Lekce 4 - Vytvoření kamenné dlažby pomocí nodů v Blenderu
V předešlém cvičení, Řešené úlohy k 1.-3. lekci Tvorby textur v Blenderu, jsme si procvičili nabyté zkušenosti z předchozích lekcí.
V dnešním tutoriálu základů textur v Blenderu si ukážeme, jak vytvořit texturu kamenné dlažby pomocí nodů a jak můžeme vymazat texturu. K vytvoření textur použijeme nový nod Voronoi Texture.
Nod Voronoi Texture v Blenderu
Jako první si ukážeme nod Voronoi Texture, se kterým dnes budeme nejvíce pracovat. Textura Voronoi je typ textury, která simuluje nepravidelný, organický vzhled pomocí náhodných výpočtů. Tato textura vytváří pole bodů, která jsou vzájemně propojena liniemi a vytvářejí trojúhelníky nebo šestiúhelníky:

Nastavení nodu Voronoi Texture
Pojďme si říct základní informace o rozhraní modifikátoru a o parametrech, které budeme využívat nejvíce:
...konec náhledu článku...
Pokračuj dál
Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.
Koupit tento kurz
Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.
- Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
- Kvalitní znalosti v oblasti IT.
- Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.
Popis článku
Požadovaný článek má následující obsah:
V dnešní Blender tutoriálu o texturách si ukážeme, jak vytvořit texturu kamenné dlažby pomocí nodů a jak můžeme texturu vymazat.
Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.