Diskuze: Vlastní programování her?

Software Ostatní software Vlastní programování her? American English version English version

Aktivity (1)
Avatar
Martin Makovský:7. července 21:42

Ahoj rád bych si vytvořil aspoň tetris, do budoucna možná něco víc.
Přemýšlím který z jazyků si vybrat, co jsem pochytil tak nejvhodnější jsou C++, Java a Javascript. C++ je najednu stranu výkoný, ale vůbec ho neumím a příjde mi zbytečně těžký ... vyplatí se?
Vývoj v Javě by měl jít najednu stranu lehčeji a trochu se v ni orientuju.
Javascript by pro mě byl úplně nový jazyk, z webu neumím ani HTML/CSS

 
Odpovědět 7. července 21:42
Avatar
Lukáš
Člen
Avatar
Lukáš :7. července 22:36

Ahoj, takže keďže si nováčik to tak vyzerá odporučil by som ti asi najme C# a Unity. Je to DragAndDrop engine, čiže aplikácia na vývoj hier na akúkoľvek platformu. Veľmi veľa vecí sa tam dá spraviť systémom, klikneš na tlačidlo a zadáš hodnoty do inputov. Veľmi dôležitá je ale najme pre teba komunita. Nájdeš stovky až tísícky návod ako spraviť to alebo hento, môžeš využívať free assets priamo od Unity. (grafiku postáv,prostre­dia,animácie,e­fekty...)

Ja som mal tiež radšej Javu a začínal som teda s enginom Libgdx. Ten ti však neposkytne žiadne GUI a nieje až také intuitívne. To mne však v minulosti vyhovovalo najme kvôli tomu že som chcel lepšie pochopiť do hĺbky tým súvislostiam. Avšak moc to nedoporučujem, nepoužíva ho moc ľudí aspoň nie sk/cz a ak by si zháňal niekoho do tímu, tak máš oveľa väčšiu šancu u Unity.

Potom tu sú enginy ako Cocos2d, Unreal Engine ale tio tých moc neviem. Unreal využíva práve C++ a používa sa najme na 3D hry pokiaľ si dobre pamätám a neviem či nieje platený, takže to nieje moc dobrá voľba do začiatku. Cocos2D by mal byť niečo na štýl Unity, ale najviac sa tu používa jazyk Python ale tiež aj to C++. Ako hovorím o týchto dvoch moc neviem.

Takže za mňa odporúčam určite UNITY. C# je v základoch podobný ako Java takže by nemal byť problém sa ho naučiť a tvoriť nejaké tie skriptíky.
Dúfam že som to napísal aspoň trochu zmysluplne :D dúfam že som pomohol.

Editováno 7. července 22:37
Akceptované řešení
+20 Zkušeností
+1 bodů
Řešení problému
 
Nahoru Odpovědět 7. července 22:36
Avatar
patrik.valkovic
Šéfredaktor
Avatar
patrik.valkovic:7. července 22:39

Pokud chceš dělat pouze Tetris, šel bych do Javy nebo C#. C++ je vhodné pro AAA hry, pracuješ přímo s grafickými knihovnami atd. JavaScript určitě jednou budeš potřebovat, protože je v poslední době všude, ale spíš bych se klonil k té Javě.
Btw proč byla diskuze utlumena?

Nahoru Odpovědět 7. července 22:39
Nikdy neumíme dost na to, abychom se nemohli něco nového naučit.
Avatar
Luboš Satik Běhounek
Autoredaktor
Avatar
Odpovídá na Martin Makovský
Luboš Satik Běhounek:7. července 22:47

Dneska když bych si měl vybrat jazyk na hry, tak jednoznačně vyhrává C#, ať už pokud chceš psát vlastní engine nebo použít hotový - Unity.

Rychlost ve hrách je srovnatelná s C++, ale je to mnohem jednodušší a rychlejší na psaní kódu.

Javascript se hodí na menší hry, přecijen tam už ta nižší rychlost je hodně znát.

Nahoru Odpovědět  +6 7. července 22:47
https://www.facebook.com/peasantsandcastles/
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na patrik.valkovic
David Čápka:8. července 11:05

Je ztlumena rovnou, protože výběr jazyka není objektivní záležitost, je ve finále úplně jedno v čem to bude dělat, každý mu jen doporučí to v čem dělá on a nakonec tu vznikne flame. Nikoho z moderátorů už tahle vlákna nebaví a proto se to utlumuje rovnou.

Nahoru Odpovědět  +2 8. července 11:05
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 5 zpráv z 5.