Karel Robot (Visual Basic)
V (prvním) machrovi na OOP (týden 34) jsem naprogramoval interpret pro Robota Karla. Cílem nebylo udělat nejchytřejšího Karla ani nejhezčího, šlo o to správně objektově navrhnout aplikaci. To se bohužel však nikomu (ani mě) nepovedlo. Můj návrh byl však ten nejlepší a proto jsem i vyhrál první placku Machr na OOP.
Podporované příkazy
Můj Karel umí 8 příkazů (i přesto je chytřejší než jeden můj bývalý spolužák Karel - propadl). Můj Karlik umí příkazy KROK, VLEVO-VBOK, POLOZ, ZVEDNI, OTOC-DOPRAVA, OTOC-DOLEVA, OTOC-NAHORU, OTOC-DOLU. Zde byl kámen úrazu u návrhu aplikace. Správně měl mít každý příkaz třídu a implementovat rozhraní, nicméně pravděpodobně všichni jsme to dělali přes Select Case (switch), což není ani trochu OOP.
Návrhový diagram
Nakonec jsem si nechal vygenerovat graf aplikace, na toto je ta funkce nového Visual Studia naprosto úžasná.

Kdyby někoho zajímalo jak jsem takový diagram vygeneroval, tak je to velmi snadné. Klikněte ve Visual Studiu v Solution Exploreru pravým tlačítkem na projekt a vyberte Show on code map.

Pak musíte rozklikat program a můžete rozklikávat tak dlouho, dokud se
nedostanete k tomu co chcete zobrazit. Mě to stačilo na třídy, nicméně
můžete rozklikávat až tam kam jen je to možné. Výsledný diagram pak
můžete uložit ve formátu dgml, nebo jako já screenshotovat .

Galerie

Stáhnout
Stažením následujícího souboru souhlasíš s licenčními podmínkami
Staženo 659x (242.21 kB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů v jazyce VB.NET