Základy Blenderu - Online kurz
Základní kurz vás provede od instalace programu až po vymodelování vesmírné stanice ve stylu alá Oblast 51. Lekce jdou odstupňované dle obtížnosti.
Lekce
Tutoriál uvede do 3D CAD softwaru Blender. Obsahuje mimo jiné i seznam užitečných klávesových zkratek a motivační videa.
Napsal hanpari
Lekce 2
Pracovní prostory v Blenderu
Práce s pracovními prostory v Blenderu. Základní postupy při tvorbě 3d grafiky. UV mapování, tvorba textury a render.
Napsal hanpari
Lekce 3
Modelujeme kostku v Blenderu
V dnešním díle si ukážeme způsoby tvoření bodů (vertices), hran (edges) a plošek (face) a další přiblížení pracovního prostředí.
Napsal hanpari
V dnešní lekci probíráme základy topologie a zároveň si ukazujeme proč tomu tak je. Procházíme primitives objects, které najdeme pod mesh a upravujeme je.
Napsal Kureii
Lekce 5
Jednoduché modely v Blenderu
V této lekci se tak trochu vrátíme k základním objektům a zkusíme si vymodelovat například sklenici nebo hrneček.
Napsal Virlupus
V dnešní lekci se konečně vrátíme k původnímu projektu. Budeme modelovat základnu s bránou a ukážeme si modifikátor Ocean, podle kterého vytvoříme poušť.
Napsal Lukáš Láznička
V této sérii navážeme na lekce předchozí a pokusíme se si modelování zpestřit i nějakým příběhem. V lekci první začneme modelováním chladící věže.
Napsal Virlupus
V dnešní lekci si ukážeme jak vytvořit potrubí, které povede z chladících věží, podle modifikátoru Array tvorbu žebříku a modelování reflektoru.
Napsal Lukáš Láznička
V dnešní lekci budeme pracovat s objekty, ukážeme si nástroj Snap, vysvětlíme si funkce a nastavení světel a nasvítíme si Oblast 51.
Napsal Lukáš Láznička
Lekce 10
Úvod k materiálům v Blenderu
Dnešní lekcí se uvedeme do problematiky materiálů. Vysvětlíme si některé pojmy a představíme si takzvané shadery.
Napsal Virlupus
V této lekci si budeme hrát s mícháním barev, leskem, shadery, texturami a ukážeme si i deformaci povrchu.
Napsal Virlupus
V lekci se seznámíme s modelováním nádob, základními postupy, extrahováním vertexů až po rotační tělesa, jež je možno využít v mnoha grafických aplikacích.
Napsal Virlupus
Zde se naučíme, jak v Blenderu vymodelovat složité objekty, na které nelze použít snadnou modifikaci geometrických primitiv. Tak říkajíc od jednoho bodu.
Napsal Virlupus
Lekce popisuje techniky a praktiky používané při modelování a texturování objektů, nastavení scény a následného renderu.
Napsal Lukáš Vachtarčík
V tomto článku si vysvětlíme, co to jsou to pluginy, u některých z nich si i ukážeme, jak se používají a představíme si také nový modifikátor - Decimate.
Napsal Radim Guichen
V tomto článku si ukážeme jak vybírat modely do scén a k tomu si ukážeme jak pracovat s kombinací pluginů Archipack a BlenderKit.
Napsal Radim Guichen
V dnešní lekci se opět vrátíme k projektu Oblast 51. Ukážeme si, jak pomocí pluginů vytvořit hory a také nastavit oblohu.
Napsal Lukáš Láznička
V tutoriálu vytvoříme materiál mědi, měděnky a spojíme je do jednoho materiálu, který aplikujeme na model webkamery v Blender.
Napsal Kureii
Základní varování pro ty, kteří chtějí pokořit 3d software Blender. Seznam základních funkcí a klávesových zkratek a úvod do grafického prostředí.
Napsal hanpari
V článku se seznámíme s úplnými základy ovládání v základním rozložení oken, jak si ho upravit a jak se pohybovat v prostředí.
Napsal Václav Janda