Lekce 12 - Skákačka v Pygame - Herní objekty - Vnitřní metody
V předchozí lekci, Skákačka v Pygame - Herní objekty, jsme se v naší Skákačce pustili do práce na samotných herních objektech.
V následujícím tutoriálu Pygame v Pythonu se podíváme
na vnitřní metody třídy GameObject
. Většina
z nich bude později přepsána třídou, která z ní bude dědit, deklarace
metod by zde ovšem neměla chybět. V případě, že bychom totiž zapomněli
v dědících třídách metodu definovat, naše hra by spadla. Takhle se ale
zavolá metoda nadřazené třídy a kód projde bez problémů.
Pohyb ve Skákačce
Začneme pohybem ve hře. Herní objekt se bude moci pohybovat po ose x a y.
Použijeme k tomu metodu objektu pygame.Rect
s názvem
move_ip()
. Ip je zkratka pro "in place". Rozdíl mezi metodami
move()
a move_ip()
je ten, že metoda
move()
vrací nový objekt pygame.Rect
se správnými
souřadnicemi, kdežto move_ip()
mění souřadnice původního
objektu. Metody pro pohyb tedy budou vypadat takto:
def move_x(self, delta: float) -> None: GameEngineLogger.debug(f"Moving object {delta}@X") self.rect.move_ip(delta, 0) def move_y(self, delta: float) -> None: GameEngineLogger.debug(f"Moving object {delta}@Y") self.rect.move_ip(0, delta)
...konec náhledu článku...
Pokračuj dál
Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.
Koupit tento kurz
Před koupí tohoto článku je třeba koupit předchozí díl
Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.
- Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
- Kvalitní znalosti v oblasti IT.
- Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.
Popis článku
Požadovaný článek má následující obsah:
V tomto tutoriálu Pygame v Pythonu budeme pokračovat v práci na samotných funkčních objektech v naší Skákačce, konkrétně na vnitřních metodách třídy.
Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.