BLACK FRIDAY! Slevy až 80 % jsou všude. Tak je nepropásni a přejdi do rostoucího IT oboru!

Lekce 18 - Unity (C#) Android - Přizpůsobení hry různým rozlišením

V minulé lekci, Unity (C#) Android - Nové UI, jsme se dívali na vytváření menu, jeho vlastnosti a další možnosti UI.

V dnešním Unity tutoriálu se podíváme na možnost přizpůsobení UI na více rozlišení než jen na jedno.

Motivace

Pokud vytváříme UI pro naši hru, vytváříme ho na svém zařízení, které má nějaké rozlišení a nějaký poměr stran. Pokud máme monitor s poměrem 16:9 a rozlišením 1920x1280, může naše menu vypadat skvěle. Ale co když třeba někdo bude hrát na starším monitoru? Řekněme s poměrem 4:3 a rozlišením 1600x1200. Naše menu v tomto případě bude vypadat zkrátka ošklivě. Je dokonce možné, že nebude ani celé vidět kvůli menšímu rozlišení a bude mimo kameru. Přesně to se v dnešní lekci naučíme řešit.

Volba rozlišení

Přejdeme do našeho nového menu, které jsme si vytvořili v předchozí lekci. Otevřeme si okno s hrou:

Zde si vybereme rozlišení a poměr stran, na kterém chceme pracovat. V základu by zde mělo být nastaveno pouze 16:9 a nebo něco podobného. Zvolíme si poměr stran 16:9 a také zvolíme rozlišení 1920x1280 v landscape módu (případně takové rozlišení, jaké má náš monitor). Je dobré mít defaultní rozlišení, na kterém pracujeme, stejné jako nativní rozlišení monitoru:

Pravděpodobně hned zaznamenáme


 

...konec náhledu článku...

Prémiový článek

Prémiový článek

Na itnetwork.cz se nachází největší a nejucelenější česká databáze s výukovými články, jejímž cílem je umožnit kvalitní vzdělání v oblasti IT úplně každému. Měsíčně zobrazíme k milionu článků a sklidíme desítky děkovných emailů, kde nám sdělujete, že jsme vám pomohli k lepšímu zaměstnání nebo vzdělání.

Ačkoli se snažíme držet většinu obsahu úplně zadarmo, udržovat síť v provozu a aktuální stojí obrovské úsilí. Proto je nějaký obsah, jako cvičení nebo odbornější články, přístupný pouze za body. Nebojte, nestojí to skoro nic :)

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

V tutoriálu na hru pro Android v Unity3D přizpůsobíme UI pro všechna rozlišení. Také se stručně podíváme na další dostupné UI prvky a k čemu je lze využít.

Omezená nabídka: Nauč se vše a ušetři

Koupit lekce a funkce postupně a po jednom 110 bodů
Koupit všechny aktuálně dostupné lekce s funkcí odevzdávání úloh za exkluzivní cenu 94 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
Koupí tohoto výhodného balíčku získáš přístup ke všem 25 lekcím s kontrolou a certifikací a ještě navíc ušetříš 42 Kč. Nabídka je omezená pouze pro první lekce z kurzu a obsahuje exkluzivní slevu 15%.
94 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 275 Kč 234 Kč

Pozor, pokud si koupíš pouze tento článek, ztratíš nárok na speciální slevu 15% na balíček všech článků.

Koupit jen lekci 10 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
10 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo odpovídá 25 Kč

Před koupí tohoto článku je třeba koupit předchozí díl

Koupí článku k němu získáš neomezený přístup a to napořád. Posuneš své znalosti zas kousek dopředu a zároveň nám pomůžeš udržovat celý projekt při životě a pomáhat vám tak k lepší budoucnosti.

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Body získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Dobít body můžeš okamžitě např.:

Kartou SMS Převodem
Kartou SMS Převodem
Článek pro vás napsal Jan Kubice
Avatar
Aktivity (2)