Letní akce! Lákají tě IT školení C#, Javy a PHP v Brně? Přihlas se a napiš nám do zpráv kód "BRNO 500" pro slevu 500 Kč na libovolný brněnský kurz. Lze kombinovat se slevami uvedenými u školení i použít pro více kurzů. Akce končí 28.7.

Lekce 14 - Enumy a vlastní Errory ve Swift

Swift OOP Enumy a vlastní Errory ve Swift

V minulé lekci, Ošetřování chyb ve Swift, jsme si ukázali jak používat metody, které mohou vyvolat Error. Slouží k tomu několik variant try-catch. V dnešním tutoriálu o programování ve Swift si vysvětlíme tzv. výčtové typy, enumy, a jak si definovat vlastní chybové stavy - tedy vlastní Errory.

Enumy

Nejedná se o nic složitého. Enumy reprezentují výčet možných hodnot nějaké proměnné. Hodí se v případě, kdy potřebujeme např. uložit stav objektu, který může nabývat několika hodnot. Kdybychom jednotlivé hodnoty proměnné ukládaly pouze jako textové řetězce, nikdo by nekontroloval zda obsahuje jen definované hodnoty a mohli bychom snadno udělat chybu. Do proměnné typu enum můžeme uložit vždy jen jednu z povolených hodnot.

Dny v týdnu mohou být typickým příkladem pro využití enum, stejně jako třeba základní


 

...konec náhledu článku...

Prémiový článek

Prémiový článek

Na itnetwork.cz se nachází největší a nejucelenější česká databáze s výukovými články, jejímž cílem je umožnit kvalitní vzdělání v oblasti IT úplně každému. Měsíčně zobrazíme k milionu článků a sklidíme desítky děkovných emailů, kde nám sdělujete, že jsme vám pomohli k lepšímu zaměstnání nebo vzdělání.

Ačkoli se snažíme držet většinu obsahu úplně zadarmo, udržovat síť v provozu a aktuální stojí obrovské úsilí. Proto je nějaký obsah, jako cvičení nebo odbornějšíčlánky, přístupný pouze za body. Nebojte, nestojí to skoro nic :)

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

V tutoriálu o programování ve Swift si ukážeme jak vytvořit a používat enumy, tedy výčtové typy. Navážeme vlastními Errory a jak na ně reagovat.
Pro přístup k článku potřebuješ 18 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
18 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo za 45 Kč

Koupí článku k němu získáš neomezený přístup a to napořád. Posuneš své znalosti zas kousek dopředu a zároveň nám pomůžeš udržovat celý projekt při životě a pomáhat vám tak k lepší budoucnosti.

Obsah článku spadá pod licenci Premium II, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Body získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Dobít body můžeš okamžitě např.:

Kartou SMS Převodem
Kartou SMS Převodem

 

Článek pro vás napsal Filip Němeček
Avatar
Autor se příležitostně věnuje vývoji iOS aplikací či těch webových za pomocí frameworku Django. Aktuální projekt: hrejzdarma.cz Twitter: @nemecek_f (neprogramátorské tweety)
Miniatura
Předchozí článek
Ošetřování chyb ve Swift
Aktivity (2)