Aktuálně: Postihly zákazy tvou profesi? Poptávka po ajťácích prudce roste, využij slevové akce 50% výuky zdarma!
Pouze tento týden sleva až 80 % na e-learning týkající se Javy
Discount week - May - 50

Lekce 14 - 3D střílečka v Unity - Animace střelby pro pistoli

V minulé lekci, 3D střílečka v Unity - Změna zbraní, jsme si upravili skripty tak, abychom mohli pomocí kolečka měnit zbraně.

K dovršení kompletní výměny zbraní nám zbývá ještě několik věcí. Jednou z nich jsou animace. V dnešní lekci si tedy upravíme Animator u naší pistole, který jednotlivé animace spravuje.

Trocha teorie

Již máme hotový skript, který ovládá naše animace u aktivní zbraně. Možná jste si již všimli, že když změníme zbraň na pistoli a držíme Levý Shift spolu s W, tak se spustí animace běhu. Jak to? Nezapomínejme, že obě zbraně jsou od téhož tvůrce a on nám vytvořil oba animátory, prozíravě se stejnými parametry. Občas mají nějaké navíc, ale ty základní jsou pořád stejné, například: Run, Walk, Aim, Holster, Inspect a další.

Ze skriptu se nám animaci u zrovna aktivní zbraně nastavují parametry. Také u pistole máme parametr Shoot, tentokrát je ale jako trigger. Pistole totiž nestřílí delší dobu, není to přeci samopal. My ho ale užíváme v našem skriptu jako bool, proto jej musíme upravit. Nejprve si ale nastavíme přechody.

Animator pistole

V hierarchii si rozbalíme objekt Player, jeho podobjekt Gun Camera a poté Handgun_01_FPSController. Zde klikneme na podobjekt s názvem arms_handgun_01. V záložce Inspector uvidíme komponentu Animator pistole. Dvakrát klikneme na handgun_01, které je ve stejném řádku jako je nápis Controller. Tímto jsme si otevřeli náš Animator.

Přechody

Budeme muset vytvořit několik přechodů, aby nám naše animace pospolu mohly fungovat. V dnešní lekci se vrhneme na tvorbu přechodů nutných ke střelbě z pistole a úpravám kódu.

Potřebujeme vytvořit přechody:


 

...konec náhledu článku...
Pokračuj dál

Znalosti v hodnotě stovek tisíc získáš za pár korun

Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.

Omezená nabídka: Nauč se vše a ušetři

Koupit lekce a funkce postupně a po jednom 100 bodů
Koupit všechny aktuálně dostupné lekce s funkcí odevzdávání úloh za exkluzivní cenu 85 bodů (212 Kč)
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
Koupí tohoto výhodného balíčku získáš přístup ke všem 20 lekcím s kontrolou a certifikací a ještě navíc ušetříš 38 Kč. Nabídka je omezená pouze pro první lekce z kurzu a obsahuje exkluzivní slevu 15%.
85 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 250 Kč 212 Kč

Pozor, pokud si koupíš pouze tuto lekci, ztratíš nárok na speciální slevu 15% na balíček všech lekcí.

Koupit jen lekci 10 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
10 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 25 Kč

Před koupí tohoto článku je třeba koupit předchozí díl

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Co od nás v dalších lekcích dostaneš?
  • Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
  • Kvalitní znalosti v oblasti IT.
  • Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

V Unity3D tutoriálu si ukážeme tvorbu přechodů jednotlivých animací a upravíme skript, abychom mohli střílet z naší druhé zbraně jen po jednom výstřelu.

Body získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Článek pro vás napsal Tomáš Brabec
Avatar
Hodně zdaru programátoři všeho druhu,doufám ,že nikdy nezažijete nudu.
Aktivity (4)