Lekce 7 - Grafický výstup v C# Konzoli - Nastavení prostředí
V předchozím kvízu, Kvíz - Vstup, výstup a analýza v Konzoli C# .NET , jsme si ověřili nabyté zkušenosti z předchozích lekcí.
V dnešním C# tutoriálu se naučíme nastavit prostředí pro grafický výstup. To je potřebné pro to, aby grafický výstup našich aplikací dobře vypadal. Prakticky se jedná o tři věci, které je potřeba na začátku programu nastavit:
- velikost vyrovnávací paměti zobrazení
- velikost okna konzole
- vzájemnou pozici okna a vyrovnávací paměti zobrazení
Vypisované informace musí mít dostatek místa, aby mohly být dobře rozvržené na ploše okna. A to jak s dostatečnými mezerami mezi sebou, tak i s dostatečnými okraji kolem dokola. Velikost vyrovnávací paměti zobrazení a velikost okna konzole by proto měly být nastaveny tak, aby:
- se do nich vešly všechny vypisované znaky
- rozvržení vypsaných znaků odpovídalo našemu záměru
Při spuštění naší aplikace se prostředí nastaví na standardní hodnoty, takže při běžném textovém výpisu nemusíme nic nastavovat. Vlastní nastavení nám ale pomůže posunout naše aplikace vizuálně na vyšší úroveň.
Vyrovnávací paměť zobrazení
Vyrovnávací paměť zobrazení je virtuální plocha, do které vypisujeme texty. Její velikost je standardně nastavena na 80 znaků na šířku a 300 řádků na výšku.
Vlastnosti
BufferWidth
a BufferHeight
Pomocí těchto vlastností můžeme zjistit a nastavit aktuální rozměry vyrovnávací paměti zobrazení. Ukažme si to na příkladu. Nejprve si nastavíme šířku a výšku vyrovnávací paměti zobrazení, a pak si její rozměry vypíšeme:
...konec náhledu článku...
Pokračuj dál
Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.
Koupit tento kurz
Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.
- Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
- Kvalitní znalosti v oblasti IT.
- Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.
Popis článku
Požadovaný článek má následující obsah:
V tutoriálu si ukážeme základní nastavení velikosti vyrovnávací paměti zobrazení, nastavení velikosti okna konzole a nastavení pozice okna.
Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.