Vydělávej až 160.000 Kč měsíčně! Akreditované rekvalifikační kurzy s garancí práce od 0 Kč. Více informací.
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Zeď člena Vojtěch Synáček

Aktivity
Avatar

Ahoj,
především bych se chtěl omluvit, pokud je tento příspěvek lehce off-topic, ale toto fórum vypadá aktivně a příjemně a usoudil jsem, že alespoň trochu se sem příspěvek hodí.
O co jde: Jsem vlastník elektrické koloběžky; odkaz níže
( http://www.motokolobezky.cz/…e1000-detail )
Jízdu na této koloběžce jsem si oblíbil, ale má pro mě bohužel nedostatečný dojezd na jedno nabití. To jsem chtěl původně řešit zapojením více baterií / vozením "náhradních" baterií někde s sebou. To jsem však zavrhl. Namísto toho jsem si začal pohrávat s myšlenkou hybridního pohonu pro koloběžku. V případě potřeby většího dojezdu bych využil tohoto nápadu na pohon koloběžky: vyjmul bych kompletní spalovací motor např. z kvalitnější strunové sekačky,... Takto kompletní motor ( s již nainstalovanou palivovou nádrží,... ) bych přidělal na koloběžku, pomocí řemenu či jiného převodu bych na motor napojil alternátor ( nejlépe z auta ). Na ten bych nainstaloval konektor, který je i na vývodu z baterie koloběžky. Poté by jen stačilo vyjmout baterii, napojit systém a konektor z alternátoru připojit ke konektoru u koloběžky, který dále vede celým obvodem koloběžky ( ten obsahuje světla, regulátor, motor,... ). Pro představu přidávám fotografii prostoru pro baterii s viditelným konektorem v koloběžce:
http://www.motokolobezky.cz/…dsc_0117.jpg
** "Problém": **
Bohužel, na internetu jsem zatím nenašel alternátor odpovídající výstupu z trojice baterií napájejících koloběžku. Odkaz na baterie: http://www.motokolobezky.cz/…-12ah-detail
Pokud někdo víte o alternátoru, který by při otáčkách kolem 2000 rpm - předpokládané otáčky benzínového motoru ( na základě otáček motoru benzínových koloběžek naleznutelných na e-shopu dříve zmíněných stránek - na "volnoběhu" ) měl stejný výstup elektřiny, jako trojice baterií, nesmírně bych ocenil odkaz na takovýto alternátor. Počítejme ale s tím, že takovýto alternátor nemám: jak by se dalo vyřešit napájení motoru z alternátoru. V těchto věcech se vůbec nevyznám a nevím, jak velký proud by motor koloběžky mohl zvládnout. Alternátory, které jsem našel prodejné v ČR z automobilů mají v popisu napsáno např: 12/24V, 90A. Z mého možná nesprávného úsudku bychom museli zvýšit napětí takového alternátoru na 36V a proud snížit na 12A, pokud se mýlím, prosím, opravte mě :).

Prosím tedy o radu, jak napájet koloběžku pomocí alternátoru. Existuje nějaký ne moc složitý a ne moc drahý způsob změny proudu a napětí výstupu alternátoru?

Vedlejší dotaz: Pokud si koloběžka z baterie bere energii pouze při jízdě, tedy při aktivitě motoru, nebyl by potřeba vyřešit ještě přebytek energie vyrobené z alternátoru např. nějakým pořádným kondenzátorem nebo něčím, kam by přebytek energie mohl utéct a nepřetěžoval by obvod? Pokud je tato má domněnka špatná, též mě prosím opravte :D :)

Za jakoukoliv pomoc a veškerou vstřícnost moc děkuji :)

Nahoru
5.6.2016 10:27