Lekce 1 - Grafická knihovna Allegro pro C a C++
Allegro je svobodná, open source, cross-platformní knihovna zaměřená především na hry a multimediální programování. Zabývá se běžnými, low-level úkoly, jako je vytváření oken, vstupu uživatele, načítání dat, kreslení obrázků, přehrávání zvuků, atd. Ve výchozím nastavení má knihovna hardwarovou akceleraci pomocí OpenGL nebo DirectX. Knihovna je napsána v programovacím jazyce C a je navržena pro použití s C nebo C++. Je dodávána s rozsáhlou dokumentací a mnoha příklady.
Historie
Allegro napsal Shawn Hargreaves pro Atari, ale roku 1995 allegro přepsal. Od verze 4.0 dokáže pracovat na několika systémech.
Rozšíření
- BMP, TGA, PNG, GIF, JPEG, MPEG, Ogg, MP3, TTF ,IT,S3M,XM...
další knihovny http://www.allegro.cc/…ce/Libraries
Pro jazyky
- Python, Perl, Scheme, C#, D ...
další jazyky http://alleg.sourceforge.net/bindings.html
Podpora systémů
Pro verzi 4.

Instalace
Budu používat visual studio 2008, jakou verzi si vyberete je na vás… Používám verzi Allegro 4.2.2. Sice už je verze 5, ale ta má úplně jiné API.
Nainstalujte Visual studio a stáhněme Allegro z adresy http://alleg.sourceforge.net/download.html nebo zde na stránce.

Rozbalíme do složky podle libosti. Já to mám například zde:

Přidáme hlavičkové soubory a .lib knihovny
Soubory přidáme poklepáním na Tools -> Options -> Project and Solutions -> VC++ Directories

Přidáme allp.lib a alleg.lib knihovny Project -> Propreties -> Linker -> Input allp.lib pro Debug a alleg.lib pro Release

Nový projekt
- Spustíme Visual studio
- File -> New -> Project -> Win32
- Win32 Projekt -> Windows application(Empty project)

- Source files -> Add -> New Item -> C++ file

Hello world
- Abychom mohli používat Allegro, musíme připojit hlavičkový soubor allegro.h. Napíšeme vstupní funkci main()
- inicializujeme allegro
- inicializujeme klávesnici
- nastavíme grafickou kartu
- Parametr je automatické detekování grafické karty
- Výška obrazovky
- Šířka obrazovky
- Výška virtuální obrazovky
- Šířka virtuální obrazovky
- Při stisku jakékoli klávesy se ukončí cyklus.

Příště, v lekci Grafická knihovna Allegro pro C a C++, si inicializujeme knihovnu Allegro a naučíme se vykreslovat linky, kružnice, obdélníky a další geometrické tvary.
Měl jsi s čímkoli problém? Stáhni si vzorovou aplikaci níže a porovnej ji se svým projektem, chybu tak snadno najdeš.
Stáhnout
Stažením následujícího souboru souhlasíš s licenčními podmínkami
Staženo 625x (8.9 MB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů v jazyce C++