Lekce 20 - 3D střílečka v Unity - Chování nepřítele
V minulé lekci, 3D střílečka v Unity - Animace zbraně - Přebíjení pistole, jsme si vytvořili přechody pro přebíjení naší pistole a zprovozníme animaci prázdného zásobníku.
V dnešním Unity3D tutoriálu přidáme skript našemu nepříteli, který zajistí, aby byl po několika zásazích odstraněn ze scény. Dále si vytvoříme skript, který bude řídit chování nepřítele, aby si nás všiml, pronásledoval nás a střílel na nás:
Skript pro odstranění nepřítele ze scény jsme již vytvořili a naprogramovali. Proto nám bude stačit ho pouze "připnout" našemu nepříteli.
Přidání skriptu pro zůstatek životů
Prvně tedy přiřadíme nepříteli již hotový skript hlídající
životy. V okně Hierarchy rozbalíme objekt Soldier_demo
a klikneme na jeho podobjekt Soldier_mesh
. Tento podobjekt
vybíráme proto, že na sobě má komponentu
Mesh Collider
, která vnímá kolize s objekty.
V záložce Inspector objektu Soldier_mesh
klikneme na
tlačítko Add Component. Do okénka s vyhledáváním vepíšeme
...konec náhledu článku...
Pokračuj dál
Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.
Koupit tento kurz
Před koupí tohoto článku je třeba koupit předchozí díl
Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.
- Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
- Kvalitní znalosti v oblasti IT.
- Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.
Popis článku
Požadovaný článek má následující obsah:
V Unity 3D tutoriálu naprogramujeme chování nepřítele. Implementujeme, aby si nás všiml, pronásledoval nás a střílel na nás.
Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.