Fiverr - Prodej své zkušenosti
Fiverr je globální online trh, kde lidé mohou prodávat své dovednosti z různých odvětví. Navzájem tak tvoří komunitu, ve které najdete naprosto "cokoliv", od počítačové grafiky a programování až po domácí výrobu dárků. Po registraci si můžete zdarma vytvořit takzvaný Gig, neboli nabídku pro zveřejnění. Nabídky nejsou omezeny a tak si můžete vytvořit i několikery služebně rozdílné Gigs.
V současné době Fiverr obsahuje okolo 3 000 000 služeb. V roce 2009 jej založili Šaj Wininger a Micha Kaufman, kteří sídlí v Tel Avivu (Izrael).

By דוד שי (Own work) [CC BY-SA 4.0], via Wikimedia Commons
Jak to funguje?
Jednoduše. Lidé ať již zaměstnaní či nezaměstnaní mající nějakou
dovednost, která má nějakou prodejní hodnotu, se zde nabízejí širokému
světu za cenu v rozmezí 5$ - 995$ (s Gig extra až na tisíce dolarů).
Budoucí klient si pak již jen zadá potřebnou práci a vyjedou mu tisíce
výsledků, ať již je to jen student hledají řešení matematické úlohy.
Vytvořte si svůj první Gig
Začněme registrací Já
budu tvořit příkladovou nabídku na tvorbu webu.

Gig title
Měl by být stručný název nabízené služby. Počítejte s tím, že stránku navštěvují i cizinci, proto byste pro větší návštěvnost měli volit spíše jednoduché anglické kombinace.
Gig Metadata
Nejsou povinné, avšak pomáhají ve vyhledávání a v umístění.
Tags
Minimálně tři krátké tagy shrnující váš Gig.
Viz. obrázek.


Packages
Zde specifikujete svojí nabídku, můžete si vybrat až ze tří rozšíření - Standart, Premium, Pro

Gig extras

Požadavky

Poté si již jen stačí nastavit úvodní foto nabídky.
Hotovo!
Jak být úspěšný "seller"?
1. krátký nadpis
Jasné a stručné názvy dosahují lepších výsledků. Je obtížné plně zprostředkovat hodnotu svého vystoupení několika slovy, v případě pochybností mezi dvěma slovy můžete pomocí Plánovače Google klíčových slov, kde je vidět, které z nich je hledáno více.
2. detailní popis nabídky
Toto je vaše příležitost prodat své služby a ukázat potencionálním zákazníkům, proč by měli obchodovat právě s vámi. Pokud má zákazník stále mnoho otázek, váš popis pravděpodobně nedělá svou práci.
Popisy jsou omezeny na 1200 znaků, takže budete muset být struční. Fiverr umožňuje určitou volnost při formátování písma, větší velikosti písma, seznamy nebo zvýrazněným textem. Využijte těchto funkcí, aby posílily váš popis.
3. obrázky a videa
Fiverr vydal statistiku, která vypovídá, že se s videem prodává o 220% více.
Pokud nemáte video, měli byste využít všech tří obrazových slotů s vysokým rozlišením, abyste předvedli, co nabízíte. Ujistěte se, že se rozměry vejdete do 682 x 459 pixelů.
4. doplňky
Doplňky jsou strategickými body, kterými můžete zvýšit prodej nebo i výdělečnou cenu.
5. ptejte se na feedback
Vzhledem k tomu, že většina lidí nechá pole zpětné vazby prázdné. Zkuste je vyzvat přidáním dovětku ke každé z vašich šablon, aby nechali "palec nahoru" v případě, že zjistí, že se jim Gig líbil. Pro nové zákazníky tak bude vaše hodnocení klíčovým bodem.
6. profilový obrázek
Kupující vždy více důvěřují lidem s jasným a kvalitním profilovým obrázkem, proto se třeba můžete nechat vyfotit při práci...
7. video
Váše Gig video je vaše příležitost! Ukažte jim, kdo jste, co pro ně můžete udělat a proč jste nejlepší osobou pro tuto práci.
- Nahrajte video ve vysoké kvalitě s čistým zvukem a dobrým osvětlením
- Předveďte svou osobnost a sami sebe jako profesionála
- Ukázat svůj výrobek v akci
Přeji hodně štěstí v prodávání!
Jaký máte názor na toto online mikro-tržiště? Znali jste ho již předtím a chystáte se začít prodávat?
Na tyto otázky můžete volně odpovídat v komentářích.