Lekce 16 - 3D střílečka v Unity - Chování nepřítele
V minulé lekci, 3D střílečka v Unity - Animace přebíjení pistole, jsme si vytvořili přechody, abychom mohli
přebíjet naši pistoli a zároveň jsme nepatrně upravili skript
shoot
, díky čemuž nám funguje animace prázdného
zásobníku.
V dnešním Unity C# tutoriálu přidáme skript našemu nepříteli, který zajistí, aby byl po několika zásazích odstraněn ze scény. Tento skript jsme již vytvořili a naprogramovali, proto nám bude stačit ho pouze našemu nepříteli "připnout". Dále si vytvoříme skript, který bude řídit chování nepřítele, aby si nás všiml, pronásledoval nás a střílel na nás:

Přidání skriptu životů nepříteli
Prvně tedy přiřadíme již hotový skript hlídající životy
nepříteli. V Hierarchy rozbalíme objekt
Soldier_demo
a klikneme na podobjekt Soldier_mesh
.
Tento podobjekt vybíráme proto, že na sobě má komponentu
Mesh Collider
, která vnímá kolize s objekty.
V záložce Inspector objektu Soldier_mesh
klikneme na tlačítko Add Component. Do okénka s
vyhledáváním vepíšeme název našeho skriptu se životy a
logikou "smrti" objektu, Enemy Health
. Tento skript má jednu
volitelnou proměnnou
...konec náhledu článku...
Pokračuj dál
Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.
Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.
- Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
- Kvalitní znalosti v oblasti IT.
- Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.
Popis článku
Požadovaný článek má následující obsah:
V Unity 3D tutoriálu se naučíme programovat chování nepřítele, aby si nás všiml, pronásledoval nás a střílel na nás.
Body získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.