NOVINKA! E-learningové kurzy umělé inteligence. Nyní AI za nejlepší ceny. Zjisti více:
NOVINKA – Víkendový online kurz Software tester, který tě posune dál. Zjisti, jak na to!

Lekce 20 - Unity (C#) Android - Asynchronní načtení scény

V minulé lekci, Unity (C#) Android - Přizpůsobení hry různým rozlišením, jsme přizpůsobili naše UI pro všechna rozlišení a podívali se na další dostupné UI prvky.

V dnešní lekci se budeme soustředit na asynchronní načtení scény.

Motivace

Pokud nyní klikneme v menu například na "Survival", Unity začne scénu načítat až po kliknutí. To na pomalejších počítačích a nebo na telefonech může způsobit zaseknutí. Hráč klikne na "Survival" a zobrazí se mu na chvíli jen černá obrazovka, aniž by vlastně věděl, co se děje. Představme si tuto situaci u složitějších her, kdy začneme hrát a následuje třeba minutové načítání, kde bychom viděli pouze černou obrazovku. Není to moc pěkné a ani příjemné pro uživatele.

Proto zařídíme, aby po kliknutí a načítání mapy nebyla vidět jen černá obrazovka, ale abychom viděli procentuální ukazatel načítání.

Předem malé upozornění. Pravděpodobně si ani nevšimnete rozdílu před a po dnešní lekci. Načítáme totiž velice malý level a pokud nemáte archaický počítač, bude načtený prakticky okamžitě. Jenže ukázat vám takovouto možnost je skoro nutností, protože jistě budete tvořit v budoucnu i složitější hry. Nemohl jsem vás o ni tedy připravit.

Příprava Canvas

Do Canvas si přidáme nový panel z nabídky UI -> Panel a pojmenujeme jej loadLevelPanel. Nastavíme mu černou neprůhlednou barvu. Dále si do tohoto panelu přidáme Text. Zvětšíme ho, nacentrujeme do středu obrazovky a jako text nastavíme 0%. Také si nastavíme barvu na bílou, aby byl vidět:

Tento text nám bude zobrazovat kolik % máme načteno z příslušného levelu. Po dosažení 100% černá obrazovka s načítáním zmizí a pustí nás rovnou do hry.

Skript

Otevřeme si Reaction skript, kde


 

...konec náhledu článku...
Pokračuj dál

Znalosti v hodnotě stovek tisíc získáš za pár korun

Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.

Koupit tento kurz

Koupit všechny aktuálně dostupné lekce s funkcí odevzdávání úloh za pouhých 275 Kč
Aktuální stav konta 0 Kč
Koupí tohoto balíčku získáš přístup ke všem 25 článkům (25 lekcí) tohoto kurzu.

Před koupí tohoto článku je třeba koupit předchozí díl

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Co od nás v dalších lekcích dostaneš?
  • Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
  • Kvalitní znalosti v oblasti IT.
  • Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

V tutoriálu se budeme zabývat asynchronním načtením scény naší Android hry v Unity, aby nezpůsobilo zaseknutí hry.

Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Článek pro vás napsal Jan Kubice
Avatar
Aktivity