dodání ihned! nové
Black Friday je tu! Využij jedinečnou příležitost a získej až 80 % znalostí navíc zdarma! Více zde
BF

Lekce 6 - 3D grafika v OpenGL a C++ - Barevná krychle Nové

V předchozí lekci, 3D grafika v OpenGL a C++ - Matice, jsme si uvedli úvod do matic a dnes si ukážeme jejich využití.

Dnes už budeme vykreslovat náš první 3D model, krychli. Opět navážeme na kód z minulých lekcí, avšak nesmíme zapomenout přidat importy z minulé lekce o maticích.

Struktura krychle

Krychli určitě všichni dobře známe. Jedná se o trojrozměrný geometrický útvar, jenž má všechny strany stejně dlouhé a všechny vnitřní úhly pravé. Její součástí je také 8 vrcholů a 6 stěn. Jako přík


 

...konec náhledu článku...
Pokračuj dál

Znalosti v hodnotě stovek tisíc získáš za pár korun

Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.

Omezená nabídka: Nauč se vše a ušetři

Koupit lekce a funkce postupně a po jednom 30 bodů
Koupit všechny aktuálně dostupné lekce s funkcí odevzdávání úloh za exkluzivní cenu 26 bodů (65 Kč)
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
Koupí tohoto výhodného balíčku získáš přístup ke všem 6 lekcím s kontrolou a certifikací a ještě navíc ušetříš 10 Kč. Nabídka je omezená pouze pro první lekce z kurzu a obsahuje exkluzivní slevu 15%.
26 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 75 Kč 65 Kč

Pozor, pokud si koupíš pouze tuto lekci, ztratíš nárok na speciální slevu 15% na balíček všech lekcí.

Koupit jen lekci 10 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
10 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 25 Kč

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Co od nás v dalších lekcích dostaneš?
  • Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
  • Kvalitní znalosti v oblasti IT.
  • Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

V tomto C++ tutoriálu si vykreslíme trojrozměrnou barevnou krychli. Také si ukážeme vytvoření transformační MVP matice a OpenGL strukturu uniform.

Body získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Článek pro vás napsal Richard Bleier
Avatar
Aktivity