Facebook chtěl službu jako Snapchat, koupě se ale nezdařila
Facebook chtěl nakupovat, ale nezadařilo se. V hledáčku měl tentokrát službu Snow, která pochází z Jižní Koreje a vyvíjí ji firma Naver, která stojí také například za komunikátorem Line. Ta má tržní hodnotu 25 miliard dolarů. Aplikace má v současné době 80 milionů stažení a každý měsíc zhruba 10 milionů přibývá. Naver se přiznal, že o něj má několik společností vážný zájem, ale konkrétně žádnou nezmínil. Facebook se k nákupu odmítl vyjádřit.
Naver se Snowem přišel, když zkoumal, proč má Snapchat v Asii tak málo uživatelů a je o něj nezájem. V tomto létě poté získal pozornost, když se mu zvedly hodnocení v obchodech a stáhlo si ho více, než 30 milionů lidí. Článek v The New York Times Navaru a Snowu ještě více zvedl popularitu, až Mark Zuckerberg kontaktoval CEO Naveru Hae-Jin Leea. Ten ale nabídku Facebooku odmítl s tím, že se Linu daří na Tokyjské burze, má tržní hodnotu přes miliardu dolarů a doufá, že stejného úspěchu dosáhne i Snow.
Naver se snaží Snow od Snapchatu odlišit. Spolupracuje s celebritami v Japonsku a Koreji, nabízí také mnohem více způsobů, jak fotografie upravovat - přes 36 filtrů a 200 masek.
Logo Snowu, úspěšné aplikace, která vypadá jako Snapchat
Zdroj: TechCrunch