Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Lekce 12 - Skákačka v Pygame - Herní objekty - Vnitřní metody

V předchozí lekci, Skákačka v Pygame - Herní objekty, jsme se v naší Skákačce pustili do práce na samotných herních objektech.

V následujícím tutoriálu Pygame v Pythonu se podíváme na vnitřní metody třídy GameObject. Většina z nich bude později přepsána třídou, která z ní bude dědit, deklarace metod by zde ovšem neměla chybět. V případě, že bychom totiž zapomněli v dědících třídách metodu definovat, naše hra by spadla. Takhle se ale zavolá metoda nadřazené třídy a kód projde bez problémů.

Pohyb ve Skákačce

Začneme pohybem ve hře. Herní objekt se bude moci pohybovat po ose x a y. Použijeme k tomu metodu objektu pygame.Rect s názvem move_ip(). Ip je zkratka pro "in place". Rozdíl mezi metodami move() a move_ip() je ten, že metoda move() vrací nový objekt pygame.Rect se správnými souřadnicemi, kdežto move_ip() mění souřadnice původního objektu. Metody pro pohyb tedy budou vypadat takto:

def move_x(self, delta: float) -> None:
    GameEngineLogger.debug(f"Moving object {delta}@X")
    self.rect.move_ip(delta, 0)

def move_y(self, delta: float) -> None:
    GameEngineLogger.debug(f"Moving object {delta}@Y")
    self.rect.move_ip(0, delta)

 

...konec náhledu článku...
Pokračuj dál

Znalosti v hodnotě stovek tisíc získáš za pár korun

Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.

Koupit tento kurz

Koupit všechny aktuálně dostupné lekce s funkcí odevzdávání úloh za pouhých 100 Kč
Aktuální stav konta 0 Kč
Koupí tohoto balíčku získáš přístup ke všem 12 článkům (12 lekcí) tohoto kurzu.

Před koupí tohoto článku je třeba koupit předchozí díl

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Co od nás v dalších lekcích dostaneš?
  • Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
  • Kvalitní znalosti v oblasti IT.
  • Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

V tomto tutoriálu Pygame v Pythonu budeme pokračovat v práci na samotných funkčních objektech v naší Skákačce, konkrétně na vnitřních metodách třídy.

Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Článek pro vás napsala Lucie Flídrová
Avatar
Autor se věnuje pygame a pythonu obecně.
Aktivity