Lekce 19 - Unity (C#) Android - Přizpůsobení hry různým rozlišením
V minulé lekci, Unity (C#) Android - Nové UI, jsme se dívali na vytváření menu, jeho vlastnosti a další možnosti UI.
V dnešním Unity tutoriálu se podíváme na možnost přizpůsobení UI na více rozlišení než jen na jedno.
Motivace
Pokud vytváříme UI pro naši hru, vytváříme ho na svém zařízení, které má nějaké rozlišení a nějaký poměr stran. Pokud máme monitor s poměrem 16:9 a rozlišením 1920x1280, může naše menu vypadat skvěle. Ale co když třeba někdo bude hrát na starším monitoru? Řekněme s poměrem 4:3 a rozlišením 1600x1200. Naše menu v tomto případě bude vypadat zkrátka ošklivě. Je dokonce možné, že nebude ani celé vidět kvůli menšímu rozlišení a bude mimo kameru. Přesně to se v dnešní lekci naučíme řešit.
Volba rozlišení
Přejdeme do našeho nového menu, které jsme si vytvořili v předchozí lekci. Otevřeme si okno s hrou:
Zde si vybereme rozlišení a poměr stran, na kterém chceme pracovat. V základu by zde mělo být nastaveno pouze 16:9 a nebo něco podobného. Zvolíme si poměr stran 16:9 a také zvolíme rozlišení 1920x1280 v landscape módu (případně takové rozlišení, jaké má náš monitor). Je dobré mít defaultní rozlišení, na kterém pracujeme, stejné jako nativní rozlišení monitoru:
Pravděpodobně hned zaznamenáme
...konec náhledu článku...
Pokračuj dál
Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.
Koupit tento kurz
Před koupí tohoto článku je třeba koupit předchozí díl
Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.
- Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
- Kvalitní znalosti v oblasti IT.
- Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.
Popis článku
Požadovaný článek má následující obsah:
V tutoriálu na hru pro Android v Unity3D přizpůsobíme UI pro všechna rozlišení. Také se stručně podíváme na další dostupné UI prvky a k čemu je lze využít.
Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.