobavíte
nad výkonem zkoušeného (někdy to jsou perličky)… Ano, je to hnusná
taktika, ale někdy je škola jak džungle – přežije jen ten
nejsilnější.
Ok takže učitel ví o vaší existenci a ví, že jste aktivní a připravujete se. A co když to stále nepomáhá? Co když vám učitel pořád vyhrožuje tím, že propadnete? Dělejte něco navíc. Když dostanete dobrovolný úkol, udělejte ho. Nebo dělejte něco sami od sebe. Pokud je váš nepřítel web nebo programování, tak noste svoje výtvory. Algoritmy na nějaké výpočty a funkce, programy, které vám zjistí jestli vás z vody vyzvedne motor, který má sílu 30 Newtonů, webové stránky pro autoservis, celebritu nebo vlastní Facebook , prostě cokoliv. Referáty na 2. světovou válku na dějepis, prezentace o prasolidomedvědovi na biologii (ne tu nemám, ale když ještě studujete na základce, tak se hodí ne?) nebo nějaké předměty do výuky, jako je třeba hard disk na předmět o hardwaru. Nebo mu řekněte: "Rozhodl jsem se udělat dlouhodobý projekt a to _____ (to je jen na vás, podle předmětu)…" pokud se mu to zalíbí, jste na dobré cestě k úspěchu.
No a když nepomůže ani to? Zbývá poslední věc – nechat se vyzkoušet. Najděte si aktuální látku co vám sedne a nechte se vyzkoušet. Zeptá se vás pouze na jeden druh procesoru – řekněte mu ten, všechny jeho mutace a ten, který následoval. Když bude vypadat spokojeně, tak zas o něm mluvte.
Nestačilo ani to? Tak to mám pro vás špatnou zprávu – došly mi
nápady . Jedině, že by
jste k němu zašli a hodili s ním řeč na téma, že vy tu školu máte rádi
ale že by jste tam chtěli být jen 4 roky a ne 5 let… Pokud ani to
nepomůže, je to špatný…
Už se blížíme konci, zbývá nám poslední věc a to říct vám co je
nového v mé hlavě. Kromě bordelu a chaosu tam přibyla výroba procesorů a
jejich složení. Ohledně kalkulačky - nikam se to skoro nepohnulo. Stále je
to projekt rozdělaný… Jestli vás zajímá v jakém stádiu je, tak je skoro
hotová, zbývá jen, aby počítala . Dále jsme se učili prezentovat jako "profesionálové". Pokud se
nepletu, bude nás čekat databáze z Microsoft Office (myslím, že je to ten
Access). Dále děláme zadání pro programátora na informační systém, co
by měl nahradit známkovací systém. Nikomu se to nechce programovat. Učitel
nás do toho naštěstí taky netahá
(možná si to udělám o prázdninách, ale v PHP…) pak tam jsou i
trojjazyčné stránky pomocí databáze (žádné 3 složky s jazyky, ale
všechny texty jsou v databázi). Také jsme završili Základy Společenských
Věd (alias ZSV) závěrečnou písemku z celého roku… Všichni doufají, že
to nepo….
Tak to je vše z tohoto dalšího dílu Student na IT a střední. Pokud máte nějaké nápady, připomínky nebo otázky, tak je napište do komentářů nebo do soukromých zpráv. Příští díl bude takový závěrečný. Shrneme si celý rok. Povíme si nějaké vtipné historky, řekneme si nějaký ty fatální chyby a možná bude pro vás i malý dárek… Ale asi to nedopadne a bude to až po prázdninách… jak říkám… musíme doběhnout do cíle…