Lekce 17 - Šablonové třídy v C++
V předešlém cvičení, Řešené úlohy k 16. lekci OOP v C++, jsme si procvičili nabyté zkušenosti z předchozích lekcí.
V dnešním C++ tutoriálu se podíváme na třídy šablonové. Šablonami jsme se již zabývali v lekci o šablonách. Již víme, že šablony slouží k vytváření obecné funkcionality, nezávislé na datovém typu, který se dospecifikuje až při použití šablony. Použití v OOP je téměř identické, proto spíše rychle probereme syntaxi a následně zkusíme naprogramovat nafukovací pole, ale tentokrát čistě objektově.
Šablonové třídy
Stejně jako u šablonových funkcí nejdříve přidáme před deklaraci
třídy klíčové slovo template
, zároveň s parametry, kterými
chceme nahradit typy. Dále následuje klasická deklarace třídy, kde můžeme
namísto konkrétního typu použít parametr šablony. Stejně jako u funkcí
platí, že celá deklarace musí být umístěna v .h souboru.
Proč tomu tak je se dočtete v předchozí lekci. To ale neznamená, že
nemůžete rozdělit deklaraci třídy a její implementaci. Znamená to pouze,
že jak deklarace tak implementace musí být v hlavičkovém souboru.
Pokud implementaci oddělíme, potom musíme před každou metodou přidat klíčové slovo
...konec náhledu článku...
Pokračuj dál
Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.
Omezená nabídka: Nauč se vše a ušetři
Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.
- Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
- Kvalitní znalosti v oblasti IT.
- Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.
Popis článku
Požadovaný článek má následující obsah:
Ukážeme si jak zapisovat šablonové třídy v C++ a k čemu je můžeme využít.
Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.