Java týden První novoroční výprodej
Hledáš brigádu v IT, která bude 100 % home office a 100 % flexibilní? Pak napiš na: redakce [zavináč] itnetwork.cz pro více info!
80 % bodů zdarma díky akci Black Friday! Tento týden rovněž sleva na e-learning Java až 80 %

3D grafika v C# .NET WPF - Tvorba základních tvarů

Unicorn College Tento obsah je dostupný zdarma v rámci projektu IT lidem.
Vydávání, hosting a aktualizace umožňují jeho sponzoři.

V minulém dílu, 3D grafika v C# .NET WPF, jsme si udělali úvod do 3D grafiky. Bavili jsme se zejména o tom, jak zobrazování 3D objektů funguje a co je k tomu potřeba. V dnešním a příštím dílu se zaměříme na modely a ukážeme si jak vytvořit základní geometrické tvary.

Základní tvary

Jedná se o tyto tvary:

  • Jehlan
  • Krychle
  • Kvádr
  • Kužel
  • Válec
  • Koule

Než začneme, nejprve si zopakujeme, že základem všech tvarů je trojúhelník. Ano, i koule je složena z trojúhelníků.

A nyní k samotným tvarům. Rozdělíme si tyto tvary do dvou skupin:

  • V první skupině budou tvary, u nichž použijeme postup, kdy je model definován v XAML souboru. Těmito tvary jsou jehlan, krychle a kvádr. Jedná se o hranaté tvary, kde není třeba tolik trojúhelníků a proto je dokážeme definovat ručně.
  • Ve druhé skupině budou tvary, kde je model definován v Code Behind (to jsou kužel, válec a koule). U těchto tvarů jsou uvedeny obrázky tzv. "drátěného modelu" a pro přehlednost jsou uvedeny pro menší počet stěn. Jinak platí, že čím více stěn, tím je povrch modelu vyhlazenější (v přiložené ukázce jsem použil model s 60-ti stranami, ale slušný výsledek je i pro 50 stran).

Tvary definovatelné v XAML

Začněme tedy s modely, které lze definovat přímo v XAML kódu.

Jehlan

Jehlan může být trojboký, čtyřboký nebo n-boký. Trojboký jehlan je z pohledu tvorby ten nejjednodušší útvar. Skládá se totiž ze samých trojúhelníků. Základnu tvoří trojúhelník a stejně tak i stěny:

Trojboký jehlan v C# .NET WPF

Model nadefinujeme tak, že


 

...konec náhledu článku...

Prémiový článek

Prémiový článek

Na itnetwork.cz se nachází největší a nejucelenější česká databáze s výukovými články, jejímž cílem je umožnit kvalitní vzdělání v oblasti IT úplně každému. Měsíčně zobrazíme k milionu článků a sklidíme desítky děkovných emailů, kde nám sdělujete, že jsme vám pomohli k lepšímu zaměstnání nebo vzdělání.

Ačkoli se snažíme držet většinu obsahu úplně zadarmo, udržovat síť v provozu a aktuální stojí obrovské úsilí. Proto je nějaký obsah, jako cvičení nebo odbornějšíčlánky, přístupný pouze za body. Nebojte, nestojí to skoro nic :)

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

Tutoriál popisuje tvorbu základních tvarů (jehlan, krychle, kvádr, kužel, válec) v C# .NET WPF.

Omezená nabídka: Nauč se vše a ušetři

Koupit články a funkce postupně a po jednom 210 bodů
Koupit celý kurz se všemi články a funkcemi za exkluzivní cenu 179 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
Koupí tohoto výhodného balíčku získáš přístup ke všem 52 článkům s kontrolou a certifikací a ještě navíc ušetříš 79 Kč. Nabídka je omezená pouze pro první články z kurzu a obsahuje exkluzivní slevu 15%.
179 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 524 Kč 445 Kč

Pozor, pokud si koupíš pouze tento článek, ztratíš nárok na speciální slevu 15% na balíček všech článků.

Pro přístup k článku potřebuješ 10 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
10 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 25 Kč

Koupí článku k němu získáš neomezený přístup a to napořád. Posuneš své znalosti zas kousek dopředu a zároveň nám pomůžeš udržovat celý projekt při životě a pomáhat vám tak k lepší budoucnosti.

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Body získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Dobít body můžeš okamžitě např.:

Kartou SMS Převodem
Kartou SMS Převodem

 

Aktivity (3)