Lekce 4 - Student IT na střední - Jak zabít nudu
Zdravím vás zas a znovu u dalšího článku ze života studenta. Dnes vás čeká takový malý návod, jak zabít 45 minut nudy tak, aniž by jste museli někoho zabít...
Každý učitel je jiný, jak jsme si už řekli v prvním díle. Některý spáče doslova nesnáší, jiný vám ještě nabídne, že se na to taky vykašle a že si taky zdřímne (i když jsem na takového učitele bohužel nenarazil…) proto se některé věci hodí jen na některého učitele.
Spánek – je to taková klasika. Jeho výhody je třeba
to, že hodina vám uteče rychle. Nevýhody jsou například to, že budete
mít jednu polovinu hlavy placatější, budete ospalí a u některých hrozí i
to, že si poslintají sešit
. Dále taky může hrozit probuzení učitelem. Proto já spánek
neaplikuji.
Učení – tak tohle je záležitost jen pro odvážné. Učit se na další hodinu bude mít za následek trvalé poškození mozku s příznaky jako je vzdělanost a neoblíbenost. Ne teď vážně. Učit se má za výhody to, že si zopakujete látku na test, který píšete další hodinu a tím si zlepšit známky. Jako vedlejší účinky bych měl zmínit to, že se spolužáci na vás budou dívat jak magoři nebo to že se sešity opotřebují čtením…
Hraní si – asi jedna z nejlepších variant. Pokud máte notebook a máte je o hodině povolené, lze si zahrát nějaké flashovky, vyčistit si bordel na ploše, chatovat si s ostatními, programovat úkoly na web, přečíst si nové články na ITnetwork (nebo Facebook, pokud vám jej nezakázali jako nám) nebo se kouknout na film. Doporučuji ale titulky, nenápadná bezdrátová sluchátka, popřípadě hluchého učitele. Pokud máte mobil nebo jiné menší zařízení jako je PS Vita či historického Gameboye, hrajte si na něm. To vám učitel ale asi už nedovolí, tak nedoporučuji se radovat moc hlasitě z vítězného gólu, jako jeden můj geniální spolužák. Výhody jsou: moderní zábava, kterou si řídíte sami (pokud máte wi–fi ). Nevýhody: někdy tato zábava zaujme i vaše sousedy a učitel zpozorní poté, co se na vaší obrazovku kouká půlka třídy. To mu dojde, že tam nepíšete poznámky.
„Papírová zábava“ - Pokud nemáte ani jedno z výše
uvedených zařízení, nemusíte zoufat. Po ruce by měl být stále tužka a
papír. Něco si namalovat je někdy taky na zkrácení času dobré. Pro ti, co
nemají talent na malování, si mohou doplnit křížovky či sudoku z novin
nebo si rovnou koupit nějakou knížečku se sudoku. Pokud vám ale dopíše
tužka, můžete si z obrázku stíhačky prolétávající vaším pokojem
postavit origami a z novin udělat vlaštovku (nejlepší jsou z toho tvrdšího
papíru, ze kterých se dělají některé letáčky nebo třeba plánky
obchodních center
. Ty jsou
pevné a lítají tedy vcelku dobře. Ve škole máme už nějaké hodiny
nalétané).
Jiná nepapírová nebo neelektronická zábava – pokud
není po ruce tužka ani papír, tak nevím co si do školy teda berete
. Pokud se to ale náhodou stane,
noste si v tašce třeba nějaký hlavolam (nebo „hlavopodložku“ jako
třeba polštář, aby jste se mohl dostat k bodu jedna – Spánek) ten vás
může také dost zaměstnat. Učitel ale možná tento způsob zábavy
nepochopí a vaši „hračičku“ sebere. Proto si jich radši sebou noste
víc
. Ale radši si vemte něco
jednoduššího, aby vás to za chvíli nenaštvala vaše nemotornost a aby jste
neměli chuť to zahodit.
Dělat bordel - podle mě hloupý nápad. Ovšem často
prováděný a to hlavně o němčině. Pro některé nejlepší způsob jak si
ukrátit čas, ale je to neefektivní. Učitele to naštve a může vám i
jednoduše zavařit. Psát ultra těžkou písemku holt není nic příjemného.
Nebo třeba být vyzkoušen. Učitelé jsou sice v menšině, ale mají velmi
silnou moc
. Proto tento typ
společenské zábavy nedoporučuji. Jeho výhody tedy jsou, že je to velmi
zábavný způsob trávení času, ovšem za tento velký kus zábavy zaplatíte
velkou daní.
Pokec se spolužáky – další dobrá varianta. Klasickej
pokec je vždy kvalitní zábava a to na celý den. A pokud máte to štěstí,
že máte pohodového učitele, někdy se ho můžete zeptat na nějakou otázku
a pokecat si sním na 40 minut, jak se nám již mnohokrát povedlo. Není nad
mladé ukecané učitele
Jako nevýhodu stojí však za zmínění to, že občas to povede k otevřené
diskuzi přes celou třídu. To už učitelé rádi nemaj
… Pro ty, co mají problém
najít téma, doporučuji si otevřít Google zprávy. Tam si dejte sekci
Věda/technika a tam se můžete dočíst například to, že Western Digital
Vyrábí HDD s tloušťkou 5mm (což prostě chci – odkaz na oficiální
stránky WD zde)
Dávat pozor – předposlední možnost. Když je na vás
učitel jak pes a chce aby jste vše uměli, nezbývá vám nic jiného než
zatnout zuby a dávat pozor. Je to šílenství, ale někdy to holt musíte
vydržet. Hlavně když ten učitel nemá rád lenochy
.
Útěk – poslední možnost záchrany. Na hodinu vůbec nepřijít je někdy to poslední řešení. Ale také nejhorší. Musíte si dávat bacha, aby vás nezahlédl ve škole. To pak ví, že jste tam byl. Dále vás při vaší volné chvilce nesmí vidět nikdo z učitelů. Hlavně třídní, ta zná váš rozvrh nazpaměť. Výhody jsou to, že máte volno, které můžete využít tím, že si třeba dojdete na oběd, kuřáci si mohou jít zakouřit nebo se jít projít ven. Nevýhody jsou: velký prů**r, nebezpečí zpozorování jiným učitelem a při častém opakování i velké postihy (od třídní důtky po vyhazov). Proto to je dobrý nápad když víte, že na škole se udržíte tak ještě dva měsíce.
Jako vždy ke konci vám prozradím, co nám škola natloukla do hlav. Z webu
jsme dostali dlouhodobý projekt, kalkulačku. K tomu jsme byli donuceni
přejít k přihlašování k databázi přes PDO (to že ve škole bude starej
způsob fungovat ještě 3 roky je samozřejmě detail
). Vytvořili jsme
JavaScriptovou kalkulačku a JQuery menu. Probrali jsme dále historii
procesorů Intel a naučili jsme se pracovat v Publisheru. Dále nám bylo
prozrazeno tajemství zobrazení modelů do výkresů (schéma věcí). A
nakonec pro vás připravuji malé překvapení v podobě mých webových
stránek
. Snad se mi to
podaří připravit dřív než se z té školy zblázním…
Pokud máte nějaké nápady, připomínky nebo otázky, tak je napište do komentářů nebo do soukromých zpráv. Příští díl budeme věnovat úplně opačnému tématu a to tomu jak zapůsobit na učitele. A nemyslím tím, že vám řeknu kolik kterému učiteli dát peněz…
