Lekce 20 - Unity (C#) Android - Asynchronní načtení scény
V minulé lekci, Unity (C#) Android - Přizpůsobení hry různým rozlišením, jsme přizpůsobili naše UI pro všechna rozlišení a podívali se na další dostupné UI prvky.
V dnešní lekci se budeme soustředit na asynchronní načtení scény.
Motivace
Pokud nyní klikneme v menu například na "Survival", Unity začne scénu načítat až po kliknutí. To na pomalejších počítačích a nebo na telefonech může způsobit zaseknutí. Hráč klikne na "Survival" a zobrazí se mu na chvíli jen černá obrazovka, aniž by vlastně věděl, co se děje. Představme si tuto situaci u složitějších her, kdy začneme hrát a následuje třeba minutové načítání, kde bychom viděli pouze černou obrazovku. Není to moc pěkné a ani příjemné pro uživatele.
Proto zařídíme, aby po kliknutí a načítání mapy nebyla vidět jen černá obrazovka, ale abychom viděli procentuální ukazatel načítání.
Předem malé upozornění. Pravděpodobně si ani nevšimnete rozdílu před a po dnešní lekci. Načítáme totiž velice malý level a pokud nemáte archaický počítač, bude načtený prakticky okamžitě. Jenže ukázat vám takovouto možnost je skoro nutností, protože jistě budete tvořit v budoucnu i složitější hry. Nemohl jsem vás o ni tedy připravit.
Příprava Canvas
Do Canvas
si přidáme nový panel z nabídky UI
-> Panel
a pojmenujeme jej loadLevelPanel
.
Nastavíme mu černou neprůhlednou barvu. Dále si do tohoto panelu přidáme
Text
. Zvětšíme ho, nacentrujeme do středu obrazovky a jako text
nastavíme 0%
. Také si nastavíme barvu na bílou, aby byl
vidět:
Tento text nám bude zobrazovat kolik % máme načteno z příslušného levelu. Po dosažení 100% černá obrazovka s načítáním zmizí a pustí nás rovnou do hry.
Skript
Otevřeme si Reaction
skript, kde
...konec náhledu článku...
Pokračuj dál
Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.
Koupit tento kurz
Před koupí tohoto článku je třeba koupit předchozí díl
Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.
- Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
- Kvalitní znalosti v oblasti IT.
- Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.
Popis článku
Požadovaný článek má následující obsah:
V tutoriálu se budeme zabývat asynchronním načtením scény naší Android hry v Unity, aby nezpůsobilo zaseknutí hry.
Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.