dodání ihned! nové
Hledáme programátora do rostoucího týmu ITnetwork.cz, 100% home office, 100% flexibilní pracovní doba. Více informací
Black Friday je tu! Využij jedinečnou příležitost a získej až 80 % znalostí navíc zdarma! Více zde
BF

Lekce 7 - Grafický výstup v C# Konzoli - Nastavení prostředí Nové

V předchozí lekci, Grafický výstup v C# Konzoli - Parametry okna Konzole jsme si ukázali, jak se dají zjistit a nastavit parametry, které určují grafickou podobu okna konzole.

V dnešním C# tutoriálu se naučíme nastavit prostředí pro grafický výstup. To je potřebné pro to, aby grafický výstup našich aplikací dobře vypadal. Prakticky se jedná o tři věci, které je potřeba na začátku programu nastavit:

  • velikost vyrovnávací paměti zobrazení
  • velikost okna konzole
  • vzájemnou pozici okna a vyrovnávací paměti zobrazení

Vypisované informace musí mít dostatek místa, aby mohly být dobře rozvržené na ploše okna. A to jak s dostatečnými mezerami mezi sebou, tak i s dostatečnými okraji kolem dokola. Velikost vyrovnávací paměti zobrazení a velikost okna konzole by proto měly být nastaveny tak, aby:

  • se do nich vešly všechny vypisované znaky
  • rozvržení vypsaných znaků odpovídalo našemu záměru

Při spuštění naší aplikace se prostředí nastaví na standardní hodnoty, takže při běžném textovém výpisu nemusíme nic nastavovat. Vlastní nastavení nám ale pomůže posunout naše aplikace vizuálně na vyšší úroveň.

Vyrovnávací paměť zobrazení

Vyrovnávací paměť zobrazení je virtuální plocha, do které vypisujeme texty. Její velikost je standardně nastavena na 80 znaků na šířku a 300 řádků na výšku.

Vlastnosti BufferWidth a BufferHeight

Pomocí těchto vlastností můžeme zjistit a nastavit aktuální rozměry vyrovnávací paměti zobrazení. Ukažme si to na příkladu. Nejprve si nastavíme šířku a výšku vyrovnávací paměti zobrazení, a pak si její rozměry vypíšeme:


 

...konec náhledu článku...
Pokračuj dál

Znalosti v hodnotě stovek tisíc získáš za pár korun

Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.

Omezená nabídka: Nauč se vše a ušetři

Koupit lekce a funkce postupně a po jednom 130 bodů
Koupit všechny aktuálně dostupné lekce s funkcí odevzdávání úloh za exkluzivní cenu 111 bodů (277 Kč)
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
Koupí tohoto výhodného balíčku získáš přístup ke všem 18 lekcím s kontrolou a certifikací a ještě navíc ušetříš 48 Kč. Nabídka je omezená pouze pro první lekce z kurzu a obsahuje exkluzivní slevu 15%.
111 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 325 Kč 277 Kč

Pozor, pokud si koupíš pouze tuto lekci, ztratíš nárok na speciální slevu 15% na balíček všech lekcí.

Koupit jen lekci 10 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
10 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 25 Kč

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Co od nás v dalších lekcích dostaneš?
  • Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
  • Kvalitní znalosti v oblasti IT.
  • Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

V tutoriálu si ukážeme základní nastavení velikosti vyrovnávací paměti zobrazení, nastavení velikosti okna konzole a nastavení pozice okna.

Body získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Článek pro vás napsal Luděk Novotný
Avatar
Autor je technik, má rád stručné a jasné texty, a tak se také snaží psát články pro vás.
Aktivity