Výchozí mobilní prohlížeč Samsungu nyní podporuje blokování
Samsung, největší výrobce mobilních zařízení s operačním systémem Android oznámil, že jejich výchozí prohlížeč bude podporovat aplikace třetích stran, které blokují reklamy. A platí to pro prohlížeč Samsungu 4.0 a výše. Ten je předinstalován a jmenuje se Samsung Internet. Jeho nová verze brzy zaplaví všechny mobilní zařízení s Androidem Marshmallow a Lollipop.
Blokování reklam je zatím spíše rozšířené na počítačích. Ad-block údajně patří mezi nejoblíbenější addony pro Firefox a používá jej 21.8 milionů uživatelů. Na mobilních zařízeních jsou zatím jen 2% z celkového podílů adblock používání. Počet uživatelů se nepochybně zvýšil minulý rok, když s novou verzí prohlížeče Safari pro iOS 9 přišla i podpora blokování reklam.

Mezi službami nabízejícími blokování reklam a velkými firmami ovšem zuří válka. Randall Rothenburg, šéf společnosti Interactive Advertising Bureau, prohlásil, že blokátory reklam omezují svobodu vyjádření. Také kritizuje společnosti za těmito blokátory berou peníze od společností výměnou za to, že je filtry nezablokují. Zpráva, kterou vydalo Adobe minulý rok ve společnosti s PageFair, která bojuje proti blokování reklam, tvrdí, že díky blokacím přišly společnosti o 22 miliard dolarů.
Zdá se tedy, že blokace reklam škodí trhu, ovšem netřeba zapomínat, že miliony lidí si neinstalují aplikace na blokování reklam, aby zabránili svobodě slova, nebo dokonce zničili společnosti žijících z reklam, ale protože reklamy často obtěžují, zpomalují načítání webu, vybíjejí baterie a zvyšují nebezpečí napadení viry.
Zdroj: Naked Security