Aktuálně: Postihly zákazy tvou profesi? Poptávka po ajťácích prudce roste, využij slevové akce 50% výuky zdarma!
Pouze tento týden sleva až 80 % na e-learning týkající se Javy

Lekce 17 - Šablonové třídy v C++

V předešlém cvičení, Řešené úlohy k 16. lekci OOP v C++, jsme si procvičili nabyté zkušenosti z předchozích lekcí.

V dnešním C++ tutoriálu se podíváme na třídy šablonové. Šablonami jsme se již zabývali v lekci o šablonách. Již víme, že šablony slouží k vytváření obecné funkcionality, nezávislé na datovém typu, který se dospecifikuje až při použití šablony. Použití v OOP je téměř identické, proto spíše rychle probereme syntaxi a následně zkusíme naprogramovat nafukovací pole, ale tentokrát čistě objektově.

Šablonové třídy

Stejně jako u šablonových funkcí nejdříve přidáme před deklaraci třídy klíčové slovo template, zároveň s parametry, kterými chceme nahradit typy. Dále následuje klasická deklarace třídy, kde můžeme namísto konkrétního typu použít parametr šablony. Stejně jako u funkcí platí, že celá deklarace musí být umístěna v .h souboru. Proč tomu tak je se dočtete v předchozí lekci. To ale neznamená, že nemůžete rozdělit deklaraci třídy a její implementaci. Znamená to pouze, že jak deklarace tak implementace musí být v hlavičkovém souboru.

Pokud implementaci oddělíme, potom musíme před každou metodou přidat klíčové slovo


 

...konec náhledu článku...
Pokračuj dál

Znalosti v hodnotě stovek tisíc získáš za pár korun

Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.

Omezená nabídka: Nauč se vše a ušetři

Koupit lekce a funkce postupně a po jednom 358 bodů
Koupit všechny aktuálně dostupné lekce s funkcí odevzdávání úloh za exkluzivní cenu 298 bodů (743 Kč)
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
Koupí tohoto výhodného balíčku získáš přístup ke všem 38 lekcím s kontrolou a certifikací a ještě navíc ušetříš 130 Kč. Nabídka je omezená pouze pro první lekce z kurzu a obsahuje exkluzivní slevu 15%.
298 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 873 Kč 743 Kč

Pozor, pokud si koupíš pouze tuto lekci, ztratíš nárok na speciální slevu 15% na balíček všech lekcí.

Koupit jen lekci 10 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
10 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 25 Kč

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Co od nás v dalších lekcích dostaneš?
  • Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
  • Kvalitní znalosti v oblasti IT.
  • Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

Ukážeme si jak zapisovat šablonové třídy v C++ a k čemu je můžeme využít.

Body získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Článek pro vás napsal Patrik Valkovič
Avatar
Věnuji se programování v C++ a C#. Kromě toho také programuji v PHP (Nette) a JavaScriptu (NodeJS).
Aktivity (8)