IT rekvalifikace s garancí práce. Seniorní programátoři vydělávají až 160 000 Kč/měsíc a rekvalifikace je prvním krokem. Zjisti, jak na to!
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Lekce 13 - Šablony

V minulé lekci, Dynamická alokace polí, jsme se naučili dynamicky alokovat pole a poté si ukázali jak vytvořit pole, které se automaticky zvětšuje.

Někdy můžeme mít algoritmus, který je tak univerzální, že mu nevadí různé datové typy. Jedním z takových algoritmů může být dynamické pole, které jsme si ukázali v minulé lekci. Bez ohledu na to, jaké typy ukládáme, můžeme je všechny uložit do pole a v ideálním případě by práce s nimi měla být stejná. Dalším příkladem by mohl být algoritmus pro výměnu dvou proměnných. Dříve jsme v seriálu měli funkci swap, která přesně to dělala, ale pouze pro celá čísla. Opět se jedná o univerzální algoritmus, který můžeme použít pro každý typ.

Definice šablony

Pokud chceme vytvořit šablonu, použijeme klíčové slovo


 

...konec náhledu článku...
Pokračuj dál

Znalosti v hodnotě stovek tisíc získáš za pár korun

Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.

Koupit tento kurz

Koupit všechny aktuálně dostupné lekce s funkcí odevzdávání úloh za pouhých 545 Kč
Aktuální stav konta 0 Kč
Koupí tohoto balíčku získáš přístup ke všem 22 článkům (17 lekcí, 5 praktických cvičení) tohoto kurzu.

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Co od nás v dalších lekcích dostaneš?
  • Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
  • Kvalitní znalosti v oblasti IT.
  • Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

Někdy máme univerzální algoritmus, který můžeme provést nehledě na typu proměnné. S tím nám pomohou šablony.

Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Článek pro vás napsal Patrik Valkovič
Avatar
Věnuji se programování v C++ a C#. Kromě toho také programuji v PHP (Nette) a JavaScriptu (NodeJS).
Aktivity