IT rekvalifikace s garancí práce. Seniorní programátoři vydělávají až 160 000 Kč/měsíc a rekvalifikace je prvním krokem. Zjisti, jak na to!
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Lekce 10 - Minimax – Piškvorky proti uživateli – Dokončení Nové

V předchozím článku, Minimax – Piškvorky proti uživateli – Úvod, jsme využili znalosti algoritmu Minimax. Začali jsme programovat inteligentní piškvorky proti uživateli.

V dnešním tutoriálu o rekurzivních algoritmech dokončíme programování inteligentních piškvorek. Do rozepsané třídy Piskvorky přidáme několik metod, které se už budou týkat vlastní hry.

Ohodnocení stavu na hrací ploše

Každý minimaxový algoritmus musí umět ohodnotit stav na hrací ploše. Obecně se dá ale říct, že ohodnotit stav rozehraných piškvorek není vůbec snadná úloha. My ji ale máme ze dvou důvodů velice zjednodušenou. Jednak proto, že se pohybujeme na hrací ploše 3 x 3, ale hlavně proto, že necháme algoritmus vždy dohrát hru až do konce. V té chvíli mohou být na hrací ploše pouze 3 možné stavy:

  • výhra počítače,
  • výhra uživatele,
  • remíza.

Vytvoříme si na to metodu.

Metoda hodnotaPole()

V metodě prozkoumáme řádky, sloupce a diagonály hrací plochy. Metoda bude vracet:

  • hodnotu 1000 při výhře počítače,
  • hodnotu -1000 při výhře uživatele,
  • hodnotu 0 při remíze.

Kód metody je následující:


 

...konec náhledu článku...
Pokračuj dál

Znalosti v hodnotě stovek tisíc získáš za pár korun

Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.

Koupit tento kurz

Koupit všechny aktuálně dostupné lekce s funkcí odevzdávání úloh za pouhých 200 Kč
Aktuální stav konta 0 Kč
Koupí tohoto balíčku získáš přístup ke všem 10 článkům (10 lekcí) tohoto kurzu.

Před koupí tohoto článku je třeba koupit předchozí díl

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Co od nás v dalších lekcích dostaneš?
  • Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
  • Kvalitní znalosti v oblasti IT.
  • Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

V tutoriálu o rekurzivních algoritmech dokončíme inteligentní piškvorky proti uživateli. Nakonec řešení analyzujeme a navrhneme vylepšení.

Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Článek pro vás napsal Jan Hnilica
Avatar
Autor se věnuje hlavně programování v C a v Pythonu
Aktivity