Vydělávej až 160.000 Kč měsíčně! Akreditované rekvalifikační kurzy s garancí práce od 0 Kč. Více informací.
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Lekce 2 - Knihovna standardu C

V minulé lekci, Tvorba vláken, jsme se podívali na tvorbu a ukončování vláken v rozhraní POSIX a operačním systému Windows.

V dnešní lekci si představíme standardní knihovnu threads.h jazyka C, kterou lze teoreticky použít na implementaci vláken v jazycích C i C++.

Dokumentace

Začněme odkazem na oficiální dokumentaci knihovny. Ta je rozdělena na dvě části:

Standard C11

Pro použití knihovny je potřeba počítat se standardem C11.

A zde je i hlavní kámen úrazu - na rozdíl od C++11 standard C11 kompilery nemusí podporovat (příkladem budiž Visual C++ kompiler ve Visual Studio). A i když kompiler podporuje C11, nemusí podporovat vlákna.

Standard udává, že pokud kompiler definuje makro __STDC_NO_THREADS__, nemusí být vlákna k dispozici. Typicky tak bude program v podmíněném překladu:


 

...konec náhledu článku...
Pokračuj dál

Znalosti v hodnotě stovek tisíc získáš za pár korun

Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.

Koupit tento kurz

Koupit všechny aktuálně dostupné lekce s funkcí odevzdávání úloh za pouhých 50 Kč
Aktuální stav konta 0 Kč
Koupí tohoto balíčku získáš přístup ke všem 3 článkům (3 lekce) tohoto kurzu.

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Co od nás v dalších lekcích dostaneš?
  • Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
  • Kvalitní znalosti v oblasti IT.
  • Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

V tutoriálu si představíme standardní knihovnu threads.h jazyka C, použitelnou v C/C++, a jak s ní tvořit vlákna, mutexy a podmíněné proměnné.

Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Článek pro vás napsal Patrik Valkovič
Avatar
Věnuji se programování v C++ a C#. Kromě toho také programuji v PHP (Nette) a JavaScriptu (NodeJS).
Aktivity