Lekce 16 - Abstraktní třídy a rozhraní v C++
V předešlém cvičení, Řešené úlohy k 13. až 15. lekci OOP v C++, jsme si procvičili nabyté zkušenosti z předchozích lekcí.
Vzhledem k tomu, že se dostáváme k pokročilejším tématům, není možné v každém díle napsat celou aplikaci (nebo její část). Jednak proto, že probírané konstrukce vyžadují naprogramovaný základ, na kterém staví, ale také proto, že témata na sebe již nebudou tolik navazovat a spojení témat dalších lekci do jednoho dostatečně malého projektu je minimálně komplikované. Některé konstrukce si tedy pouze demonstrujeme na malých příkladech, aby se ujasnil zápis a syntaxe. V tuto chvíli byste měli mít dostatečné zkušenosti k tomu, aby vás napadly vlastní situace, ve kterých se uvedená technika hodí. Samozřejmě se nadále budu snažit uvést reálné případy použití.
Nyní se můžeme vrhnout na další téma. Tentokrát se bude jednat o abstraktní metody a třídy.
Abstraktní třída
Abstraktní třída je třída, u které
...konec náhledu článku...
Pokračuj dál
Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.
Omezená nabídka: Nauč se vše a ušetři
Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.
- Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
- Kvalitní znalosti v oblasti IT.
- Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.
Popis článku
Požadovaný článek má následující obsah:
Podíváme se, co je to abstraktní třída, proč nám tvoří rozhraní, a jak toho můžeme v C++ využít.
Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.