MS Office week
Pouze tento týden sleva až 80 % na e-learning týkající se MS Office
50 % bodů zdarma na online výuku díky naší Slevové akci!

Objektově orientované programování ve Swift - Online kurz

Úvod do objektově orientovaného programování ve Swift

Lekce 1

Úvod do objektově orientovaného programování ve Swift

Tutoriál vás uvede do objektově orientovaného programování, vysvětlíme si historické okolnosti vzniku OOP a také pojmy třída, atribut, metoda a zapouzdření
Napsal Filip Němeček
Zdarma Zobrazit popis
První objektová aplikace ve Swift

Lekce 2

První objektová aplikace ve Swift

V tutoriálu si vytvoříme svou první objektovou aplikaci pro Swift - Hello object world. Naučíme se tvořit třídy (class), atributy a metody s parametry.
Napsal Filip Němeček
Zdarma Zobrazit popis
Řešené úlohy k 1.-2. lekci OOP ve Swift

Cvičení

Řešené úlohy k 1.-2. lekci OOP ve Swift

Řešené programátorské úlohy ve Swiftu na téma základy objektově orientovaného programování. Úlohy jsou řazené dle obtížnosti s řešením ke stažení.
Napsal Samuel Kodytek
PRONehodnoceno Zobrazit popis
Hrací kostka - Konstruktory a náhodná čísla ve Swift

Lekce 3

Hrací kostka - Konstruktory a náhodná čísla ve Swift

Tutoriál nás naučí používat konstruktory a generátor náhodných čísel Random. Naprogramujeme si ve Swiftu objektovou hrací kostku, první část naší arény.
Napsal Filip Němeček
Zdarma Zobrazit popis
Řešené úlohy k 3. lekci OOP ve Swift

Cvičení

Řešené úlohy k 3. lekci OOP ve Swift

Řešené programátorské úlohy ve Swiftu na téma konstruktory, zapouzdření a náhodná čísla. Úlohy jsou řazené dle obtížnosti s řešením ke stažení.
Napsal Samuel Kodytek
PRO Zobrazit popis
Referenční a hodnotové datové typy ve Swift

Lekce 4

Referenční a hodnotové datové typy ve Swift

V tutoriálu si podrobněji vysvětlíme, jak Swift pracuje v paměti s referenčními typy (objekty) na rozdíl od typů hodnotových. Vysvětlíme si ARC.
Napsal Filip Němeček
Zdarma Zobrazit popis
Řešené úlohy k 4. lekci OOP ve Swift

Cvičení

Řešené úlohy k 4. lekci OOP ve Swift

Řešené programátorské úlohy ve Swiftu na téma reference na objekty a hodnota nil. Úlohy jsou řazené dle obtížnosti s řešením ke stažení.
Napsal Samuel Kodytek
PRO Zobrazit popis
Bojovník do arény ve Swift

Lekce 5

Bojovník do arény ve Swift

V tomto tutoriálu si ve Swift napíšeme objekt (třídu) bojovníka, jehož instance necháme příště bojovat ve virtuální aréně.
Napsal Filip Němeček
Zdarma Zobrazit popis
Aréna s bojovníky ve Swift

Lekce 6

Aréna s bojovníky ve Swift

V tomto tutoriálu dokončíme naši arénu s bojovníky ve Swift. Výsledkem bude plně objektová aplikace, kde komunikující instance simulují stolní hru.
Napsal Filip Němeček
Zdarma Zobrazit popis
Dědičnost a polymorfismus ve Swift

Lekce 7

Dědičnost a polymorfismus ve Swift

V tutoriálu si vysvětlíme základy dědičnosti objektů. Naučíme se znovupoužívat kód a objevíme modifikátor přístupu fileprivate. Pochopíme polymorfismus.
Napsal Filip Němeček
Zdarma Zobrazit popis
Aréna s mágem (dědičnost a polymorfismus) ve Swift

Lekce 8

Aréna s mágem (dědičnost a polymorfismus) ve Swift

V tutoriálu si v praxi ukážeme dědičnost a polymorfismus. Naučíme se volat konstruktory předků pomocí super a přepisovat metody předků pomocí override.
Napsal Filip Němeček
Zdarma Zobrazit popis
Řešené úlohy k 5.-8. lekci OOP ve Swift

Cvičení

Řešené úlohy k 5.-8. lekci OOP ve Swift

Řešené programátorské úlohy ve Swift na téma dědičnost a polymorfismus. Úlohy jsou řazené dle obtížnosti s řešením ke stažení.
Napsal Samuel Kodytek
PRO Zobrazit popis
Statika ve Swift

Lekce 9

Statika ve Swift

V tutoriálu se ve Swift naučíme používat statické vlastnosti, metody, konstruktor a vytvoříme si statický registr.
Napsal Filip Němeček
Zdarma Zobrazit popis
Řešené úlohy k 9. lekci OOP ve Swift

Cvičení

Řešené úlohy k 9. lekci OOP ve Swift

Řešené programátorské úlohy ve Swiftu na téma statika. Úlohy jsou řazené dle obtížnosti s řešením ke stažení.
Napsal Samuel Kodytek
PRO Zobrazit popis
Vlastnosti ve Swift

Lekce 10

Vlastnosti ve Swift

V tutoriálu si ukážeme jak ve Swift deklarovat pokročilejší vlastnosti, tzv. computed properties, gettery/settery, které umožní lepší zapouzdření objektů.
Napsal Filip Němeček
Zdarma Zobrazit popis
Protokoly (rozhraní) ve Swift

Lekce 11

Protokoly (rozhraní) ve Swift

V tutoriálu si ukážeme jak ve Swift používat protokoly (rozhraní), jak je implementovat pomocí Xcode a jak s nimi nahradit vícenásobnou dědičnost.
Napsal Filip Němeček
Zdarma Zobrazit popis
Přetypování a hierarchie objektů ve Swift

Lekce 12

Přetypování a hierarchie objektů ve Swift

V tutoriálu si ukážeme jak ve Swift přetypovat instanci na jiný datový typ a jak při tomto využít protokol. Vytvoříme si hierarchii objektů.
Napsal Filip Němeček
PRO Zobrazit popis
Přetěžování operátorů a užitečné drobnosti ve Swift

Lekce 13

Přetěžování operátorů a užitečné drobnosti ve Swift

Ukážeme si, jak definovat operátory pro vlastní typy, včetně vlastních operátorů, a dále několik užitečných drobností ve Swift.
Napsal Filip Němeček
PRO Zobrazit popis
Řešené úlohy k 10.-13. lekci OOP ve Swift

Cvičení

Řešené úlohy k 10.-13. lekci OOP ve Swift

Řešené programátorské úlohy ve Swift na téma protokoly. Úlohy jsou řazené dle obtížnosti s řešením ke stažení.
Napsal Samuel Kodytek
PRO Zobrazit popis
Ošetřování chyb ve Swift

Lekce 14

Ošetřování chyb ve Swift

Ukážeme si error handling, tedy jak řešit výjimky, které mohou nastat při vykonávání programu, try a do-catch blok a využití defer.
Napsal Filip Němeček
Zdarma Zobrazit popis
Enumy a vlastní Errory ve Swift

Lekce 15

Enumy a vlastní Errory ve Swift

V tutoriálu o programování ve Swift si ukážeme jak vytvořit a používat enumy, tedy výčtové typy. Navážeme vlastními Errory a jak na ně reagovat.
Napsal Filip Němeček
PRO Zobrazit popis
Extensions a jejich rozmanité použití ve Swift

Lekce 16

Extensions a jejich rozmanité použití ve Swift

Vysvětlíme, co jsou extensions ve Swift, a ukážeme si několik způsobů, jak je využít pro rozšíření a zpřehlednění kódu.
Napsal Filip Němeček
PRO Zobrazit popis


 

Aktivity (14)