Lekce 7 - Plánování testů v Jira - Tvorba testovacích scénářů
V minulé lekci, Plánování testů v Jira - Registrace a základní nastavení, jsme se seznámili s nástrojem Jira, vytvořili jsme si v něm účet a založili nový projekt.
V dnešním tutoriálu dokončíme základní nastavení projektu v Jiře. Připravíme si jednotlivé sprinty a ukážeme si, jak vytvořit nové testovací případy pro náš fakturační systém.
Konfigurace projektu
Nejprve si nastavíme stavy pro naše testovací scénáře.
Ve firmách se často používá mezistav IN REVIEW, protože úkoly musí před dokončením projít kontrolou. Například testovací scénáře mohou být revidovány kolegou nebo vedoucím, než budou označeny jako hotové – DONE. Proto je dobré o této možnosti vědět, i když ji ve svém vlastním projektu nemusíte použít.
Tento krok není povinný. Pokud se vám zdá přidání tohoto statusu zbytečně komplikované, můžete ho přeskočit a ponechat pouze standardní workflow (TO DO > IN PROGRESS > DONE).
Nastavení stavů
V levém menu klikneme na Project settings. Zde rozklikneme sekci Board a následně Columns and statuses:

Zde vidíme tři kategorie pro úkoly v našem workflow:
- TO DO – Zde budeme mít úkoly k vypracování.
- IN PROGRESS – Bude obsahovat rozpracované úkoly.
- DONE – Dokončené úkoly později nalezneme v této části.
Nyní klikneme na
...konec náhledu článku...
Pokračuj dál
Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.
Koupit tento kurz
Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.
- Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
- Kvalitní znalosti v oblasti IT.
- Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.
Popis článku
Požadovaný článek má následující obsah:
V dnešním tutoriálu praktického testování projektů se podíváme na přípravu projektu v Jiře podrobněji a připravíme si společně SCRUM sprinty.
Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.