Lekce 16 - Kompilace v jazyce C a C++ pokračování
V minulé lekci, Kompilace v jazyce C a C++, jsme si řekli o preproccessingu a kompilaci do objektových souborů.
V dnešním díle se podíváme na linkování a řekneme si, proč C používá hlavičkové a implementační soubory.
Linkování
Při kompilování do objektových souborů jsme si řekli, že kompilátor neví, zda volaní funkce existuje a kde je. Použití správných adres v paměti řeší až linker. Ve finálním spustitelném souboru již nefigurují žádné jména funkcí. Funkce začíná na nějakém místě v paměti (offset), od kterého se začnou instrukce provádět do té doby, dokud procesor nenarazí na instrukci ret. Ta vezme poslední záznam v zásobníku a vrátí se na místo v paměti určené vyzvednutou hodnotou - tak jak jsme to viděli v minulém díle. Pro připomenutí přikládám ještě jednou zdrojové soubory z minulé lekce.
...konec náhledu článku...
Pokračuj dál
Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.
Koupit tento kurz
Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.
- Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
- Kvalitní znalosti v oblasti IT.
- Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.
Popis článku
Požadovaný článek má následující obsah:
Podrobněji se podíváme na proces kompilace krok po kroku - linkování.
Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.