Lekce 3 - WooCommerce - Přidání produktů
V předchozí lekci, WooCommerce - Přizpůsobení vzhledu, jsme si uvedli WooCommerce a jeho přizpůsobení vzhledu.
Chcete-li vzít podnikání do vlastních rukou a máte za sebou první nastavení detailů obchodu jako jsou typy produktů, podrobnosti o firmě a zvolená šablona? Je to prvotní nastavení, ale bohužel ne dostačující. V této lekci se zaměříme na samotné možnosti přidávání produktů a jejich vlastnosti.
Pro úspěšný start podnikání potřebujeme mít kvalitně připravený web. Předmětem obchodu jsou především produkty, které musí být přehledně uspořádané na našem webu, aby si je zákazník mohl pohodlně prohlížet. K produktům se vážou další nastavení, která je zapotřebí projít, aby byl obchod úspěšný.
Přidávání produktů
Po instalaci WooCommerce nalezneme v postranní nabídce řídicího panelu dvě nové karty - WooCommerce a Produkty:
Chceme-li zahájit další nastavení svého online obchodu, přejdeme v průvodci nastavení na Přidat do produktů. Průvodce se nám ihned zobrazí po kliknutí na WooCommerce v nabídce řídícího panelu:
Poté se nám zobrazí nabídka s možnostmi, se kterými produkty lze přidat:
Přidání produktů s šablonou
Pokud jsme se rozhodli použít šablonu, klikneme na možnost Začít se šablonou a následně vybereme typ produktu, který se chystáme přidat. Předpokládáme, že budeme prodávat hmatatelné položky a klikneme tedy na první možnost Fyzický produkt a dále na tlačítko Go:
Nyní se nám zobrazí vyplněná šablona s demoverzí nějakého produktu.
Přidání produktů ručně zahrnuje stejné nastavení a stejný postup. Jediný rozdíl je v tom, že není předem vyplněná z šablony. Lze také importovat produkty ze souboru CSV či jiné služby.
Název produktu
Jako první vytvoříme nový název pro produkt. Zvolíme například Sluneční brýle:
Když máme nastavený název produktu, je vhodné změnit i trvalý odkaz, který bude obsahovat klíčové slovo vytvářeného produktu.
Změníme tedy "hoodie-with-logo-5" na "slunecni-bryle":
Pokud chceme znát náhled našeho produktu, stačí pouze na trvalý odkaz kliknout a v novém okně se nám produkt zobrazí v nastavené šabloně tak, jak jej uvidí zákazník.
Popis produktu
Velmi důležitou částí produktu je jeho popis. V této sekci je přednastavený text, který změníme na reálný popis. Text lze formátovat jako například ve Wordu. Lze měnit nadpisy, tloušťku písma, řez písma, přidávat odrážky, měnit zarovnání odstavce atd.:
Data o produktu
Další důležité informace nastavíme v sekci Data produktu. Zvolíme zde typ produktu, zdali je virtuální či ke stažení nebo žádný z výběru. Pro produkt sluneční brýle vybereme typ Jednoduchý produkt a zvolíme běžnou cenu 149 Kč:
Sekce data produktu obsahuje další podrobné nastavení, do kterých se dostaneme kliknutím na příslušné možnosti:
Sklad
Následující nastavení odkazuje na správu skladu, kde nastavíme katalogové číslo, stav skladu a zda chceme produkt prodávat jednotlivě (jedna položka na objednávku). Chceme-li spravovat sklad, zaškrtneme políčko a nastavíme množství produktů skladem a jistá povolení:
Doprava
Další nastavení se skrývá pod logem dodávky. Nastavíme zde hmotnost, rozměry a třídu dopravy:
Provázané produkty
Následně se přesuneme na další nastavení dat produktu - navyšovací a doplňkový prodej.
Navyšovací prodej označuje snahu prodat dražší řešení produktu, např. vyšší model výrobku či kvalitnější verzi služby.
Doplňkovým prodejem se označují aktivity, jejichž účelem je navýšit celkovou objednávku zákazníka doporučením souvisejícího zboží. Například k živým květinám nabídne i hnojivo.
Vlastnosti
Kliknutím na tlačítko Přidat přidáme vlastnosti, které obsahují jméno a hodnoty a lze je na stránce produktu zviditelnit. Přidávat můžeme například barvy nebo materiál:
Pokročilý
Pokročilé nastavení obsahuje Poznámku k nákupu, která se zákazníkovi zašle po zakoupení, dále pořadí v menu a povolení recenzí:
Krátký popis produktu
Krátký popis produktu se zobrazí v rychlém přehledu o produktu pod jeho názvem. Text lze editovat stejně jako u popisu produktu:
Galerie produktu
Pokud produkt obsahuje více důležitých vlastností, které lze zachytit na fotografii, je vhodné pro produkt vytvořit galerii obrázků. Pro vytvoření galerie klikneme v sekci Galerie produktu na množnost Přidat obrázky do galerie produktu a následně vybereme z knihovny médií:
Pokud obrázky nemáme v knihovně uložené, lze jej nahrát přímo z počítače. Vedle možnosti Knihovna médií klikneme na možnost Nahrávání souborů, dále Vybrat soubory a obrázky nahrajeme.
Obrázek produktu
Výchozí obrázek produktu z šablony odstraníme a nahrajeme nový stejným způsobem jako u přidávání produktů do galerie:
Štítky produktu
Zde jednoduše přidáme štítky produktu. Stačí napsat název a kliknout na Přidat. Názvy oddělujeme čárkami.
Kategorie produktu
Předvytvořené kategorie pravděpodobně nebudou sedět s těmi, které se chystáme vytvořit. Pokud kategorie nemáme vytvořené, stačí je nově vytvořit kliknutím na Přidat novou kategorii:
Publikace produktu
Po celkové úpravě či tvorbě produktu nesmíme zapomenou publikovat změny. Lze také uložit pouze koncept a před publikací zobrazit náhled:
Jestliže nechceme, aby byl produkt prozatím veřejný, kliknutím na Upravit změníme jeho viditelnost z Veřejné na Chráněno heslem nebo Soukromá. Po volbě chráněno heslem je zapotřebí nastavit i bezpečné heslo:
Máme možnost nastavení publikace na jiný den i čas. Kliknutím na upravit u možnosti Publikovat nastavíme požadovaný datum a čas budoucí publikace:
Přehled produktů
Pro úplný přehled všech produktů se navigujeme na Produkty na řídícím panelu a zobrazí se nám všechny produkty, které jsme zatím vytvořili. Lze zde provádět i hromadné akce (úprava, odstranění) a filtrovat podle vlastností:
Pokud budeme vytvářet produkt nový, klikneme na Vytvořit produkt. Lze produkty také importovat či exportovat.
Závěr
Přidávání a úprava produktu je poměrně jednoduchá záležitost. Nemůžeme přitom ale podcenit žádné nastavení, jelikož bez správně nastavených produktů by se zákazník nevracel a obchod by nemohl fungovat.
V příští lekci, WooCommerce - Zahájení prodeje, se zaměříme na základní nastavení obchodu a přípravu na zahájení prodeje.