Až 52% všech zákazníků se chce zbavit hesel
Společnost Gigya, která vyvíjí bezpečnostní systémy např. pro banky, provedla rozsáhlý průzkum mezi svými zákazníky. A až 52 % z nich by rádo nahradilo koncept "jméno"/"heslo" něčím novým. Např. biometrikou nebo jinými moderními metodami autentizace.
80 % zákazníků věří, že biometrika je mnohem bezpečnější, než hesla.
Dále průzkum objevil, že:
- 16 % respondentů používá unikátní hesla pro všechny své účty.
- 6 % používá jedno heslo pro všechny své účty.
- 63 % používá méně než sedm hesel pro své online účty.
- 68 % přiznalo, že o nějaký ten účet už přišli, protože zapomněli své příliš složité heslo.
- 67 % používá hesla typu "heslo" nebo "1234" nebo jejich datum narození.
Dále 26 % respondentů mělo problémy typu "někdo se mi dostal do účtu" za posledních 12 měsíců.

Jak se zdá, pro uživatelé nejsou hesla úplně ideální, protože většina z nich je přirozeně líná je psát opakovaně, čili ověření identity musí být snadné, ale bezpečné.
20 % uvedlo, že by zavedli ověřování otisků prstů, rozpoznání hlasu, tváři a skenování oční čočky, kdyby tyto nástroje měli k dispozici.
Jednotlivé technologie pak skončily takto. Otisk prstů by zavedlo 38 %, rozpoznání hlasu 15 %, rozpoznání tváře 11 % a rozpoznání čočky 5 %.
Stará dobrá hesla však mají také své zastánce (29 %).
"Do deseti let tradiční hesla úplně vymizí," prohlásil Patrick Salyer, ředitel společnosti Gigya. "Zákazník se nyní více zaměřuje na řídící infrastruktury, které podporují novější, bezpečnější metody, jako je biometrika. Trh, který používá pokročilé metody autentizace se stále zvětšuje a přináší pro zákazníka větší pohodlí a bezpečnost."
Zdroj: infosecurity-magazine.com