Lekce 5 - Tvorba písku a látky pomocí nodů v Blenderu
V předchozím kvízu, Kvíz - Úprava povrchu, rez a kamenná dlažba v Blenderu, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z předchozích lekcí.
V dnešním tutoriálu základů textur v Blenderu si pomocí nodů vytvoříme texturu písku a látky. Dále si ukážeme, jak vytvořené textury jednoduše nastavíme objektům.
Nod Wave Texture v Blenderu
K vytvoření textury písku a látky budeme potřebovat nod Wave Texture. Jak podle názvu můžeme odhadnout, nod generuje texturu v podobě vln. Má mnoho využití a můžeme díky němu vytvořit například texturu stromu, vody, látky, písku a mnoho dalších:

Nastavení nodu Wave Texture
Pojďme si ukázat základní rozhraní nodu, které budeme nejčastěji využívat:

Výstupy
Nod má 2 druhy výstupů:
- Color - barevný výstup textury,
- Fac - černobílý výstup textury.
...konec náhledu článku...
Pokračuj dál
Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.
Koupit tento kurz
Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.
- Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
- Kvalitní znalosti v oblasti IT.
- Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.
Popis článku
Požadovaný článek má následující obsah:
V dnešní lekci textur v Blenderu si ukážeme tvorbu textury písku a látky pomocí nodů. Dále si ukážeme, jak jednoduše nastavovat vytvořené textury objektům.
Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.